úterý 18. srpna 2020

Kunštát

 Ze Smyslové zahrady v Rudce jsem se do Kunštátu vydali pěšky, je to už jen kousek a to hlavně na zastávku autobusu, kterým se dostaneme zpět do přestupní stanice v Letovicích. Kunštát je město v okrese Blansko v Jihomoravském kraji, 18 km severozápadně od Blanska v Hornosvratecké vrchovině. Žije zde 2808 obyvatel. Písemná zmínka o městě pochází z roku 1279 jako přídomek Kuny, jehož jméno je variantou germánského jména Konrád. V roce 1281 se zmiňuje jako Chuno de Chuonstat. Zakladateli města byli páni z Kunštátu. A my se zastavíme jen na náměstí, protože nohy již máme dosti uchozené a asi bychom stejně nestihli prohlídku zámku.  Moc se mi líbí vodní prvek pod kostelem vedle kterého si posedíme v cukrárně.  Také jsem využila chvilky, kdy byl kostel otevřen smutečnímu rozloučení a po odchodu smutečních hostí mne paní  pustila dovnitř kvůli fotce varhan  a dokonce mne vzala i nahoru až k nástroji. Ale o tom zase jindy.


1 komentář:

  1. Maruško, v Kunštátu jsme byli jen jednou, právě probíhaly keramické trhy. Náměstí bylo kompletně pokryté stánky...
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.