čtvrtek 13. srpna 2020

Zámek Lysice - exteriér 1. část

Malebný zámek Lysice jsme objevili v Jihomoravském kraji, v okrese Blansko. Tento zámek jsem si zamilovala na první pohled, i když nesvítilo sluníčko, které by fotkám dodalo více světla a barevnosti a více celý areál rozzářilo.  Přijeli jsme autobusem ze Svitav a prošli pěknou návsí k zámku a než se podíváme do interiérů, projdeme se krásnou zahradou.





Zámecká zahrada se nachází v několika terénních úrovních s možností projít se po vyvýšené kolonádě. Tam si tedy zajdeme v dalším vstupu. 


5 komentářů:

  1. Maruško, zámek Lysice také neznám a kochám se.

    OdpovědětVymazat
  2. To už je let, co jsme tam byli...

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, tady se nám moc líbilo. Poprvé jsme viděli výstavu soch pana Zoubka na nádvoří (to je asi 10 let), zahrada byla v rekonstrukci, loni konečně i tu zahradu. Ta je prostě kouzelná!
    Děkuji za připomenutí a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásný zámek i zahrady.Je to opravdu nádhera. Škoda, že je to tak daleko.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za článek i odkazy na jednotlivé části zámku i jeho okolí. V Lysicích jsem se narodila, nádvořím zámku chodila do školy krásnou vzrostlou oborou. A typické - v zámku jsem byla jen jednou (uvnitř) - kovářova kobyla chodí bosa. Ale ani jednou se mi nepodařilo projít se po visuté kolonádě, pořád byla v rekonstrukci. Musím si tam ještě jednou zajet a dopřát si pořádné prohlídky, ne jen tak hop do nádvoří a jen koukat na labuťky u mostu. Nedávno jsem v Lysicích byla, ale taky "jsem spěchala", ač jsem tam dva dny bydlela v hotelu. Ten spěch :-(((

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.