neděle 6. září 2020

Velehrad

Z Archeoskanzenu v Modré jsme si vyšlápli do Velehradu. Toto poutní místo je ve zlínském kraji, ale zatím jsem neměla možnost ho navštívit. Až letošní dovolená mi to umožnila.  Pěkná procházka po modré značce kolem rybníků. Po prohlídce Baziliky a okolí jsme se šli najíst do restaurace  ve Mlýně. Lidí málo, jídlo chutné. 

A krásně stíháme autobus do obce Salaš, kde na nás určitě počká rozhledna Salaš. Stoupání to podle mapy.cz není velké, ale v tom horku jsem měla dost. Tam si zajdeme v příštím vstupu. 

21 komentářů:

  1. Marie, tam je opravdu krásně. Byla jsem zde jednou a moc se mi líbilo. Nádherné fotky.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Dášo. Tobě zase pohodový pracovní týden.

      Vymazat
  2. To je nádherná bazilika, ve Velehradu jsem ještě nikdy nebyla. Pěkné fotky, je vidět, že i počasí se vydařilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí jsme měli letos ukázkové. Tedy horko, ale v dešti by se nám špatně chodilo. Deštivé dovolené už jsme si užili dříve dost včetně bouřky v lese. :)

      Vymazat
  3. Velehrad je nádherný,také jsem tam byla.K tomu tvé krásné fotky,jako bych tam byla znovu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z naší rodiny už tam byli všichni jen já a Michal ne. No vlastně jsem tam byla jako malá školačka s rodiči, doprovázeli jsme stařenku na nějakou slavnou mši a v bazilice se mi udělalo špatně, málem jsem omdlela. Cítila jsem, jak se mi půda pod nohama houpe. Táta mě zachytil, když jsem se sula k zemi, vynesl mne z kostela, venku mi koupil zmrzlinu a nechal mne čekat pod stromy v chládku. To tam ale nebylo tak krásně upravené veliké prostranství. Pamatuji si kolem více stromů.

      Vymazat
  4. Naprosto luxusní, nádherné místo. Překrásné fotografie. Přeji Ti krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, čekala jsem davy lidí, ale opět bylo lidí střízlivě. Při poutních mších to bývá hlava na hlavě, nádvoří je naprosto plné asi. letos jsem si to užívala všude celkem bez lidí.

      Vymazat
  5. Velehrad mám moc ráda.Několikrát jsme ho navštívili,když jsme byli na Moravě.Vzali jsme tam dceru,vnuka i moji mamku.
    Krásné fotky.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem tam jen jednou jako dítě aa to mám vzpomínky mlhavé. jen si pamatuju na stařenku, kterou jsme tam vezli a na moje omdlení v kostele. :)

      Vymazat
  6. To je úžasné místo a rozlehlé.Muselo tam být nádherně,takové jsou i tvé fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotit šlo krásně i díky tomu, že tam nebylo moc lidí. Vlastně velmi poskrovnu. :)

      Vymazat
    2. Na Velehradě jsem nebyla a tak ti děkuji za prohlídku s tvými nádhernými fotkami.

      Vymazat
  7. Také jsem na Velehradě nebyla, a tak moc děkuji za nádherné fotky. To musel být opravdu krásný výlet. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  8. Krása... Díky za foto ukázku a snad se tam někdy podívám, také mám boty z toulavého telete.

    OdpovědětVymazat
  9. Z baziliky a jejího okolí mám také dost fotografií, protože jedna neteř tam měla svatbu. Je tam opravdu krásně a když tam kdysi zavítal papež Jan Pavel II. bylo tam prý víc než půl milionu lidí.

    OdpovědětVymazat
  10. Dovedu si to představit, když se koná nějaká církevní slavnost, musí to tam praskat ve švech. Velehrad je velmi významné poutní místo.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.