středa 2. září 2020

Zámek Holíč

Navštívit zámek v Holíči na Slovensku bylo i pro nás bez auta velmi jednoduché. Z Hodonína totiž do našeho přechodného bydliště ve Veselí nad Moravou jede autobus přes část Slovenska.  Po návštěvě ZOO v Hodoníně jsme tedy odjeli do Holíče, vystoupili na ulici  Sasinkova, kousek od restaurace Harmónia, kde jsme měli naplánovaný oběd a pak pokračovat pěšky k zámku, což už není daleko. Po prohlídce zámku a procházce kolem jsme se vrátit na Sasinkovu a pokračovali domů.

Restaurace Harmónia v Holíči má velmi pěkné webové  stránky, mají i meníčka, mohli bychom si pochutnat.
Ovšem opak byl pravdou. Polévka měla být květáková, ale připomínala hutnou, strašně mastnou směs blíže nespecifikovatelnou, něco mezi čočkovou mixlou gulášem s fazolemi a zeleninou. Třeba bude druhý chod lepší. Steak s americkými bramborami a zelný salát. Měla jsem hlad, měla jsem chuť, ale snad poprvé v životě jsem hodně jídla vrátila. Tak spálené, černé  brambory a divné maso jsem ještě neviděla. Nejsem vybíravá v jídle, ale přemýšlela jsem, jestli to nebyla od personálu schválnost, když se dostavili Češi. Také jsme byli v restauraci sami až později se obsadily asi 3 stoly. A to má tato restaurace otevřené jen přes poledne, tedy do 14 hodin. Prostě tuto restauraci NEDOPORUČUJI: 
Nevím, jestli hotel SAN má restauraci, ale v Holíči jsou i bistra a možná bychom udělali lépe, kdybychom šli tam. 
A naproti kostelu sv. Martina již odbočujeme k zámku. 
Jezdí sem hodně cyklistů, ale na prohlídku jdeme sami jen s mladým průvodcem. Tady jsme si museli nasadit roušky. 
Zámek i s vodou dokola zabírá dost velkou plochu, ale když se podíváme na plánek původní zahrady, jsou to pozemky mnohem rozsáhlejší. Zahrada však stejně jako zámek čeká na svou obnovu, čeká na přísun financí, čeká na zázrak.  
Panuje velké horko, ale už jsme opět na zastávce odkud již pojedeme do Veselí nad Moravou. Nosíme s sebou rozprašovač s větráčkem na baterky. Dobrá věcička. 
A právě po návratu z tohoto výletu jsme se smočili v bazénu u penziónu. 
A zítra nás čeká už 4. den dovolené. 
Text na úvodní fotografii jsem si půjčila ZDE

Hezký den přeji.


12 komentářů:

  1. Maruško,tak to bych nečekala,že v takové krásné restauraci nebude stát jídlo za nic.To už se stává málo kdy.Asi by potřebovali tam poslat Pohlreicha.
    Zámek je rozsáhlý a zajímavě posazený nad rybníkem.Snad se dočká obnovy,stálo by to za to.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, Já jsem přemýšlela, jestli mám to jídlo vrátit hned, ale nechtěla jsem dělat scény. Netušila jsem, jak by se k tomu personál postavil a na hádky jsem neměla náladu. Zámek ne ale potěšil. I když je dost zchátralý,je tu patrná velká snaha o opravu a i některé části jsou už opraveny. Hlavně ty okolní budovy.

      Vymazat
  2. Zámek mi nepřipadá odpudivý, jak se píše v popisku, naopak má své kouzlo. Bohužel se na něm podepsaly dlouhé roky, kdy se o něj nikdo nestaral. Je to o penězích a těch je potřeba na opravy takového objektu mnoho. Prohlídka se mi líbila.
    Je škoda, že pěkná restaurace nemá i dobré jídlo.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Růženko, že zámek utrpěl hodně, ale město ten problém nakonec vyřešila docela dobře, že nabídlo zámek k prohlídkám. A konají se tu i všelijaké kulturní a společenské akce, takže zámek trochu žije. Tak je možné, že opravy se dočká. Divím se nyní, že jsem si to jídlo nevyfotila, když jindy si naše stravování fotím. Asi, když mám z pohledu na talíř radost,tak ho vyfotím, jinak ne.

      Vymazat
  3. Maruško ten zámek je velice zajímavý a jeho opevnění nám trochu připomíná Terezín. Ale jinak ten most je luxusní a soudím dle uzavřených vnitřních částí, že se tam postupně pracuje. S tím jídlem je to možné, že vám dali schválně to, co se jim zrovna moc nepovedlo, nebo to byl kuchař na baterky. Děkuji za zajímavou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Jaruško, zámek se postupně opravuje, ale průvodce říkal že to jde pomalu.Hodně jsou opraveny a zrekonstruovaný ty budovy kolem zámku, dříve asi hospodářské. Zámek má i rozsáhlé podzemní chodby.Těch pěkných mostů je tam několik z více stran. A to jídlo mi přišlo ne nepovedené, spíše totálně připravené na vyhození. A polévku asi posmlívali z několika dní. a já neumím jídlo reklamovat nebo se pozastavovat, prostě jsem to vrátila a zaplatila.

      Vymazat
  4. Maruško, opět krásné fotky a zajímavý článek. Podívala jsem se s tebou do pro mne neznámých míst. :-)
    Letos jsme se po několika letech na dovolenou vrátily do Karlovy Studánky. Chodily jsme po okolí a stavovali vždy někde na obědě. Restaurace se tam také hodně zhoršily. Opět nás nezklamala pouze Kovárna v Malé Morávce a to jsme jich prošli hodně. Hospodu si pronajme kdejaký mudrc a chce na tom rejžovat. :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, všichni si myslí, že budou na hostech vydělávat. No na mě teda vydělali. Nehádala jsem se vrátila jsem talíř s jídlem a zaplatila. Pohlreicha na ně poslat. Chtěla bych vidět jeho ksicht nad takovým talířem. Zatím jsem takovou zkušenost teda neudělala nikde. Kdyby se mnou byl manžel,tak by asi vybuchl sotva by ten talíř uviděl. Naštěstí je stále ještě dost restaurací, kde si hosta váží. Ale když to místo cestovatel nezná, tak je to už potom horší. Ale zámek se mi líbil.

      Vymazat
  5. Maruško, máš můj obdiv v těch vedrech jste si užili, ale viděli jste krásná místa, fotky na 1***

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, když už jsme se do těch míst vydali, tak by nám bylo líto jenom ležet u vody. Naše dovolené jsou většinou takové poznávací.

      Vymazat
  6. Vidíš,opět novinka!Ani jsem nevěděla,že je v Holíči zámek.Děkuji...
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já ne Evi. Objevil ho syn a chtěl ho vidět. Když byl na trase z Hodonína domů, tak to bylo super a bez problémů.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.