neděle 6. září 2020

Živá voda Modrá

Zmínila jsem se, že se z našeho dovolenkového pobytu v Jihomoravském kraj podíváme i do Zlínského kraje. Do kraje, který se mi stal už po dlouhá léta skutečným domovem. Abychom však mohli navštívit některá místa tohoto kraje, musíme se ubytovat někde blíž, protože veřejnou dopravou z místa bydliště by to bylo náročné nebo nemožné.  Dnes tedy vyjíždíme vlakem z Veselí nad Moravou do Starého města u Uherského Hradiště, kde přesedneme na autobus a necháme se dovézt do zastávky Velehrad-rozcestí Modrá. A právě do Modré máme namířeno nejdříve. Zde nás čeká zajímavostí více, ale my navštívíme pouze Živou vodu a Archeoskanzen. 


Mohou vzniknout i zajímavé snímky. Tak trochu mi to připomíná, jako když se dříve při focení na kinofilm špatně přetočil film ve fotoaparátu a na jedno políčko se exponovaly dva snímky. Tohle vzniklo samozřejmě odrazem ve skle. 
Tunel pro pozorování života pod vodou je dlouhý 8 m a široký 2 m. 
Ryby můžeme sledovat i z venku, jak kolem tunelu proplouvají.
Žábu na prameni jsme sledovali už z okna vstupní budovy
Sice panuje vedro, ale nějak nemáme chuť se máčet v této vodě, i když rybníček pro osvěžení je od toho rybího oddělen a trochu brouzdat se tu může. 
Muzeum svlováckých tradic vidíme z vyhlídky areálu Živé vody
Výběh pratura si můžeme obejít po vysuté lávce.

Do archeoskanzenu se podíváme v dalším vstupu. 

21 komentářů:

  1. Neměla jsem tušení, že areál Živá voda existuje. Je to krásná podívaná jak zvenku, tak z tunelu pod vodou. Dík, že jsi nás tam vzala.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem až nyní při psaní příspěvků z tohoto výletu objevila díl "Výleťáku", ve kterém jsou všechna místa, která jsme ten den navštívili. Vždy si pak k příspěvkům hledám nějaké drobné informace a tak jsem na mapy.cz našla u Velehradu video. A tak to vypadá, že jsme jeli tento den přesně podle tohoto pořadu. https://mapy.cz/zakladni?x=17.4039068&y=49.1037838&z=17&source=base&id=2114210

      Vymazat
  2. Tam muselo být krásně Maruško.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím Maruško! To je moc hezký!!! A prima nápad, protože spousta lidí ani neví co všechno žije v n ašich vodách, pokud to nejsou rybáři.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, i když lidem se asi líbí prostě ten pocit, že jsi pod hladinou a nemusíš se potápět. :)

      Vymazat
  4. Krásná podívaná,musel to být zážitek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko bylo to fajn. Ještě jsem v podobném zařízení nebyla. No kdysi v Praze v podmořském akváriu, ale to bylo úplně něco jiného. Tady se mi líbila ta naprostá přirozenost v tom, jak byl tunel důmyslně zasazen do přírody.

      Vymazat
  5. Další velice zajímavá podívaná Maruško. Hodně jsi toho procestovala. My se letos nikam ani moc nechystáme. Máme strach z nákazy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme to riskli a jak jsi mohla vidět na fotkách, tak jsme moc lidí kolem sebe neměli. I autobusy a vlaky byly poloprázdné.

      Vymazat
  6. Zdravím Majko, jako vždy se zpožděním. Byl zde syn a vnučka a chata atd. - prostě léto rozlítané.Připoměla jsi mi velice hezky, kde sme též byli. Velehrad, skanzen ba i Živou vodu sme absolvovali když sme pobývali v sírných lázních v Ostrožské Nové Vsi. Poprvé jsem viděla jak vypadá jeseter a měli sme jako bonus potápěče jak čistil tunel. A bazilika byla olešeňovaná, ale posedeli sme, zamysleli se nad sebo i světem a vzdali hold kardinálu Špidlíkovi.Dávej na sebe pozor, ať mi můžeš ve zdraví a dlouho připomínat něco málo z toho, co jsem navštívila i já. - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím Mílo. Líbilo se mi tam, že bylo i málo lidí a mohla jsem si to místo užít. Včera jsem byla na zahradě, články jsem si nachystala dopředu. byla jsem domluvená na sbírání mirabelek na slivovičku, ale pršelo mi na záda. Tak jsme netřepali, jen to, co spadlo a zítra to půjdeme dokončit. Snad to trochu obeschlo. Nedá se ani sekat tráva, jak je mokro. Máme resty se sklízením mrkve a celeru. Nějak to léto rychle uteklo a měla jsem pocit, že je na všechno čas. Nyní bych potřebovala pěkné babí léto. Mílo měj se hezky. Majka

      Vymazat
  7. Tam jsme se podívali s vnukem.Byl nadšený.Jen vodníka se polekal...Bylo to moc pěkné a poučné.

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško,další zajímavé místo.Ty ryby jsou úžasné a je parádní chodit v akvárku.Nádherné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to od zřizovatelů dobrý nápad. A vlastně je to nenápadné, nijak to nezatěžuje přírodu a děti a lidi se poučí. Na tento den jsem se hodně těšila. :)

      Vymazat
  9. Maruško, objevujete samá zajímavá místa. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Letos byla naše volba místa výborná i v tom, že jsme nenarazili na fronty a davy lidí. Všechny ty známé památky a lokality praskaly ve švech. My jsme si to užili v pohodě. Jediné, co nás sužovalo bylo horko, ale s tím jsme v létě počítali. :)

      Vymazat
  10. Jste odvážní, nevím, zda bych do toho tunelu vlezla... klaustrofobie či cosi podobného by mi to asi nedovolily. Ale díky za zprostředkování fotografiemi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, ten tunel byl jen 8 m dlouhý a klidně bys do neho mohla jen nahlédnout od vstupu. Vcházelo se tam z budovy.

      Vymazat
  11. V tom tunelu to bylo bezva. Ale nepovedly se mi tak nádherné fotky jako vám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.