neděle 20. prosince 2020

Biskupská kupa

 

Biskupská kupa, někdy též Biskupská kopa, je kopec ležící 2,5 km severovýchodně od Zlatých Hor na česko-polské hranici. Je částí Zlatohorské vrchoviny a zároveň i nejvyšším bodem Hynčické pahorkatiny. Patří mezi vrcholy Koruny hor Polska. Na vrcholu kopce stojí nejstarší rozhledna v Jeseníkách. Wikipedia  Dívali jsme se na ni z okna našeho hotelu a to by tedy bylo, abychom se na ni nešli podívat pěkně z blízka.  Udělali jsme si takové malé 8 km dopolední kolečko.  


Naše trasa vedla TUDY
V roce 2012 jsem ještě na kupu šplhali chránění lesem před žárem letního slunce, v současnosti již je na fotografiích jiných turistů vidět rozsáhlé vykácení. Krajina se mění velmi rychle. Na začátku naší tůry jsme měli trochu problém s orientací, dlouho jsme neviděli značku a Michal mne hnal zpět do města, protože kupu viděl po pravé straně, ale podle mapy jsme měli mít po pravé straně les a ne otevřenou krajinu. Donutila jsem ho dle mapy opravit naši chybu jinou cestou, abychom se nemuseli vracet daleko. Trvala jsem na tom, že se musíme držet linie lesa. Na značku jsme nakonec opravdu narazili a dál už pokračovali dobře. Tohle už  nebude platiti nikde.  Ale možná to ani nevadí. Orientovat se nyní budeme navigacemi v telefonu. 

16 komentářů:

  1. Maruško, to jste si udělali krásný dopolední výšlap. Nádherná krajina, krásné počasí. Máš super krásné vzpomínky.Moc hezké fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle dovolená byla opravdu pěkná. I počasí nám přálo. :)

      Vymazat
  2. Zase jsem se s Tebou moc ráda prošla! Zvlášť ta rozhledna se mi líbí.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty kamenné rozhledny mám ráda. Jen to stoupání...Ale to je pochopitelné. paj nám byly za odměnu krásné výhledy.

      Vymazat
  3. Když nepomůžou turistické značky, telefon snad nikdy nezklame. Procházka doplněná fotkami se mi moc líbila. Předpokládám, že ty výhledy jsou pořízeny z té rozhledny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, výhledy jsou z rozhledny. Já jsem na ochoz vylezla, syn se obával. Trpí strachem z výšek.

      Vymazat
  4. Zdravím putovníky po krásách české přírody a přeji klidné, zdravé a šťastné letošní vánoční svátky ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji a také přeji krásné svátky.

      Vymazat
  5. Tady jsme při našem pobytu nebyli a tak jsem se ráda podívala a seznámila s dalším krásným místem.
    Maruško,hezký večer

    OdpovědětVymazat
  6. Mám na Biskupskou kupu hezké vzpomínky a hlavně úsměvné. Když je krásné počasí, jako jste měli vy, je krásný výhled do Polska. Ráda jsem si výšlap nahoru zopakovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska je těch výhledů asi více pro kácení lesů a i tu rozhlednu je z okolí více vidět. Tyhle kamenné rozhledny se mi líbí víc než ty moderní, ze kterých už při stoupání vidíš dolů před schody. Tam se zdráhám vylézt. kousek a dost. Pak to jde ještě hůř dolů.

      Vymazat
  7. Maruško, další parádní výšlap. Úplně se tam vidím s naším Aaronem, to by bylo něco pro nás :o)
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mít Aarona na vodítku, tak by ti pomáhal ve výstupu. :-D

      Vymazat
  8. Opět něco z mé minulosti tak -20 let zpět. Krásně Jeseníky mapuješ, mohla bys napsat celého průvodce krajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na průvodce krajem by toho bylo hodně málo. V každém kraji je tolik krásných míst......:)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.