úterý 29. prosince 2020

Šternberk-expozice času 1. část

Prvoplánově jsme mířili do Šternberka na hrad.  Jeli jsme z Valašského Meziříčí  s přesedáním v Olomouci. Nacházíme se tedy v Olomouckém kraji. Cestou na hrad jsme potkali muzeum s expozicí času. Synovi se do muzea moc nechtělo, prý nestihneme prohlídku hradu. Ale času máme dost, je to výlet na celý den. Muzea se spoustou informací moc nevyhledávám, nejsem schopná všechno přečíst a zapamatovat si, ale mám ráda staré hodiny a hodinky, syna jsem k návštěvě přesvědčila. O této expozici jsem si dopředu nic nezjistila, proto jsem byla velmi mile překvapená a nadšená. Při prohlídce tohoto muzea zapomenete na čas. 

Překrásným suvenýrům v pokladně muzea jsem musela silně odolávat.  Byly tam krásné kousky různých přesípacích hodin v mnoha velikostech a další lákadla. V 10 velkých místnostech jsou instalovány především  exponáty ze sbírek vlastivědného muzea v Olomouci, Národního technického muzea v Praze, Židovského muzea v Praze a obuvnického muzea ve Zlíně.  Hned ve vstupní chodbě můžete přehledně vidět časová pásma. 

Charakter Expozice času má široký záběr od vesmírného času k atomovým hodinám  a nejmodernějším metodám měření času. Návštěvníkům tato ojedinělá expozice osvětlí mimo jiné  proces vzniku vesmíru a času, představí rozdílnost kalendářů a času v různých kulturách, různých dob a popíše vývoj nejstarších hodin a principy měření času. 

Z fotografií toho také mnoho nevyčtete, ale budete-li mít cestu kolem, zastavte se a pobavte se, ověřte si své znalosti a vědomosti. V muzeu jsou i audiovizuální testy, na dotykových obrazovkách se můžete proklikat k výsledku, jak na tom jste s vědomostmi o vesmíru a podobně. Nic neošidíte, pobavíte se. V následujících místnostech je prohlídka podbarvena i zvukovou kulisou a projekcí vesmíru na stropě. 


A tohle zdaleka není všechno. Pokračujeme do dalšího patra.....(pokračování příště)

15 komentářů:

  1. Moc zajímavé, Maruš, tam by se mi líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že jo. i dětem. Hlavně ty monitory, kde si mohou ověřovat své znalosti.

      Vymazat
  2. Děkuji za prohlídku, Maruško, ve Štramberku jsem byla myslím jako malé dítě... Musím to napravit.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, toto je ve Šternberku, ale ne Českém. Také je tam hrad, ale ne tak velký jako v Českém Śternberku. I do hradu se podíváme.

      Vymazat
    2. Maruško, tak se podívej, jaká jsem matla. Už si fakt musím brát na všechno brýle...Nedávno jsem jako dárek dostala pravé štramberské uši a tak ho asi vidím všude :o)
      Měj hezký den! Helena

      Vymazat
  3. Ráda jsem se podívala tam, kde jsem nikdy nebyla.
    Hezký den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Ve Štramberku jsem letos byla dvakrat,jednou se synem,podruhé jsem
    byla sama.Sedla jsem v Rožnově na vlak a jela,párkrát přesedla,ráda cestuju vlakem,takže jsem si to i užila.Štramberk je pěkné malé městečko,moc se mi tam líbí a je tam co návštěvovat.Hezký zbytek roku,hlavně zdraví a štěstí.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nevím, jestli jsi si to nespletla. Toto je ve Šternberku.:)ale Štramberk je také velmi pěkný, byli jsme tam několikrát i na slavnostech i jen tak v Arboretu a na hradě.

      Vymazat
    2. Jé,Maruško,spletla jsem se.Omlouvám se,psala jsem o Štramberku.Na Šternberku jsem ještě nebyla.Děkuju Ti.Těším se,až se podívám i tam,další zajímavé místo,které rozhodně stojí za návštěvu.Přeju Ti pěkný večer a vše dobré.Pa Marťa.

      Vymazat
  5. Zajímavá výstava,myslím,že by mě zaujala.Do muzeí chodím ráda.
    Maruško,hezký večer

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško, to je docela hodně let, kdy jsme tam byli a na hrad jsme došli, manžel si jen pamatuje, že si v jedné restauraci dal obří ovocný knedlík! Moc pěkně jsi to téma zpracovala. Těším se na další díl. Hola Jiřina z N.+
    Hezké po svátcích.

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to tam jako v astronomickém ústavu. V městě jsem nikdy nebyl, proto díky za tip.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.