pátek 15. ledna 2021

Nepřízní počasí na Radhošť 2016

Opět se na Pustevnách vystavují ledové sochy a některé jsou k vidění i na Radhošti. Webkamery z Pusteven brzy ráno ukazují tmu, lucerny v mlze, ale už vícekrát jsme vyráželi z domu za mlhy, a na horách bylo nakonec nádherně.  Máme v plánu jít se podívat až na Radhošť a s nadějí stojíme na nádraží. Vlakem jedeme do Rožnova pod Radhoštěm a dále pak autobusem. 
Webkamery nelhaly...:)
Vyhořelý Libušín je pod železnou konstrukcí než bude rozebrán a postaven nový.
Před stanem se sochami zatím není žádná fronta,, jdeme se tedy podívat přímo tam. Na některých sochách se ještě pracuje. 
Rozhodujeme se, zda půjdeme až na Radhošť v tomto počasí. Zkusíme to k Radegastovi a uvidíme.
Jak je to příjemné, když v takovém počasí funguje kiosek u sochy Radegasta. Je to jako ostrůvek, na kterém se zachráníte. Horká medovina zahřeje vnitřnosti a povzbudí k další cestě.  A pak to vědomí, že v tom nejste sami, také není k zahození. Dáme to, že jo. Pokračujeme v cestě na Radhošť.  
Tady se ještě sochaří, necháme umělce pracovat a jdeme se trochu ohřát do horského hotelu.
Úžasný pocit..., sundat bundy, prosušit v teple propocená záda, dát si oběd, v klidu si odskočit na toaletu a s dobrou náladou ve špatném počasí plní sil jít dál. 
I Kaple je otevřená.  Tak si dneska říkám, zda se tohoto volného pobytu v přírodě s dokonalým zázemím pro unavené poutníky ještě někdy dočkáme. 
Cestou zpět od kaple se ještě zajdeme podívat, jak pokračují sochy. 
Můj syn v takovém počasí, kdy se lidi na horách dokáží semknout a uvědomují si, že jsou na tom všichni stejně a nevědomky jsou si oporou už jen svou přítomností, říká "romantika." Já tedy na tom nic romantického nevidím, když nic nevidím a u nosu mám stále rampouch a těším se domů, ale vždycky se jeho postoji zasměju a posílí mne.  
Odpoledne je u stanu sochařů velká fronta, my se jdeme postavit do stejné fronty, ale na autobus. Z Rožnova do Valašského Meziříčí, už jedeme autobusem Vsetíňákem, protože ten staví kousek od našeho bydliště. Jé, jak je krásně doma u ústředního topení. :-D

Najdi pár rozdílů:)

Doufám, že jste se u tohoto článku nenachladili a zvládli jste to stejně jako já až do cíle. 
Hezký den. 

22 komentářů:

  1. Marie, koukám, že bylo hodně nepříznivě a přesto se k Radegastovi vypravilo tolik lidí. Kdo ví, jak to bude letos se stánky s občerstvením, zda si turisté budou moct dát něco na zahřátí. :o)
    Hezké fotky a ty poslední se sluníčkem jsou super.
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na FB jsem četla, že jsou otevřená výdejní okénka u více restaurací, ale horší to je s toaletami. Prý se už nyní uzavírají příjezdové cesty na Pustevny, ale nevím, zda na víkend nebo na celou zimu. Ono, když není to zázemí s toaletami, tak je to fakt svízel.

      Vymazat
  2. Moc pěkný výlet. Až na tu mlhu.
    Ledové sochy jsou krásné, stojí za vidění.

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, obdivuji všechny, kdo se v takovém počasí vypraví na výlet. Doma v teple se na to hezky dívá. Ledové sochy jsou krásné, vypadají jako by byly ze skla.
    Přeji hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, když mi jsme do poslední chvíle doufali. :-D Už vícekrát jsme vyjížděli za podobného počasí, ale to jsme pak nechali v údolí a na hřebeni bylo nádherně. Prostě to nevyšlo. ale byla to romantika. :-D

      Vymazat
  4. Vy jste správní cestovatelé, Majko, vydáte se na určenou trasu za každého počasí, to tedy obdivuju. Přestože byla mlha, podařilo se ti pořídit parádní záběry. U těch srovnávacích obrázků jsem hledala rozdíly "strašně těžko", ale zadařilo se,. ;)))
    Moc se mi líbí detaily větviček a úplně nejvíc talíř s jídlem, nestačím polykat. ;)
    Měj se hezky, přeji pohodový víkend se sněhem a ☼!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí nebyl mráz a byli jsme dobře oblečení. první cíl jsme zvládli a na druhém čekala teplá hospůdka. Dneska, kdy jsou horské chaty a hotely zavřené bych se tam nepustila. Přece jen, když se můžeš na chvíli ohřát a odpočinout v teple je velké plus.

      Vymazat
  5. jako vždy parádní reportáž! ty sochy z ledu jsou nádherné

    OdpovědětVymazat
  6. Já stihla letos na podzim nový Libušín,úžasné dílo.Také novou stezku v oblacích,rovněž nádhera,počasí bylo super,vstupné zdarma.
    Článek na mém Blogu.....
    V Beskydech je hezky i v zimním počasí...viď Maruško.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, viděla jsem u tebe na blogu. Dokonce sis troufla vstoupit na skleněnou část rozhledny, to nevím, zda bych to dala. Trochu závratě mám. Ale chtěla bych to vidět na vlastní oči. Takže Pustevny mám opět někdy v létě v plánu. Právě nyní je díky vládním opatřením zastavená i lanovka z Ráztoky.

      Vymazat
  7. Krásné vzpomínání. I my nyní máme sněhu docela dost.
    Na fotografiích se mi libí ty ledové sochy, námrazy i zasněžená krajina. Naštěstí Libušín už bude zase svojí krásou lákat k prohlídce a to je fajn. Přeji Ti příjemné a pohodové zimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě nový Libušín mne zase láká znovu na Pustevny, ale až někdy na podzim nebo v létě.

      Vymazat
  8. Maruško, díky za nádhernou zimní reportáž a krásné fotky, kterými jsi jí doprovodila. 👍👍 O ledových sochách vím, občas něco zahlédnu v televizi.
    Ráda bych se do Beskyd ještě někdy podívala a viděla zrekonstruovaný Libušín. V zimě mi to asi nevyjde, proto jsem si procházku s tebou náramně užila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také už tam v zimě asi nepojedu. zvláště, když jsou nyní zastavené vleky a lanovky a tak všichni pojedou na hory ze strany od Rožnova, od Zavadilky aa to tam bude mazec.

      Vymazat
  9. Nádherné fotografie.O ledových sochách jsem viděla krásnou reportáž.
    Jak jsem už psala,tak jsme byli na Pustevnách v říjnu a když jsme si naplánovali výlet na Radhošť,tak jsme ho nemohli ukutečnit,protože,když jsme vylezli na parkovišti z auta začalo silně chumelit a na to jsme nebyli oblečení.Uskutečnili jsme výlet jiný den a to bylo hezky.
    Maruško,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, na hory se musí člověk dobře obléci. Však bylo nedávno ve zprávách, jak zachraňovali lidi v teniskách a teplácích. To je holý nerozum.

      Vymazat
  10. Sochy z ledu jsou úžasné, i když jezdíváme v zimě lyžovat, vídával jsem jen stavby ze sněhu, ale ledové ne.
    Horalé z Beskyd mají studený odchod v krvi a při zahřívání medovinou jde všechno líp :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj medovina to jistí. Ta se pila už za Přemysla Otakara II. Už tenkrát věděli, co je dobré. :)

      Vymazat
  11. Nádherné fotky, nádherné Pustevny, Radhošť.Na ledové sochy jsme se byli několikrát podívat.Letos v létě se chystám podívat na zrekonstruovaný Libušín,loni jsem to nestihla.Krásný víkend,Maruško.Marťa z Rožnova.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Marti. Také bych sed na nový Libuším chtěla v létě podívat. Láká mne i nová rozhledna. I když nevím, zda bych vstoupila na to sklo. :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.