pondělí 22. března 2021

Praha 2018 1. část-Muzeum filmových legend

České dráhy nabízejí v rámci Dne železnice zvýhodněnou víkendovou jízdenku pro 5 osob bez ohledu na věk. Regionální jsou levnější, my jsme však vyrazili do Prahy a zakoupili si i MHD. Měla jsem vlastní vinou problém s místenkou, kterou jsem si objednávala přes internet asi o týden dříve na pozdější vlak, než který jsme chtěli použít. Když jsem to dva dny před odjezdem zjistila, hned jsem šla objednat místenky na správný vlak a smířila se s promarněnými 140,- Kč pro 4 osoby. Když jsem objednávala on-line nová místa, vše bylo obsazené, jen v jednom kupé na nás čekala naše 4 místečka. A díky on-line objednávce bylo možné i stornovat původní objednávku a peníze mi byly vráceny formou refundace na stejný účet, ze kterého byly odeslány. Takže spokojenost.

V plánu toho máme na jeden den docela dost, snad to zvládneme podle itineráře. Díky přípravě a satelitním mapám z internetu se opět pohybujeme v neznámých místech, jako bychom tu už byli. Teda hlavně já, protože jsem to celé spískala. Ostatní se nechali vést. Hlavně šlo o splnění přání  všem.
5:13 - 8:29 Val.Meziříčí - Praha Libeň
8:30 - 9:00 tramvaj (35 nebo 36)Praha Libeň - Balabenka
9:00 - 10:00 prohlídka Muzea Filmových legend
10:00 - pěšky na metro Českomoravská "B"
10:13 - 10:20 metro Českomoravská - Florenc "B"
10:30 - 12:00 pěší okruh na Památník na Vítkově a zpět na Florenc
12:00 - 12:20 Florenc - Můstek "B"
12:30 - 13:30 oběd v restauraci Zorto
13:30 - 14:30 motýli Papilonia
14:30 - 16:00 pěší trasa okruh dle mapky přes Karlův most, Kampu, Národní divadlo, Václavské Náměstí. v případě únavy od ND tramvají č 9 na Václavské náměstí.
16:00 - 16:50 cukrárna ovocný Světozor
16:50 přesun metrem z Můstku, přestup u Muzea na hl. nádraží
17:24 odjezd do VM
Rozumějte itinerář si nedělám proto, abychom přesně dodrželi časy, ale abych měla představu, zda je možné vše časově zvládnout, případně něco vynechat nebo zkrátit. I tak jsme přijeli do Prahy s 15 minutovým zpožděním. Tramvaje stojí přímo před budovou nádraží v Libni. A zde jsme vystoupili proto, že máme nejblíž k Muzeu filmových legend.

Do Muzea filmových legend, které je pouze v Praze a Poděbradech se chtěla podívat snacha s vnukem. Jsou zde figurky i postavy i v životní velikosti ze zahraničních filmů, pohádek a i počítačových her.

Hra o trůny je můj oblíbený seriál. Pouštěla jsem si jednu dobu na HBO jeden díl za druhým. :)
A jdeme na metro trasy "B"stanice Českomoravská poblíž O2 arény, abychom se svezli do stanice Florenc.
 Jsme na Florenci a odtamtud se vydáme na další pěší procházku k památníku na Vítkově, odkud je krásný výhled na Prahu. Ale tuto část výletu si necháme na další vstup.
Hezký den.

1. Marie, já mám také Prahu a procházku po ní vždy jinou, podle toho, s kým tam právě jsem. Jestli sama, nebo s kamarádkou, s manželem nebo s vnučkami. Jednou jsem vzala své dvě vnučky a dvě půjčené malé holčiny a to bylo jako pytel blech. Prošly jsme si kus Prahy a já byla unavená a holky moc ne. Pa Jiřina z N.

1. Jiřinko, když máš ještě dávat pozor na děti, tak to vyčerpá dvojnásob. Já jsem jela jednou s Lukáškem a Michalem do Kroměříže a byla jsem hotová. Mohli si mne tam rovnou nechat. :-D Luky byl hodný, ale stále jsem musela být ve střehu, aby se něco nestalo, třeba nějaký úraz, což je u dětí hned.

2. Majko, paradoxně žiju v Praze a o tomto muzeu jsem dosud neměla potuchy. 😂🤣 Beru to jako tip na dny, kdy tu budeme mít vnoučata.
    Kdysi jsme s kukačkami navštívili muzeum panenek Barbie a 3D modelů. Ve finále se to líbilo jen Emě, Sára a můj muž byli vyloženě otrávení.

1. Alenko, nevím přesně, jestli to muzeum vuhguje stále, nbo jestli je to putovní záležitost. Já jsem o tom také nevěděla, upozornila mne eva a měla přání tm jet. Ale n mapy.cz vyznačené je, tak snad to tam fungue normálně. Batohy jsme si nechali v pokladně u ochotných chlapíků a měli jsme prohlídku pohodlnou. je tam ale i obchůdek, kde si zájemci mohou koupit některé věci ve filmech použité, třeba nože, a podobně a to je něco pro kluky, stojí to dost peněz.

3. To teda koukám, že si takto plánuješ dopředu. To mně by se to nepodařilo. O muzeu jsem nevěděla. Díky za tip. Snad až bude otevřeno, se podíváme.

1. No víš, když jedeme vlakem daleko, nemůžeme přijet na hlavák a koukat, kam bychom se vrtli. Tak je to s každým mým výletem někam dál. Musíme to stihnout na uzpáteční vlak, jinak jsme nahraní. :) nemusíme to přesně dodržovat, je to jen orientační s nadsazeným časem, abych věděla, zda to zvládáme. :) A dneska se na internetu plánuje super. Můj táta musel mapy a průvodce kupovat, když jsme se chtěli někam podívat. Informace nebyly tak snadno k mání a ještě si je doma vytisknout.:)

4. Maruško, teď jsem si uvědomila, o co mám výlety do Prahy jednodušší - jsme tam za hodinu autem i vlakem...
    Měj příjemný den, Helena

1. Ano, strávíme hodně času na cestě. A spolu s cestou na a z nádraží to dělá něco přes 8 hodin. Vatávat musíme před o půl 4 ráno, vrátíme se před desátou večer. Proto i ten pečlivý itinerář. :)

5. Maruško, to jste měli program pěkně nahuštěný. ☺

6. O muzeu slyším poprvé, myslím, že je to lepší než muzea voskových figurín. Predátor je opravdová příšera.
    O2 arénu znám jen z vlaku.

7. Já jsem o O2 aréně jen slyšela. Dcera tam kdysi byla na koncertě. Já osobně nemám ráda muzea voskových figurín. Působí na mne jako mrtvoly. :)