úterý 13. dubna 2021

Než napadne sníh

 Nene, není podzim. Je jaro v rozpuku, ale sníh v předpovědi. Někde už napadl, u nás byl včera zatím krásný den, který jsem využila k jarní návštěvě mého oblíbeného rajónu, kterým je malý lesopark nedaleko našeho paneláku. Sem chodím ráda fotit pařezovky, ale i dění v trávě a na hladině malého rybníčku. 

a krásná magnolie před jedním domkem 
Tento týden bude opět ve znamení zimy. Ale pořád je naděje. 
Už napadl. Do rána tu máme bílo a padat ještě bude. 

Růžička od syna to vyrovná.
Mějte hezký den. 

28 komentářů:

  1. Zrovna jsem slyšela v předpovědí že na Beskydsku má napadnou až 30 cm sněhu.... :( Krásné snímky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, a já jsem před týdnem zasadila cibuli a přikryla to záclonou, proti brzkému napadení škůdcem a nyní tu záclonu cibule nezvedne. Nedokáže ji ani prorůst. No je to asi pravda, že línej sedlák má nejlepší brambory. No jsou horší věci. Třeba, že nám budou na zahradě vytahovat ten sloup elektrického vedení a dávat nový. Jak se tam s tou těžkou technikou dostanou přes kaskády a záhony, keře a stromy, to netuším. Vznesla jsem dotaz na projektanta, který nám jen suše dopisem oznámil, že v rozmezí 2021-2022 vstoupí na náš pozemek za tímto účelem. Také se děsím, že poškodí trativod a přepad ze sklepní studny a budeme mít zase plný sklep vody.Oni to prý dělají tak, že nejprve postaví nový sloup a pak vytáhnou ten starý. Zatím mi ale nikdo neodpověděl. Prostě klid a radost ze života nesmí být. :-(

      Vymazat
    2. Tak odpověď už přišla. Bude to docela záhul, demontáž plotu, vybrání 30 cm zeminy 3x5 m, položení textilie, navezení štěrku, uzazení betonových panelů a na to postavit jeřáb. Přes celou louku až k zahradám bude vybudována prozatímní štěrková silnice, protože i tam se budou měnit sloupy. Ostatní práce ručně nebo na kolečkách. Po dokončení úprava terénu, odvezení štěrku, sbalení textilie, navezení zeminy, oprava zídek a plotu. Musíme ale přesadit arónii a ovocné keře a jiné zničené věci prý nahradí. Ten plot už stejně volal po opravě, takže vlastně všechno zlé je k něčemu dobré. :-D

      Vymazat
    3. No vidíš, tak na tom ještě vyděláš.... já takhle musela přesazovat kdysi všechno co jsem měla před barákem protože se dělala kanalizace a sváděly se do ní svody okapů.

      Vymazat
    4. Ještě tedy nevím, jak ta oprava plotu bude probíhat, protože oni odstraní část a část bude po staru. Možná se s nimi domluvíme, aby udělali ceslou spodní stranu a já bych to doplatila. uvidíme.

      Vymazat
  2. Krásná procházka a nádherné fotky. U nás do rána také bílo.

    OdpovědětVymazat
  3. To focení musel být pořádný tělocvik ☺
    Jinak asi budete mít z úprav spíš prospěch, jestli to udělají i ohleduplně. Zdá se, že nebudou chtít škodit, už dost firem na to dbá. Už mají mechanismy, které úpravy zvládnou chytře. Tak ať vám to dobře dopadne a plot si potom domluvíte s firmou, už to jde ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím je celá akce ve stádiu příprav v projektové dokumentaci a tak to vidím až na příští rok. Syn říkal, že jednomu jeho kamarádovi uhradili i úrodu, i když nemohl kvůli podobné věci zasít. Projektant mi napsal, že se u vlastníků vždy snaží o co nejmenší škody. Letos jsem chtěla opravovat plastové obrubníky pod boudou kolem okrasných záhonků, ale nechám to všechno až po akci. Však je to složené v chatě a tam to jídlo neptá. Jsem jen ráda, že jsem to hr nedělala loni, ale že už o tom vím, abych to nedělala letos. To by mně asi trefilo- :-D

      Vymazat
  4. Marie, ty fotky, především petrklíče, jsou překrásné. Ale ty potíže s výměnou sloupů a poškození zahrady, to ti nezávidím. Držím palce, aby škod bylo co nejméně. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prý terén zase upraví a případné poškození nahradí. Je tam těch sloupů více na té oplocené parcele, co byla původně zahrádkářskou kolonií. Možná k jinému sloupu pojedou i horní částí, takže tam by pak také mohli terén opravit. Možná na tom vyděláme. :-D Tedy nemyslím peníze, ale opravou plotu a obrubníků. :-D

      Vymazat
  5. Maruško, fotky máš krásné. ☺ Moc se mi líbí žluté petrklíče, žabky, mech, magnolie a růže od syna.
    Včera to u nás na tak hezkou procházku nebylo. Bylo zataženo a fičel studený vítr. Když jsem přijela od lékaře, začalo pršet a pak sněžit. Napadlo víc jak 5 cm. Sníh je mokrý a slehává se. Navíc dnes i taje. Každou chvilku ale zase sněží.
    Krásné žluté narcisky byly zapadané, sníh jsem musela oklepat.
    Zima se nechce vzdát, potvora! Mělo chumelit v prosinci a ne teď.
    Zdravím a přeji hezčí dny. ☺ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás bylo včera bez větru a kolem rybníčku dvě ženy běhaly a cvičily s petlahvemi a moc si to užívaly. Říkaly, že se k nim třeba další přidají. Bavilo by mne cvičení v přírodě ve skupince, to je hned i větší legrace, ale ještě si netroufám běhat v terénu. Já jsem zrovna fotila ptáčky, na ještě neolistěném stromě, když se za mnou ozvalo:"Také ráda fotíte?" A během dalšího rozhovoru byli ptáčci pryč. :-D Ten sníh už se mi tké nelíbí.

      Vymazat
  6. Maruško moc hezké jarní fotografie jsi pořídila. u nás sníh sice padal, ale naštěstí zase hned roztál, tak že tady žádný není. Ale zima je, ráno dokonce mrzlo. Krásně kvetou prvosenky jarní i orseje. Pomalu se rozvíjejí první lístečky keřů. Ale už bych brala teplejší počasí. Už mě ta zima moc nebaví. Přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ma silnicích je sníh rozježděný, ale chvilkami připadává nový a nový a tak to má být celý týden. Ještě, že jsem tu procházku neodkládal a mohla trochu jara nasát. :)

      Vymazat
  7. Počasí jako na houpačce,chvíli teplo,pak zase zima a sníh,už by to opravdové jaro mohlo přijít.Přesto jsi pořídila krásné fotky.Ta žabička je roztomilá...Při terénních úpravách držím palce..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych včera nezažila tu jarní pohodu na vlastní kůži, skoro bych tomu dnešnímu ránu nevěřila. Ten sloup budou měnit možná až příští rok, prý je to zatím ve stadiu projektu a tak přesný termín neznáme. Snad to dobře dopadne.

      Vymazat
  8. Majko, krásné jarní fotky jsi na vycházce pořídila. 👍🌺🌻🌼 Ten sníh, který přišel k vám na Valašsko, už u nás padal včera celý den. Ještě dnes ráno byly zbytky na zahradě. A podle předpovědi má v následujících třech nocích opět mrznout. Dnes jsem okukovala hortenzie, nevypadají moc dobře, vrcholky jsou spálené mrazem a rezavé.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, také si říkám, že jsem udělala velkou chybu a ostříhala jsem ty uschlé květy hortenzie. Určitě také nyní pomrzly. Ale pamatuju si, že už se mi to stalo, dokonce pomrzly nové zelené výhonky a myslela jsem, že to odejde úplně, ale hortenzie se vzpamatovala a krásně obrostla znova ze spodu. I ty se měj hezky.

      Vymazat
  9. Ten sníh teda nicmoc. Jinak mě zaujalo, jak jsi zachytila žabičky. Je vidět, že je pořád co fotit. Zajímavá makra, umíš se dívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve městě už nyní sníh není, ale na kopečkách kolem se drží. A libují sníh i nadále. Žabičky jsem málem minula. Ale nyní je jejich období a tak jsem se k rybníčku vrátila a trochu více se na ty břehy zaměřila.

      Vymazat
  10. Krásné fotky, všechno je u vás asi už teď pod sněhem...
    Maruško, přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ve městě už sníh není, ale když se podívám z okna na zahradu pod protějším kopcem, tak je v mlůze a ve sněhu. Dopoledne pršelo, ale ve vyšších polohách padal sníh. Na zahradu se nyní vůlbec nedá jít.

      Vymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Touhám žab předpověď sněhové nadílky vůbec nepřekáží :).

    OdpovědětVymazat
  13. Už se nemůžu dočkat opravdového jara.Včera tady zase padal sníh.Doufám,že to nebude jako poslední léta-zima,pár dní jaro a hned léto ☻

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.