pondělí 5. dubna 2021

Rožnov pod Radhoštěm - Valašská dědina

 A to podle mne nejkrásnější jsem si nechala na konec. Nyní se projdeme Valašskou dědinou, která je součástí Vlašského muzea v přírodě a nachází se na svahu Karlova kopce nad Rožnovem. Už jste se mnou mohli navštívit Dřevěné městečko, které žije především folklórem, festivaly, přehlídkami lidového umění a všelijakými lidovými zvyky a tradicemi, Mlýnskou dolinu a nyní se můžete ocitnout v historii, ve valašské dědince, která není jen jakýmsi muzeem, ale tato dědina dýchá opravdovým venkovským životem. 

Projdeme se krásnou krajinou mezi roubenkami, kde se obdělávají políčka tradičním nářadím za pomocí koní, chovají se ovce, krávy, kozy, drůbež , králíci....Skanzen se z mých návštěv v několika letech hodně rozrostl i za pomoci norského grantu a stále rozrůstá. 
Tento kočár je v hlavní budově, kde se prodávají i vstupenky a suvenýry.
Fotek je hodně, ale také jsem je hodně zredukovala a dala do jednoho příspěvku, abychom se zase mohli podívat někam jinam. Když se mi někde líbí, tak fotím jak najatá. Ale ještě musím připomenout, že součástí skanzenu je i Jurkovičova rozhledna, ke které se dostanete i z Valašské dědiny, nebo můžete od rozhledny dědinou projít.

A jak jsem se dočetla, i když je nyní v době pandemie koronaviru skanzen zavřený, připravuje velké rozšíření o další zajímavou expozici. Čtěte ZDE  
A to je tedy z Rožnova pod Radhoštěm vše. 
Přeji krásné jarní dny a konečně volnější cestování, avšak pozvolna s rozvahou, ať nejsme s pandemií zase na začátku. 

10 komentářů:

  1. Maruško, moc jsem si prohlídku vesničky užila. Tam bych se ráda podívala. Ale jak píšeš, až se bude rozvolňovat, tak bychom neměli zapomenout na opatrnost.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuto část skanzenu mám nejraději. Je největší a lidi se v ní tak trochu rozprsknou do přírody, hodně lidí zůstává v městečku a nebo v dolině. Tady je to klidnější. Ale zase asi také záleží na době. Když je dole v městečku nějaká akce, tak je ve Valašské dědině skoro prázdno. :) A už se dokončuje projekt na rozšíření s tématem horalského života na kolibách a pastevectví...Sice se to bude stavět za provozu, což nemusí vadit, s tím už mají v Rožnově zkušenosti, ale bude to dokončené až za 6 let. Snad se dočkám. Zatím mám v pláni jinou část Valašského muzea a to jsou Pustevny. Po vyhoření Libušína jsem také malinko přispěla na obnovu a chtěla bych vidět všechno na vlastní oči. Obnovu považuju skoro za zázrak. :)

      Vymazat
  2. To je nádhera! Tady ty staré chaloupky se mi líbí, mají prostě něco do sebe :-)) Zrovna jsme si s přítelem říkali, že bychom se měli někdy podívat do nějakého skanzenu, zdá se, že tady toto bude silný kandidát pro cíl výletu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Valašské muzeum v Rožnově je opravdu velkým lákadlem. A když už byste byli tady, tak autem ještě můžete zajet i na Pustevny, kde je nová rozhledna stezka v korunách nebo jak se to přesně jmenuje a obnovený je i Libušín, který také spadá správou do Valašského muzea v přírodě.
      Kéž by se už mohlo váce cestovat.

      Vymazat
    2. Maruš,Pustevny stojí za návštěvu,chata Libušín je nádherně opravená,byla jsem tam vloni na podzim.A stezka Valaška je zážitek,zvlášť když vyjde počasí.Napsala jsem o tom článek v září 2020...doporučuji

      Vymazat
  3. Moc hezké fotografie. zrovna jsem včera některé chaloupky právě z tohoto skanzenu viděla v pohádkách. Je tam krásně a to jsou části naší země, kam jsem se nestačila podívat. Ale těch míst je moc, tak že děkuji opět za krásnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, je to krása! Děkuji za tu podívanou a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško,nádherné.Tam se mi moc líbilo,mám takové dědinky ráda a myslím,že ji mám i na blogu.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  6. Takto už to nevypadá ani jako skanzen, ale skutečná podhorská obec s ovečkami, pastýři a sedláky. Podle mapky se zdá, že je to i dost do kopce, jak se na horskou krajinu sluší.

    OdpovědětVymazat
  7. Je tam krásně. Člověk si uvědomí, jak snadno si dnes žijeme

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.