úterý 4. května 2021

Slovensko-hrad Děvín

Předloni, přesně na den 4.5. jsme se vypravili s cestovní kanceláří Vsacan Tour na dvoudenní zájezd do Vídně. Cestou jsme již navštívili zámek Lednice a dál pokračujeme na Slovensko a druhý den se vypravíme po Dunaji lodí do Vídně. Avšak nepředbíhejme.
Jelikož lednický areál i s parkem už známe, šli jsme tentokrát na prohlídku komnat. Po prohlídce  jsme vyrazili dál směrem k Bratislavě. Počasí se kazí, snad na hradě Děvíně nezmokneme. Manžel mě varoval, že tam bude hodně foukat, tak jsem si vzala čelenku do batohu. Do batohu.....Řidič bravurně stočí svůj kolos úzkou uličkou na parkoviště pod hradem. Syn si batoh bere, v něm máme i pití, tak proč bych tahala svůj batoh?
Po zaplacení vstupného 5 a 2,5 EURO stoupáme k hradu a už vím, že jsem si měla z toho batohu vylovit alespoň tu čelenku. Sice mám na bundě kapuci, ale tu mi vítr občas hodí do očí. čelenka by byla lepší.
Překvapuje mne, jak je zřícenina upravena. Jsou zde patrné moderní zásahy, jakási revitalizace v současném duchu. V zachovalých místnostech jsou expozice s historií hradu.
Výhledy do dalekého okolí jsou úžasné. Hlavně pozorujeme proplouvající lodi po Dunaji. Líbí se mi i pohled na obec Děvín.
Lodí, která se právě minula s nákladní lodí, poplujeme zítra do Vídně. Původně jsme měli plout slovenskou rychlolodí, ale průvodkyně nám oznámila, že Slováci mají s lodí nějaký problém a tak dohodli plavbu rakouskou lodí, která je ovšem o dost dražší. Nás se však zdražení netýkalo, navýšení zaplatila cestovka a od nás průvodkyně vybrala dříve dohodnutou částku tedy 24 místo 36 EURO.
Proti nám směrem vpravo jsou zbytky paláce pánů z Gary
Výhled na soutok Dunaje s Moravou. Morava je temnější.
Domluvený čas odjezdu do Bratislavy se blíží, jdeme tedy zpět dolů, neboť se chceme podívat ještě k památníku Brána ke svobodě, který je na břehu u soutoku Moravy a Dunaje.
Další zastávkou našeho zájezdu bude bratislavský hrad a pak i procházka Bratislavou. Zatím neprší, ale....
Vám přeji hezký den.

1. Majko, krásné fotky z Děvína. 👍👍 V Bratislavě jsem byla několikrát, ale Děvín vůbec neznám.
    Díky tvým fotkám vidím, oč jsem přišla. Ty výhledy jsou úchvatné. 👍
    Měj hezké dny. 🍀

2. Maruško, Děvín neznám a tak se kochám krásnými fotkami. Z hradu je nádherný výhled.

3. Byla jsem tam, je to mohutný hrad, ale dá se tam procházet i kochat výhledy. Zavezli a doprovodili mě tam blogerka Vierka-Latryna s manželem. Taky jste u úpatí hradu viděli dvě bílé kozičky? Jsou to maskoti, ale vidím ovečky, třeba změnili typ maskotů. Určitě se vám tam líbilo, je tam prostor, hrad se pořád opravuje. Škoda že ten zámeček nepůjde opravit, je na nestabilním podloží, už tehdy nás tam nepustili. Ale užila jsem si to, je to symbol. V okolí jsou památky na zabrání Slovenska Němci a drátěné srdce, symbol nesvobody. Ráda jsem si to připomněla ☺

4. Maruško,tuto lokalitu znám velmi dobře,mám z ní spoustu fotek,poněvadž mám v Bratielavě vnuka a dost často tam jezdím.Oni mají na konci obce pod Kobylou velkou chalupu,kde trávíme vždy několik dnů.Z terasy je krásný výhled na hrad Děvín a až do Rakouska.Denně vždy chodíme pod hrad i na něj a také jsme několikrát jeli lodí do Vídně a do Heinburgu.Několikrát jsme se snachou byli v přírodních divadlech v Rakousku,je tam moc krásně,připomněla jsi mi to.Vloni kvůli covidu jsem tam nebyla,letos nevím jak to bude,snad už v létě by to mohlo vyjít....

5. Nádhera!
    Podle fotek to vypadá na hodně rozsáhlý hrad. Tento jsem zatím nenavštívila, znám ho pouze z vyprávění.

6. Na hradě jsme byli je to už dávno a vím,že se mi tam líbilo.Jeli jsme tenkrát od práce do Vídně.Je nádherný a rozlehlý.
    Děkuji za připomenutí krásnými fotkami.
    Maruško,měj hezké dny

7. Maruško, na Děvíně jsem byla jako dítě, moc si toho nepamatuji. Děkuji za fotky a přeji hezký den, Helena

8. Devín znám (a dokonce ho mám i na blogu spojený s turistickým výletem přes Devinskou Kobylu). Moc pěkné jsou výhledy z hradu na soutok Moravy a Dunaje.

9. Maruško tam muselo být krásně,hned bych tam jela ještě jsem tam nebyla.Krásný výlet ale bratr se mi teď bude stěhovat do Košic z Ostravy i kvůli práci tak uvidím i víc Slovensko jak tam občas zajedu.