pátek 30. dubna 2021

Uherský Brod- Muzeum J.A.Komenského

 Po Uherském Brodě jste se se mnou již mohli projít, nyní se podíváme do muzea. Už jsem někde psala, že muzea zrovna nevyhledávám, protože nejsem schopná pojmout tak velké množství informací v podobě textů, které se na mne hrnou z vývěsných tabulí. Více mne zajímají předměty, nábytek, dobové kostýmy, porcelán, sklo a podobně. 

Muzeum sice nese jméno J.A.Komenského a je jeho životu a dílu věnováno,  ale projdeme se lety vývoje a historie nejen Uherského Brodu. Instalace promítne život venkovského lidu i měšťanstva, nechybí kroje, sbírka hodin, nábytku, zbraní, obrazů.  Do muzea jsme přišli cca 45 minut před plánovanou, ale námi netušenou, polední přestávkou pokladních.  Paní pokladní říkala, že si máme prohlídku projít v klidu a pak se můžeme třeba vrátit po přestávce, že si nás pamatuje. V duchu jsem si myslela, že to prostě proběhneme a bude nám těch 45 minut stačit. Nestačilo a to mluví samo za sebe. I my jsme šli na oběd a pak se sem vrátili. 
Vstupme
Abychom nemuseli celou expozici po obědě obíhat znova, mohli jsme použít skleněný výtah. 
Nádherný je sloupový sál, kde se pořádají koncerty. 
Zdaleka jsem nevložila do tohoto článku všechno, co jsem nafotila. Já když někde jsem a vím, že se sem zase dlouho nepodívám, tak fotím jako o život.  Určitě tam tedy zbylo i mnoho zajímavého pro vaši osobní návštěvu. 
  
P.S. Po 1. očkováni jsem zatím fit, jen mne trochu bolela ruka v oblasti vpichu. Zatím nic víc. 
Krásný den. 

5 komentářů:

  1. Maruško,v muzeu UH.Brodu jsem nebyla,ale máme v Přerově na zámku také muzeum j.A.komenského.Tak zase vím o něco více,díky

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, děkuji za krásnou prohlídku muzea.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné a zajímavé muzeum.Snad už je konečně otevřou,máme se sestrou už dlouho naplánovanou návštěvu muzea u nás v Turnově.Svým příspěvkem jsi mi to připomněla.Musím zavolat sestře.
    Maruško,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, děkuji za nahlédnutí do muezea. Měli jsme sebou psa, takže příště...
    Moc ti přeji, že si očkování zvládla bez reakcí a přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Tady jsem byl hodně dávno jako dítko školou povinné, ale to určitě nebyla expozice tak obsažná. A myslím, že ty technické exponáty tam nebyly.
    Zajímavé ale je, že muzeum s jménem Komenského je také v Přerově, i když s ním asi nic společného neměl.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.