pondělí 31. května 2021

Kroměříž-Květná zahrada

 I když do Kroměříže zajedeme častěji než jinam, Květnou zahradu jsme navštívili asi jen 3x, protože Kroměříž láká i na jiné zajímavosti. Přesto se mi vždy líbila i ta stará, ještě před rekonstrukcí. Ovšem nyní je to opravdu skvost. Tedy nyní.... Naposledy jsem tam byla v roce 2015. Dneska určitě i zeleň kolem některých cestiček povyrostla.  Zahrada s kolonádou a rotundou je stejně udržovaná už dlouhé roky, ale zadní část s přírodním bludištěm zaznamenala opravdu obrovskou změnu.

Skleník hned u vchodu
Kolonáda
Kašna Tritonů
Pohled z kolonády na rotundu
Interiér rotundy
Pokračujeme k bazénům s fontánami
Přišli jsme k Ptáčnici
Ptačí pavilon stojí uprostřed bazénu s ornamentálním tvarem. 
Králičí kopec. Za naší návštěvy králíčci ještě byli v norách, ale bývají i vypuštěni a běhají po kopečku i okolo. 
A nechybí ani užitková zahrada se skleníky....  
....a společenský dům s kavárnou.
A už to chce jen sluníčko a příjemné teploty a hurá na výlet.
Zítra si to užijeme v další velmi příjemné zahradě a tou je Podzámecká nejen s mnoha vzácnými keři a dřevinami, ale je tu i malá ZOO a několik občerstvovacích míst s posezením a opět i malá francouzská zahrada. 

16 komentářů:

  1. Maruško,to je nádhera,tam bych si to užívala.Ptačí pavilon se mi moc líbí.Snad králičkové už běhají venku,takhle je mi jich líto.
    Měj hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
  2. Maruš, byla jsem tam, je tam krásně a těch kytek. Jenom králíci byli schovaní a neukázali se, ty si měla štěstí :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, teď lituji, že jsem tenkrát do Květné zahrady nešla. Je to krása, umím si představit, že bych tam fotila panenky.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Úplně se vidím, jak jsme tam s kamarádkami procházely.
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, tak to je tedy opravdovà nádhera. Tam bych se chtěla podívat. Hotový balzám na duši. Zdraví Tě Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško to je opravdová nádhera. Právem je zařazena do přírodního dědictví UNESCO. Škoda, že je to tak daleko. Je tolik míst, která bych ráda viděla, ale to už ve svém věku asi nestihnu.

    OdpovědětVymazat
  7. Maru, my jsme si to také v tomto krásném, moravském městě užili a přála bych to všem, kdo o to stojí, aby se tam mohli podívat, je to mimořádně bohaté město na dojmy.Jsem moc ráda, že jsi to tak pěkně zpracovala, taky jsem si tu malou dovču dala na blog.
    Já jsem tam zažila loni něco divného: už jsme se vrátili unavení do penzionu, když mi volala kamarádka, že jiná naše společná známá zemřela, a já se podívala ven oknem a po krátkém dešti tam zářila obrovská duha, říká se, že je to most do nebe a ta naše kamarádka asi právě po té duze odcházela někam nahoru? Dodnes to mám v mysli.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. Květná zahrada je opravdovým skvostem,několikrát jsem tam byla a asi pojedu znovu,mám to poměrně blízko...

    OdpovědětVymazat
  9. Kroměříž znám :-) Je to opravdu pěkné město, naposledy jsem tam byla minulý rok kvůli výstavě bonsají na podzim a potom v prosinci v kočičí kavárně. Určitě tam pojedeme i letos a pořádně si to všechno projdeme :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško, Kroměříž sám o sobě je krásné město,Květnou zahradu jsme navštívili. ☺

    OdpovědětVymazat
  11. Maruško, i tady se mi moc líbilo. Zahrada je kouzelná!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Mám tam své srdce.Tam je prostě nádhera...Jeden den na to nestačí.
    Hezký den Eva

    OdpovědětVymazat
  13. Myslel jsem, že Kroměříž znám, ale o bludišti vůbec nevím. A králičí kopec také neznám.
    Fotky jsou nádherné, kolonádu vcelku jsem předtím na žádném záběru dosud neviděl.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.