neděle 4. července 2021

Zámek Vsetín

 Vsetínský zámek najdeme na Horním náměstí města rozkládajícího se na obou březích řeky Vsetínská Bečva. Vsetín leží na 18°00´poledníku východní šířky. V polovině 15. století byla na tomto místě postavena tvrz, která byla na zámek přestavěna v 17. století. Historie zámku je úzce spjata s historií celého města a při studiu historie jsem nedokázala pořídit stručný výtah, abych nenudila ty, kteří až tak zevrubně historii nemusí. On ten stručný výtah vlastně již byl pořízen na oficiálních stránkách města, kde v úvodu najdeme i odkaz na podrobnější čtení na pokračování. Je to jako román a když jsem to vše četla, tak jsem na Valachy docela hrdá. Často jsem slýchávala, že jsou poslušní jak ovce, ale oni to byli pořádní berani. :-)

Ale nyní k zámku. Zámek slouží jako regionální muzeum Valašska. A jelikož má i svou věž, musela jsem si na ni vystoupat. Rozhledny a věže miluju, jen na některé bývá výstup příkrý a krkolomný. Věž vsetínského zámku je skoro zázračná. Vůbec nevnímáte, že někam lezete a najednou jste na vyhlídkovém ochozu. Jak je to možné? V každém patře věže je prostorná přírodovědecká instalace i s možností aktivně zapojit děti.  Nejdřív obejdeme zámek dokola.
Část interiéru a výstup na věž
Jsme na ochozu věže.  Výhled je na všechny strany. Město máme jako na dlani.
A jsme opět dole. Maketa zámku je vlastně hra s kuličkou, která oběhne všechny "komnaty"
Nevím, zda je výstava haptických obrazů (pro nevidomé) stálá, ale tenkrát jsem se s těmito obrazy seznámila poprvé. 
A to je ze zámku vše, i když jsme ho zatím neprošli celý. Vlastně nebylo moc času, protože do Vsetína nás zavála jiná akce. Tak snad bude příležitost někdy příště. 
Hezký den. 

10 komentářů:

  1. Tak já nevím,u nás se tradovalo:Tvrdohlavý jako Valach ☺.Když měl problém vnuk(narodil se ve Valmezu),tak jsme říkávali:"tvrdohlavý Valášek..."Já mám z každého kousek.Narodila jsem přesně na rozhraní:Hané,Slovácka a Valašska ☺
    Přeji nádhernou neděli ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, tentokrát jsem si i výstup na věž užila a také krásný rozhled po městě. Termín haptické obrazy neznám a tak jsem se ráda něco přiučila.
    Měj hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, děkuji za reportáž. Mám to daleko, ráda jsem se podívala.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ráda jsem se na fotky podívala a i se zase trochu poučila.
    :-)
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, hezké fotečky i procházka s Tebou. Nikdy jsem tam nebyla, tak jsem se ráda s Tebou podívala. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Ráda jsem se podívala,protože Vsetín neznám,díky a pěkné dny

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško moc děkuji za tuto úžasnou podívanou. Ty nikdy nezklameš a Tvoje články moc ráda čtu a fotografie máš také moc krásné a vždy se ráda pokochám krásou navštívených míst. Vsetím je moc hezké město a zámek mě překvapil a vstup do věže také. je to krásně upravené a přehledné. tam by se mi moc líbilo. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji Ti příjemný den. U nás leje jako z konve...

    OdpovědětVymazat
  8. Krásná fotoreportáž, jako vždy :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ten interiér je nádherný, povedené fotky :)

    OdpovědětVymazat
  10. Fredy Kruger

    " Jáá... přelétal s rogalem nad Vsetínem
    a přistál jsem omylem za komínem !
    Ve větru špatně se kormidluje !

    ..... však ještě nevím, zda komín to je ??!!"

    . . . . muž přilezl k němu blíž tu,
    a do díry nastrčil šišku !

    " Je - li tam někdo ?? hola ! hola !"
    Zbytečně ale do díry volá !
    Příšerný dým vylít´ ze komínu,
    Nebožák v xichtu má zadřenu špínu !
    Rozčilen František Chromayzl !!

    ... řka : " Rogalo stejně je ve hajzlu !
    nacpu jej lumpům těm, do komína !!!"

    Komín teď velice špatně dýmá !

    " Jsem vyuzen !" řve kdosi vyděšen :
    " Nějaká svině je na střeše !!
    .... jinak to určitě nebude !"

    Již dupot jen slyšeti na půdě !

    Franz Chromayzl sjel dolů po okapu,
    než vylezli na střechu, dávno byl v trapu !

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.