úterý 10. srpna 2021

Karlova Studánka

 Do Karlovy Studánky jsme se vypravili  autobusem s přesedáním v Bruntále 3. den naší dovolené. Sluníčko bylo na obloze hned od rána. Jelikož cesta autobusem nám zabrala necelé 2 hodiny tam a přibližně totéž zpět, neplánovali jsme v lázních moc dlouhou túru. Ale do přírody jsme se přece jen vydali. Lázně jsme si vychutnali. 

Vychutnali jsme si i cestu autobusem pohledem do krajiny. 
A jsme v lázních
Líbí se mi tato horská architektura
Hudební pavilon
Kaple sv. Huberta
Procházka lesem, měkkou cestičkou lemující potok byla v horkém letním dni velmi příjemná. 
Uměle vytvořený vodopád jsme fotili jen ze shora, asi jsme měli spíše jít dolů k parkovišti, ale už se nám nechtělo vracet se takový kus. 
V lázních jsme si koupili lázeňské oplatky a vydali se stoupáním lesní cestou  k autobusu u restaurace Na Hvězdě. Zde jsme si dali i oběd. Teda kynuté knedlíky plněné borůvkovou marmeládou, polité máslem, sypané cukrem a hromadou čerstvých borůvek, zdobené kopcem šlehačky se nedaly sníst. Byly obrovské. Nechali jsme si je zabalit do krabičky a doma pak povečeřeli. No ale do batohu krabička dát nešla, znáte to možná, je jen polystyrenová a báli jsme se, že nám obsah borůvek a másla vyteče do batohu. Vytáhla jsem tedy skládací silonovou tašku a večeři jsme si nesli v ruce. Také jsme se dohadovali, jak se dostaneme domů, protože možností bylo více. A ani jsme si neuvědomili, že jsme si restauraci a celé to výletní místo nevyfotili. 

Naše dnešní trasa


12 komentářů:

  1. Maruško, zdravím. Karlovu Studánku znám dobře, jezdím každý rok do lázní do Jeseníku a tak to tam mám docela prozkoumané. Je tam hezky, stejně jako na Tvých fotkách. A ty knedlíky jsou skvělou tečkou...Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme zatím Karlovou Studánkou jen projížděli autobusem třeba lyžovat na Červenohorské sedlo nebo ze sedla šli na Praděd a podobně. Ale to ještě za mlada. Lázeňské budovy se mi vždy líbily zasněžené, s rampouchy....v létě jsem zde ještě nebyla. Lázně Jeseník znám, tam jsme to prošmejdili kdysi při dovolené ve Zlatých Horách.

      Vymazat
  2. Maruško,to je nádhera.Jsem ráda,že mohu napsat,že jsem tady byla a tak vím,jak je tam krásně.Vůbec v celých Jeseníkách.
    Knedlíky s borůvkami mám hrozně ráda a hned je tip na oběd.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tohle městečko znala jen v zimě a to jsme tu jen projížděli na lyžovačku trochu výš.

      Vymazat
  3. V Karlově Studánce jsem byla, ale prošli jsme jí jen tak zběžně protože hlavní cíl byla Ovčárna. Tam se může jen kyvadlovou autobusovou dopravou takže člověk měl danou dobu na prohlídku. Dolů by se dalo sejít údolím Bílé Opavy, ale měli jsme sebou malého klučinu, takže jsme museli tím autobusem. Vodopád mám nafocený, a článek na blogu taky, jenže už bez fotek. Ale možná je tam dohraju, teď jsi mi to připomněla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jsme ten vodopád u parkoviště vynechali mne docela mrzí. Já jsem podle mapy nedokázala odhadnout , kudy se k němu jde, protože je vlastně zaznačený mezi parkovištěm a turistickou značkou. A on vlastně na té turistické značce začíná padat. My jsme vždy K.S. projížděli, když jsme jeli na Červenohorské sedlo na zimní pobyt nebo kdysi v září ze sedla šli na Praděd. Ale to je hodně dávno a digitální fotky nemám.

      Vymazat
  4. Maruško, ráda jsem se znovu do Karlovy Studánky podívala. Poprvé jsme zde byli ještě za svobodna na čundru a také jsme v Karlově Studánce přespali. Podruhé při naší dovolené v Jeseníkách, už je to nějaký rok zpátky.
    Knedlíky s borůvkami bych si dala, mňam.:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si tohle místo pamatuju z dob minulých a to převážně v zimě. Jeseníky jsou krásné.

      Vymazat
  5. Karlovu Studánku celkem dobře znám, ne však její lázeňské služby, ale jako výchozí či cílové místo túry na Ovčárnu či z ní kolem toku Bílé Opavy.
    Myslím, že se tam jezdil léčit s plicními problémy i exprezident Havel.
    Krásné místo a krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já neznám léčebné kůry a lázně jsem znala jen v zimním kabátku a nebo v podzimních barvách. :)

      Vymazat
  6. Karlova Studánka je moc hezké místo,znám dobře,mnohokrát jsme tam byli.Jedili jsme z Hvězdy skoro každý týden lyžovat na Praděd.Jsem ráda,že jsi mi to krásnými fotkami připomněla.

    OdpovědětVymazat
  7. Jejda,velmi známá místa,ale ráda jsem se opět prošla Maruško.🍀

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.