neděle 3. října 2021

Babí léto s babočkou

 Tak jsem nazvala svou reakci na fotografickou výzvu blogerky Jarky Loučení s létem.  Sice už na poslední chvíli přidávám pár fotografií, které pro mne opravdu znamenají loučení s létem. Loni jsem na podzim kvůli úrazu zanedbala zahradu a letos se snažím si ji užívat a tak mezi dovolenou a zájezdem se věnuji převážně zahradě, která se s koncem léta mění markantně nejen díky sklizené a zpracované úrodě, ale i kytičkám a životu v nik i kolem nich. 

Makovice dozrála a splnila svou funkci. Semínka jsou v zemi, úkol splněn.

Na zahradu jezdím brzy ráno a cestu pěšky si užívám i pohledem do krajiny. Sluníčko ještě vyhřívá den, ale pole již odpočívá po sklizni a zlátnoucí listí září na sluníčku sytými barvami. Léto tu je i není.
Letošní meloun jsme sklidili v září, to už padaly ořechy.   
Země vydala úrodu a opět přijala nová semínka pro zelené hnojení.
I tohle patří k loučení s létem. Rajčata dozrávala už doma a pak se některá usušila. 
Některé kytičky se na zimu vyndají, ošetří a uloží do další sezóny. 
Asi nejpříhodnější k tématu "Loučení s létem" jsou následující fotografie, které daly i název tomuto článku. Podzimní květina a motýli. Je jich snad ještě více než v létě.
Byla jsem z tolika motýlů unesená a litovala jsem, že nemám s sebou foťák a musím se spokojit s mobilem. Natočila jsem s ním i video.
hezký den a ještě hodně slunečných dní. 

27 komentářů:

  1. Maruško, obdivuji krásné fotografie i nádherné video. Moc hezky jsi se s létem rozloučila. Také jsem si všimla kolik létalo motýlů.
    Měj hezké odpoledne.

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, parádní fotka s makovicí! Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Majko, krásné rozloučení s létem, vysypaná makovice je parádní, práce na zahradě dokládají, že se chystá podzim, úroda se zpracovává. A to nejlepší nakonec je video s babočkou, tedy s babočkami. 👍👍👍
    Měj hezké podzimní dny. 🍂🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, moc hezky jsi výzvu pojala a překrásně jsi nafotila loučení s létem. Moc hezké je i přidané video. Je pravda, že baboček paví oko je teď vidět nejvíc. Ale mně se podařila nafotit i babočka bílé C. Jen nemám ještě fotky zpracované a přebrané. Nějak nestíhám a to už letos prvním rokem nemáme zahradu...Jsi moc šikovná a já Ti za účast ve výzvě moc děkuji. Udělala jsi mi radost a určitě nejen mně, ale i ostatním čtenářkám Tvého blogu. Přeji Ti krásný zbytek neděle a doufám, že se přidáš i na další díl výzvy " květy podzimu".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem měla kdysi bílé C, ale letos jsem ho neviděla. Pokusím se něco nafotit i na další téma. Výzvy mám ráda, jen jsem ji málem propásla. :)

      Vymazat
  5. Marija, krásní motýli. Naše kotě je ale jimi bohužel také unešeno a chytá je :-( Snad ho to věkem přestane bavit. Hezky jsi zachytila loučení s létem. Ty makovice na začátku jsou úměleckou fotografií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slyšela jsem, že kočičky rády motýlky chytají. Ta, co k nám chodí už si jich nevšímá. Možná je unavená z koťat a ráda si v klidu pospí.

      Vymazat
  6. Maruško,první fotografie je úplně umělecká,moc se mi líbí.Zahradu máte pěknou,mně se po mé pořád stýská.Jsi hodně pracovitá,jak to všechno stiháš.Také jsem teď viděla dost baboček,samozřejmě,že nechodím všude s foťákem,ale podařily se fotky mobilem.
    Moc krásné fotografie a nádherné video
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji za chválu. Jsem zvědavá, jak to dlouho vydržím na zahradu dojíždět a chodit kus pěšky. Jsem pk vždycky utahaná, že nevydržím sedět u počítače pro bolest zad. Musím si dát vždy jeden den nejmíň odpočinek. :)

      Vymazat
  7. Maruško,moc hezké fotografie a rozloučení s létem.👍

    OdpovědětVymazat
  8. Krásně nafocení motýli (mně vždycky uletí) i fotky ze zahrádky. Ale nej... jsou ty makovice, to je nádherná fotka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, motýli si mě téměř nevšímali, byli hodně zaujatí těmi kytičkami. A přes displej mobilu jsem toho moc neviděla, tak jsem ráda, že to tak docela dobře dopadlo. :)

      Vymazat
  9. Marie, krásné letní fotky. Ta první fotka je úžasná, jen nevím, co tu makovici sežralo. :o)
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám za to, že makovice se takto rozpadne, proděraví, aby mohla semínka ven, nebo ne? :-D Já jsem makovice nechala ležet na záhoně, že se vysemení a po čase jsem je takto našla. Tak nevím, jak to tedy s nimi je. Budu je příští rok bedlivěji pozorovat. :-D

      Vymazat
  10. I já jsem unešená z té makovice!
    Maruško, měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, ale DášaF mne nahlodala, prý kdo ji tak ožral. A já myslela, že je to normální, že takto se makovice zbavuje semínek, že se proděraví a nyní nemám povědomí o tom, jak to tedy s tou prázdnou makovicí je. Mám z toho prázdnou makovici. :-D

      Vymazat
  11. Maruš, krásně si pojala loučení s létem. Video je krásné. Belgické astry jsou i u nás plné baboček.
    Meloun se teda povedl, nádhera. Makovička je parádní, splnila svůj účel a ještě ti posloužila k focení.
    Hezké podzimní dny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, meloun ale nebyl dozrálý. Byl jen mírně růžový, ale to se dalo čekat, protože jsem ho sadila jen tak z legrace, když se konečně ujaly okurky. Bylo ho hodně pozdě. Ale rostlinky se snažily.

      Vymazat
  12. Ty makovice jsou úžasné. Taky jsem už mečíky vytáhla ze země a nechávám usušit cibulky, aby příští rok taky tak krásně kvetly. Baboček mám taky plnou zahradu.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc nápaditě zpracováno, samozřejmě mě zaujala makovice, to je fotka jako lusk. Pak mě zaujala ta vaše chata, líbí se mi. Babočku si hned pustím.

    OdpovědětVymazat
  14. Maruško krásné fotečky.Máme krásný podzim ,tak snad to ještě vydrží.Už se těším na další hezké fotky.🪁🎃🪁🎃

    OdpovědětVymazat
  15. Ty makovice jsou Maruš nádherné..Léto skončilo,ale i podzim je nádherný.Užívej si zahrady dokud můžeš..

    OdpovědětVymazat
  16. Maruško, krásné loučení s létem a ty makovice jsou úchvatné, ke kochání. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.