čtvrtek 18. listopadu 2021

Vojenský hřbitov a turecký památník ve Valašském Meziříčí

 
Když jdu na hřbitov, vždy se ráda projdu i kolem neznámých náhrobků. Vyrovnanost křížů na vojenských hřbitovech mne vždycky fascinovala. 
A kousek odtud je památník tureckých vojáků z 1. světové války. K památníku se dalo kdysi vystoupat, dneska je nahoře zakazující cedulka. Tak nevím, jak si mohou návštěvníci přečíst pamětní desky a snad jsou tam i nějaké fotografie? 
Na starém blogu jsem naše město představila docela podrobně, ale od té doby se hodně změnilo. Sochařská galerie na Masarykově ulici byla přemístěna, jednotlivé sochy byly rozmístěny snad na původní místa.  Náměstí se celé překopává...Snad budu jednou vkládat srovnávací fotky. 
Zatím je to od nás vše. :)

16 komentářů:

  1. Maruš na hřbitov do města sem tam chodím, ale nikdy mě nenapadlo se zajít až do této části. Podívala jsem se aspoň prostřednictvím tvého blogu. Děkuju.

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško, na Ústředním hřbitově v Jihlavě jsou také pohřbeni vojáci, jednak z I. světové války a i z II. světové války. Na blogu jsem měla fotografie.
    Těším se, že budu poznávat vaše město. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy jsem neviděla takový hřbitov a ani jsem netušila, že někde u nás jsou takové vojenské hřbitovy (asi je to tím, že spíš tíhnu k vesnickým hřbitůvkům nebo si procházím ty pražské). Už dlouho si říkám, že bych se měla do tvého města jet podívat - díky tvým zajímavým fotografiím i povídání. Měj se moc hezky a díky za mé obohacení něčím novým, neznámým.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško,to je pro mě nová informace. Moc hezké fotografie.🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle místo neznám, ale ráda navštěvuji i vojenské hřbitovy, lidé by tam chodit měli. Je to i v cizině, navštívila jsem i vojenský hřbitov ve Francii. Oceňuji, že nechodíte jen po obchodech ve Valmezu, ale že zajdete i na takové místo. Těším se na další info. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško to je zajímavé místo. Také u nás je na hřbitově část, kde odpočívají vojáci padlí ve Velké válce ( 1. světové) a také vojáci 2. Polské armády, kteří naše město osvobozovali. Ti mají ještě i velký pomník na kraji hřbitova. Také k těmto hrobům občas zajdeme.

    OdpovědětVymazat
  7. To je opravdu hezké,je vidět že i na hřbitově se dají nalézt zajímavé věci,dobře jsi nám to přiblížila..

    OdpovědětVymazat
  8. Pár starých vojenských hřbitovů jsem navštívila,ale takovýhle ještě ne.Je to pěkné a zajímavé místo.
    Maruško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  9. Smutná místa, ale i přes to mě přitahují. Netušila jsem, že je i VM. Děkuji za fotky.
    Maruško, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško, zdravím. Jé to zajímavě místo, důstojné. Co lidí zemřelo ve vàlkàch...Děkuju za přiblížení. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Ráda jsem se podívala do místa pro mne neznámého. Je to zajímavá část města.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Náhrobky jsou vzorně seřazeny jak rota vojáků. Ocelová deska je unikát, vidím ji poprvé.
    Že Turci tady bojovali, je také zajímavé, spíš je máme v paměti jako dobyvatele.

    OdpovědětVymazat
  13. skvělá reportáž jako vždy! Zaujala mě ocelová kniha, zajímavé....

    OdpovědětVymazat
  14. Ještě nikdy jsem na vojenském hřbitově nebyla...

    OdpovědětVymazat
  15. Maruško, v severní Francii mají obvykle pomníky padlých Francouzů a ostatních národností bílé a Němci černé.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.