sobota 12. února 2022

Zbrašovské aragonitové jeskyně v Teplicích nad Bečvou

  

Pokračujeme v návštěvě Teplic nad Bečvou. V minulém vstupu jsme se toulali kolem Hranické propasti a prošli se přírodní rezervací Hůrka a nyní jsme právě po výtečném obědě a pivku a můžeme se vydat ke vstupu do jeskyní. 

Rozloučili jsme se s průvodcem i speleologem a zašli k řece. 
Na vlak máme ještě čas, tak jsem mohla vyfotit i další jarní keře. 
Ještě jen tak na okraj informace o existenci vyřezávané sochy, která byla instalována poblíž mostu na památku ničivé povodně v roce 1997. Následující fotografie je vlastně již historickým dokumentem, neboť tuto dřevěnou památku postupně rozebraly a odnesly  povodně v následujících  letech.
 
Tento výlet se nám opravdu vydařil díky krásnému slunečnému dni. A jedeme domů. 
Příště se podíváme do Hranic, kam už jsem si dříve tak trochu vyšlápli přes hranický městský park. 
Hezký den všem a děkuji za návštěvu. 

9 komentářů:

  1. Ráda jsem se podívala i do jeskyní!
    Přeji hezký den, Maruško. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Líbila se mi i prohlídka jeskyní.
    Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná prohlídka. Vzpomínám teď, kdy jsem já byla v nějaké jeskyni. Vím, že jsem byla v Javořičku se školním výletem, ale to už je tedy hodně roků zpátky :-).
    Pohodovou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. V těchto jeskyních se mi moc líbilo. Zajímavá byla i ukázka, kde už je nebezpečný plyn

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle by ocenilo zvláště naše geodítě.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně nafocené jeskyně - jako by tam člověk byl. Díky.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, děkuju za prohlídku jeskyní s Tebou, má to svoje kouzlo. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. My sice nemáme moře, ale na jeskyně jsme velmoc. Ten vousatý obyvatel hlubin by mě pěkně vystrašil. A vyřezávané sochy k tomuto kraji neodmyslitelně patří.

    OdpovědětVymazat
  9. Zbrašovské jeskyně neznám, jsou zajímavé. Do jeskyní jsem chodila ráda, pár jsem jich prolezla, ale teď už bych to asi nezvládla. Jsem vděčná, když vylezu doma do podkroví. ;)
    Moc pěkné záběry, Majko, ale stejně se mi nejvíc líbí kačenky a ta socha na posledním snímku. Škoda, že ji zničila voda! :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.