pátek 11. února 2022

Rezervace Hůrka, Hranická propast a bývalý hrad Svrčov

 
 Nad řekou Bečvou naproti lázním Teplice nad Bečvou v Olomouckém kraji se nachází propast, která je nejhlubší v naší republice a nejhlubší pod hladinou na celém světě.  Jejího dna ještě nebylo dosaženo. V lidských silách už to není možné, výzkum už může zvládnout možná jen technika.  K propasti je krásná procházka. A tam jsme se před několika lety vypravili.  Výchozím místej je vlakové nádraží teplice nad Bečvou.
K propasti je lepší jít v jarních měsících, kdy ještě zeleň keřů a stromů není úplně probuzena a dovolí nahlédnout trochu do oné hlubiny.
 
Na internetu jsem se dověděla, že nad propastí byla vytvořena vyhlídková terasa, ke které se sestoupí trochu pod úroveň okolního terénu. To tedy ještě za naší návštěvy zpřístupněno nebylo. Proto jsem nedávno navrhla rodině opětovnou výpravu na tato místa. Manžel však tvrdí, že terasa byla návštěvníkům uzavřena, protože tam došlo k  sebevraždě. Stejně se sem možná ještě vypravíme někdy zjara, abychom to prověřili. 
Nyní pokračujeme dále směrem na Hranice k přírodní rezervaci Hůrka. Pomalu končí duben a všude je plno fialek, sasanek a další jarní květeny. Těm pařezům to moc sluší. 
Pokračujeme dál krásnou lesní pěšinkou k bývalému hradu Svrčov. O tom, že tu kdysi dávno stával hrad už svědčí jen informační tabule a vyhlídka na skalnatém ostrohu, ze které máme lázně Teplice nad Bečvou jako na dlani. 
Procházka je opravdu příjemná a mohli bychom jít dál do Hranic, ale máme v plánu navštívit ještě Zbrašovské Jeskyně v Teplicích, proto se vracíme stejnou cestou, projdeme kolem nádraží, tenkrát ještě schátralého, takže jsem ho ani neměla chuť fotit.Naproti přes řeku Bečvu, díky malému olistění stromů, vidíme chodníček vedoucí k vstupu do jeskyně. Prohlídka je zpoplatněna, protože je s průvodcem, pochopitelně. 
Do jeskyně vás zavedu zase příště. Nyní si dáme chutný oběd. 
Už se těším na jaro, včera byla docela taková malá ochutnávka, jak by jaro mohlo už vypadat. Ale obávám se, že si ještě sněhu užijeme. 
Mějte se krásně. 

11 komentářů:

  1. Maruško,to je nádhera.Krásný výlet a ta zeleň a jarní kvítka.A dobré jídlo na zakončení.
    Jsem ráda,že máme jaro před sebou i když si myslím,že zima ještě neskončila.Je sotva půlka února.Těším se na návštěvu jeskyně,tam normálně nemohu z důvodu mé fobie.
    Měj hezký den Maruško

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem se s Tebou krásně prošla tam, kde to neznám. A při pohledu na jarní květenu jsem si říkala, že se na jaro už moc těším. Současné šedivé dny (černý únor) se mi tedy moc nelíbí.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Včera byl venku voňavej luxus! Už aby to tak zůstalo....

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, krásná jarní procházka. Když vidím sasanky a fialky, tak si přeji, aby už tu brzy bylo jaro. Moc se na něj těším.
    Včera u nás bylo krásně, slunečno, ale bohužel to nevydrželo. Dnes se už po obloze zase honí mraky.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásný výlet, nádherné jarní fotografie. Navštívili jste velice zajímavá místa. Tam by se mi moc líbilo. Už se také těším na jaro. Jen nevím, jak to bude s cestováním dál. Manželovi také rychle ubývají síly a samotnou mě to neláká. To je tady po okolí, kde nejsem závislá na veřejné dopravě. Měj se Maruško moc hezky a děkuji za moc pěknou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  6. Moc hezký jarní výlet! a kytičky :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera, Maruško! Úplně se mi zastesklo po té jarní svěží barevnosti...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Na propast jsem se byl podívat v létě 2020 a vyhlídková terasa byla volně přístupná. Myslím, že její zavření kvůli sebevraždě nedává moc smysl, když se dá skočit i odjinud, ale kdo ví? U nás je možné všechno.

    OdpovědětVymazat
  9. Maruško, hezký výlet a jarní příroda. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Propast také neznám, moc pěkný je pohled na řeku shora. Vybetonovaný břeh je jak podle kružítka s velkým poloměrem kruhu.

    OdpovědětVymazat
  11. Páni, úplně z tvých záběrů cítím vůni fialek, Majko! Už aby kvetly, zima je mi čím dál protivnější. ;)
    Hranickou propast znám, kdysi jsme tam byli, ovšem za dost špatného počasí a ještě k tomu navečer, takže moje snímky odtud nestojí za nic. Ty tvoje jsou parádní. ☼ Jako obvykle mě nejvíc dostala fotka jídla. ;) :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.