úterý 9. května 2023

Kostel sv. Trojice ve Valašském Meziříčí


Kousek pod zámkem Žerotínů ve Valašském Meziříčí se nachází kostel sv. Trojice. Tento kostel jsem již kdysi navštívila a na původním blogu jsem měla reportáž, ale dneska mohu představit kostel v celé své kráse po rekonstrukci nejen kostela, ale i přilehlého parku, který byl v dávné minulosti hřbitovem. Kostel byl nově zpřístupněn veřejnosti právě v těchto dnech. byla jsem hodně překvapená, neboť původní podoba působila dosti zanedbaně. 

Varhany jsou nefunkční, ale jak jsem se dověděla, tak město má zájem varhany obnovit. Tak na to jsem zvědavá. 
Kostel i přilehlý areál slouží již jen jako památka k muzejním účelům. Líbí se mi, že v parku se nachází mimo jiné i sloupky s poučením o užitečném i škodlivém hmyzu. 
Kostel jsme obešli a vrátili se zase k zámku, odkud nám jela MHD domů. Drobně prší, tak se raději svezeme. 
Někdy příště vám ukážu pár srovnávacích fotek, jak vypadá nyní kaple a sýpka, z jaké zbořeniny se vylouply krásné galerie. Zítra si se mnou můžete zajít na jarní procházku k Orloji a zázračné vodě v Zašové. 
Hezký den

19 komentářů:

  1. Moc hezké místo s kostelíkem,je záslužné,že se taková místa opravují a slouží lidem.Přeji hezké jarní dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam i dost laviček, tak to bude pěkné i pro odpočinek v létě.

      Vymazat
  2. Majko, nádherná fotoreportáž, doplněná o zajímavé informace. 👍👍👍
    Děkuji moc za exkurzi. Jako bych tam byla s tebou.
    Měj hezké májové dny. 🌸🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, díky za pohled na mně vzdálená místa. Dřevěné kostely mají velké kouzlo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl i dlouho zavřený a byla to škoda. Jen se tam konala občas na Noc muzeí a kostelů nějaká akce. Parčík rozhodně nelákal k odpočinku. Byla jsem mile překvapená.

      Vymazat
  4. Maruško,kostelík se mi líbí je malebný.Mám podobné stavby ráda.Je moc dobře,že dali kostel do pořádku a vůbec celý
    areál,škoda,že hodně památek chátrá.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, byla jsem velmi mile překvapena. Zase kousek města, který je možné obdivovat a v parčíku odpočívat. Dříve k odpočinku rozhodně nelákal. A jsou tam i WC, co je super.

      Vymazat
  5. Maruško, moc děkuji za krásné fotky od vás. Cesta do VM mi stále nějak nevychází, o to raději jsem se pokochala u tvého příspěvku.
    Měj hezké jarní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné fotky. Kostelík i vše kolem něho se mi moc líbí.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věděla jsem, že se to tam opravuje a věděla jsem, jak to tam vypadalo, než to zavřeli a byla jsem mile překvapena dnešní podobou.. V parku jsou i WC a určitě se zde dá už i odpočívat.

      Vymazat
  7. Maruško to je moc hezké ! Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Takové příspěvky jsou podle mého gusta, mám je nejraději. Ráda tato místa navštěvuji, pak tam fotím jak "o duši". Zámek jsme navštívili, Galerii Sýpku znám také, ale v tom kostele jsme nebyli. Také nemůžeme být všude ☺. Některé záběry mi připomínají skanzen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, kostelík byl dlouho zavřený, park vypadal neupraveně, rozhodně by tam nikoho nelákalo posezení. Co vím, tak se otevíral jen na Noc muzeí a kostelů a vždy tam byla nějaké drobná akce. A právě v těchto dnech byla dokončena rekonstrukce a slavnostně přestřižena páska. Takže je to úplně čerstvá záležitost. A ten skanzen ti asi hodně připomíná právě to oplocení s doškami. To je pro Valašsko tak trochu typické.

      Vymazat
  9. Krásný kout města, ideální k procházkám a posezení. A dřevěné prvky mají úzký vztah k přírodě. Pěkné je také to, že u takových památek jsou dnes informační tabule a jako zde i naučné stezky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.