neděle 17. září 2023

Čáslav

 Během našich výletů kolem Kutné Hory se nám město Čáslav připomínalo docela často a dost hlasitě.  Nad hlavami nám vždy ve dvojici burácely vojenské stíhačky startující z vojenského letiště u Čáslavi. Tak se do Ćáslavi pojeďme podívat. Tedy ne na letiště, jen do města

Do Čáslavi jsme se svezli autobusem po prohlídce Obory bílých jelenů ve Žlebech. Protáhli jsme se kolem divadla na náměstí Jana Žižky z  Trocnova a podle spousty fotek náměstí ze všech stran vám jistě dojde, že jsem byla náměstím okouzlena. Nejen prostorem, ale i květinovou zónou, dostatkem stromů i památnými domy. 
A nyní sejdeme k Podměstskému rybníku Žiškovou bránou a opět se vrátíme ke kostelu sv. Petra a Pavla a na náměstí. Možná jsme měli městu věnovat více času, ale i tak máme představu o městě Čáslav. 
Poslední ohlédnutí a jdeme na autobus, abychom se vrátili do našeho dočasného domova v Kutné Hoře. 
Všem přeji hezký den a jestli ještě máte se mnou trpělivost můžete se mnou příště strávit poslední den naší dovolené. 
Mějte se krásně. 

20 komentářů:

  1. Hezká procházka po pro mne neznámém městě.

    OdpovědětVymazat
  2. Čáslav vídám od svých cca šesti let při cestách nejdříve na chalupu a teď i sem nebo na Prahu. Jednou jsme byly s dcerou na náměstí u kostela a čekaly až otevřou v obchodě kam vezla zboží. Ale zas tolik času aby jsme se tam prošly nebylo. Takže jí zase vídám jen z obchvatu ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však naše procházka také nebyla nijak dlouhá, vlastně jsme vyplnil trochu čas odpoledne.

      Vymazat
  3. Ráda jsem s tebou nakoukla do města Čáslav,protože jsem tam nikdy nebyla.Moc hezké město....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I my.jsme jen nakoukli. Když už jsme v těchto končinách byli a autobusové spojení bylo ideální.

      Vymazat
  4. Maruško,taky jsem byla náměstím okouzlena,veliké a krásná radnice.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Maruško v Časlavi jsem nebyla tak jsem zase díky tvým fotečkam viděla aspoň. Musí tam být hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to jen takové malé odbočení, které nám umožnilo příznivé autobusové spojení, a tak jsem také ráda, že trochu tohle město znám.

      Vymazat
  6. Maruško, moc ráda jsem se podívala, už dlouho jsem v Čáslavi nebyla. Mají tedy nádherné záhony, to se mi moc líbí!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záhony květin na náměstí mi opravdu učarovaly. U nás ve Valašské Meziříčí máme květiny většinou kolem hlavnich silničních tahů a kruháčů. Na náměstí jsou jen malé plochy.

      Vymazat
  7. Čáslav ve mně vždy probudí vzpomínky na dětství,když jsme s maminkou se sestrama
    jezdívaly na dovolenou na Vranovskou přehradu od tatínkova podniku.Čáslav byla první zastávka
    a druhá v Jihlavě.Čáslav jsem navštívila nedávno,když jsme vozívali vnučku do Humpolce.
    Zastavili jsme na náměstí a trochu to tam prošli.Je to pěkné město a ty jsi pořídila moc krásné fotografie.
    Maruško,měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela mě překvapilo, že lavičky nebyly obsazené ani kolem kašny a mohla jsem tedy fotit. Pravda, více lidí se schovával va stínu stromů v jiné části náměstí. Každý si tu najde místečko k oddychu.

      Vymazat
  8. Maruško v Čáslavi jsem už nebyla spousty let... Moc se mi líbí květiny, mají to tam vyparáděné. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotografie z Čáslavi. Tam jsme jen projížděli vlakem. Město vypadá opravdu krásně, ale od nás už je tam teď problematické spojení, tak že bychom museli zase se synem autem, ale to už letos nebude nebo jet na "ubytování.." Děkuji za hezkou podívanou a přeji ti krásné dny..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, my jsme si tam také jen tak odskočili, když už to bylo poblíž. Jinak bychom to měli také daleko. Letos už kromě nedávné návštěvy Olomouce také asi nikam nepojedeme a když, tak jen do blízkého okolí.

      Vymazat
  10. Díky za představení Čáslavi. Zaujala mě i ulice Jana Karafiáta, samozřejmě u evangelického kostela, protože jeho symbolický hrob jsme nedávno opět fotili v rožnovském skanzenu, jinak je pohřben na Vinohradském hřbitově. Jsem "městský typ", proto uvítám takové představení města a pochválím to. 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mne zaujalo, že se setkávám s Janem Karafiátem v Čáslavi.Jednu dobu svého života působil i na Velké Lhotě poblíž Val. Meziříčí jako farař, ale mám dojem, že i jako ucitel. A máme tu i Karafiátovu naučnou stezku. Jeho Broučky jsem jako dítě milovala. Měli jsme nádherně ilustrované vydání. Nevím, kam se knížka poděla.

      Vymazat
  11. Maruško,jsem moc ráda,že s Tebou podívám do míst,která neznám.Jsem Ti moc vděčná Eva H.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.