pátek 8. září 2023

Na srdce jsou Poděbrady

 A nejen na srdce, ale v těchto lázních se léčí i choroby látkové výměny, cukrovka, obezita nebo pohybové ústrojí. A sem jsme se jeli podívat pátý den naší dovolené. Ráno bylo kupodivu docela chladno, že jsme si dokonce v restauraci před obědem dali grog.  

Do Lázeňského parku jsme se vnořili hned naproti vlakovému nádraží. Prošli jsme se městem a navštívili jsme i zámeckou expozici věnovanou králi Jiřímu z Poděbrad. Příspěvek tedy rozdělím na dvě části. Nyní se pojďme projít lázněmi. 
Po prohlídce zámecké expozice věnované králi Jiřímu jsme se šli občerstvit a tak si trochu vychutnat lázeňskou atmosféru. Poprvé jsme se setkali s robotickou obsluhou. Přivezla kávičku se zákuskem a také si pak přijela pro použité nádobí. :)
A nemůžeme vynechat ani procházku po nábřeží řeky Labe a kochat se lodním provozem.
Nejkrásnější technická stavba ve Středních Čechách. Vodní dílo tvoří pohyblivý jez o dvou polích. 
Kolem kostela jsme prošli na Riegrovo náměstí, kde jsme si dali oběd v Park cafe restaurant. Zlákala nás pizza, kterou jsem už dlouho neměli, ale asi jsme to neměli dělat. Když si koupím pizzu v Lídlu a strčím doma do trouby, pochutnám si mnohem více.  No zasytili jsme se a to se také počítá. 
Pověstné květinové hodiny
Datum se mění každý den a určitě ručně přesázením netřesků.  
Dále pokračujeme po promenádě kolem kavárniček a obchůdků. Zde jsme si zakoupili i lázeňské oplatky. 
V vracíme se ke kolonádě a vodotryskům na náměstí T.G. Masaryka a lázeňským parkem už k nádraží. 
Ráno vodotrysky ještě nefungovaly, tak jsme si je užívali před návratem domů. 
 U této fontány jsme si chvíli poseděli a kochali se, než nám pojede vlak zpět do Kutné Hory. 
Příště se můžete těšit na expozici v zámku. 
Hezký den. 

26 komentářů:

  1. Poděbrady mám ráda už od doby,co tam jezdil tatínek do lázní a my za ním s maminkou jezdily.
    Jezdil tam i manžel na ozdravné pobyty od hasičů a kousek mám sestru.Už dlouho jsem je nefotila,
    čekám až tam nebude tolik lidí.Naposledy jsem tam fotila dřevěnou zvonici,ale na blogu ještě není.
    Ráda jsem se s tebou prošla a opět se přesvědčila,jak je tam krásně.
    Maruško,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My to máme kousek dál, tak většinou ty končiny pokrýváme dovolenou. Škoda, že jezdím na výlety už jen se synem, který musí chodit do práce a nemá tolik volna. Manžel už na veřejnou dopravou nemá.

      Vymazat
  2. Díky za to, že jsem viděla na tvých fotkách z Poděbrad víc, než při mé návštěvě před pár lety...:-) Moc hezké fotky i povídání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem ti mohla doplnit dojmy ze tvé návštěvy. 😊

      Vymazat
  3. Maruško, Poděbrady znám, jezdíme tam občas a přes ně na východ, ale musím uznat, že jsi je pojednala moc hezky. Jiřina zN.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. My je máme dál a bez auta je cestování více limitované.😊 Už přemýšlíme, kam příští rok. Ještě bych jela klidně na naší cestovkou nabízené jednodenní novinky, ale nemám spolucestujícího. To je také nápad, dát zájezd na neděli se když v pondělí se musí do práce.

      Vymazat
  4. Poděbrady jsou krásné místo, byla jsem tam 3x na výletě asi tak jako vy. Takže ty fotky mi hodně připomněly známá místa. Krásný lázeňský park, fontány a květiny, v takových místech vznikají moc hezké fotky. Zámek si také ráda připomenu, tam jsem vždy ráda zašla. A co voda, napili jste se? ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Syn ochutnal z Eliščina pramenu, ale je zvyklý na teplickou vodu a tak mu moc nechutnala. 😄

      Vymazat
  5. Maruško, dekuji za pohled tvýma očima! Nemám to až tak daleko, ale dlouho jsem tam nebyla…
    Přeji hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Poděbrady jsou krásné a když projdu naše staré fotografie, tam mám záběry z podobných míst, která jste procházeli také. Je tam krásně a moc hezké fotografie jsi pořídila.
    Díky za připomínku jednoho hezkého výletu. Přeji ti krásný víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, i tobě pekný den, prý už se má počasí zase kazit. Já momentálně zahraničím.

      Vymazat
  7. Maruško,děkuji za připomenutí známých míst moc hezkými fotografiemi 🍀

    OdpovědětVymazat
  8. Do Lázní Poděbrady jezdila mamka. Já jsem tam vlastně nikdy nebyla, jen jsme kdysi městem projížděli. Moc krásné fotky, užila jsem si je!
    Měj hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Maruš, ráda s tebou virtuálně cestuju. Ta robotická obsluha mě dostala🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovedeš si představit, jak jsem se smála. Nevěděla jsem hned, co to je a povídám Michalovi:"Něco za tebou přijelo". Až jsem viděla naše objednané mlsky, tak jsem pochopila, že si to můžu vzít. 😀

      Vymazat
  10. Maruško, v Poděbradech jsme byli v květnu, ale to asi víš z mého blogu. Tvé fotky mi připomněly místečka, kde jsme tenkrát byly. všechna známe, díky Ti za vzpomínku. ty máš však jiné texty a fotkách či pod nimi. :-) Ty netřesky asi denně přesazují, ale viděla jsem v Karlových Varech, že tam u nádraží mají místo se všemi čísly a to i několikrát, jen ty celé čtverce denně vyměňují. U toho vodotrysku jsme několikrát seděli, když jsme si kupovali v Lidlu nebo Penny nanuka. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že mají ty netřesky v malých květináčcích a jen je přestaví a trochu zamaskují. Mne se tam také moc líbilo.

      Vymazat
  11. Maruš,v Poděbradech jsem byla 3x vždy týden s naším klubem-r.2021,2022,2023.Pokaždé to bylo bezvadné i s plavbou lodí po Labi.Ráda jsem si to tvými fotkami připomněla.I expozici v zámku znám,prošly jsme to.Mám to ostatně na svém blogu.Přeji další hezké zážitky a pěkné dny...

    OdpovědětVymazat
  12. Maruško, zdravím. Poděbrady miluju a jsem tam dost často, jezdíme nedaleko na chalupu a skoro při každém pobytu tam zajedeme. Když jedu sama autem do Prahy, pokaždé se tam taky stavím, třeba jen na kávičku... Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je opravdu pěkná zastávka. Kdo by odolal. Moc se mi tam líbilo.

      Vymazat
  13. Ráda jsem se na Poděbrady koukla jinýma očima a hlavně v jiném ročním období než sychraném předjaří, kdy jsem tam byla já.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.