sobota 7. října 2023

Slovensko - Hrebienok a Dlouhý vodopád na Studeném potoku

Pokračování výletu. Ze Štrbského plesa jsme odjeli Podtatranskou železnicí do Starého Smokovce.

Fotografuji i z vlaku, neboť pohled na tatranské štíty je odhalen po ničivé vichřici, myslím v roce 2004.
Jsme ve Starém Smokovci a vydáme se k pozemní lanovce na Hrebienok
Hrebienok. Turistické středisko ve výšce 1285 m.n.m., odkud se vydáme ke Dlouhému vodopádu na Studeném potoku. Je to docela příjemná procházka. Vysokohorskou turistiku jsem pěstovala za mlada, nyní už jen pozvolna.
Zpět se vracíme opět okolo Bilíkovy chaty
Zpět do Liptovksého Mikuláše jsme se vrátili autobusem přes Poprad.
Starý Smokovec v roce 2007
V Liptovském Mikuláši nás vyzvedl starší syn a odvezl  do Svätého Kríža.
Večer jsme si opět navzájem povídali o zážitcích a zazpívali při kytaře a vínečku.
A jako bonus, pro toho, kdo došel až sem, jedna fotka z minulého století, na které jsem z bratrem u Dlouhého vodopádu při jedné túře ze Starého Smokovce.
A kam budeme pokračovat zítra? Měli jsme už jet domů, víkend  končil a bratr měl v pondělí pracovní školení v Tatranské Lomnici. Ale nakonec to dopadlo jinak. :) Ale to zase příště. Zatím přeji všem krásný den.

1. Maruško, samá známá a hezká místa. Už to je dost dlouho, co jsem tam byli... Ráda se podívám na aktuální fotky. Těším se na pokračování.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

1. Helenko, toto jsou už starší fotky z roku 2007. Zařadila jsem je do retro vyletů. Probírám se starými fotkami i v albech.

2. Ve Starém Smokovci a na Hrebionku jsem byla v rámci lyžařského výcviku od ekonomky. A to je tedy pěkná řádka let zpátky.
    Pamatuji si, že jsem si tam koupila takové modré korále :-))). Takže tvoje retro fotky ve mně vyvolaly hodně retro vzpomínky.
    Měj se hezky!
    Hanka

3. Bellissime foto.Buon fine settimana.

4. Odpovědi
    1. To ano. Tatry jsou moc krásné, pokud je pěkné počasí, ale umí i bez varování měnit náladu. A to pak dokážou být i kruté.

5. Maruško, v Tatrách Vysokých, Nízkých i v Roháčích jsem zažila téměř vždy jen hezké zážitky ( až na jeden, dva )...Moc ráda sleduji tvé články a fotky. Jiřina z N.

1. My i bouřky, co přišly z ničeho nic. A pak jsme poznali i vstřícnost a pohostinnost tamních horalů a pasteveců, kteří nás přijali k ohni v salaši. Dobrodružství jako bonus a radost ze sluníčka, které se objevilo stejně nečekaně jako ta bouřka.

6. Maruško,moc ráda jsem se opět podívala na místa,kde jsme jako mladí chodili.Tatry jsou nádherné a byla jsem
    z nich naprosto unešená.Já skoro žádné fotky nemám,sice mi tatínek do Tater půjčil dva foťáky,jeden na diáky a z druhého byly
    ještě černobílé fotky a protože mám doma plné krabice fotek,tak bych je hned tak ani nenašla.
    Těším se na pokračování.

1. Jituško s těmi krabicemi jsme na tom stejně. A fotky se mockrát prohlížely a vše je přeházené. Táta, když vyvolával fotky, tak jich dělal vždy více. Fotky, co zbyly po rodičích jsem dala už do alba a zjistila, že měl táta na druhé straně popisky. To mi hodně pomohlo v identifikaci.

7. Ráda jsem se podívala, V. Tatry - jedna ze srdcovek. Hrebienok, Bilíkova chata, kolikrát jsem tudy procházela a pak dále na Skalnaté Pleso i na jiná místa. Před týdnem se vrátila kamarádka z pětidenního pobytu a k mému údivu, moc si z toho nepamatuje a ty názvy už vůbec. Nechápu...
    Tak příště bude T. Lomnica? To beru! 👍

1. Ani ne tak TL jako to známé jezero nad ní. Nechápu, že si někdo nepamatuje názvy míst, kde byl. Třeba už výpadky paměti.

8. Maruš, zase jsem se pokochala krásnými fotkami a zavzpomínala, jak jsem to tam procházela před 50 lety. Stará fotka je super, taky mám doma ještě spoustu těch malých zoubkovaných fotek, krásné vzpomínky🥰

9. Maruško, to je nádhera, překrásné fotografie. Tato místa znám jen z fotografií a vždy se ráda podívám. Ty Tvoje jsou vždy skvělé 🫶. Děkuji za hezký článek a přeji ti krásnou neděli.

10. Vodopády mám moc ráda, ráda jsem si u jejich fotek připomněla naši dovolenou vTatrách.

11. Opravdu mně povídání-hlavně fotky-dojalo.Musela jsem utřít i slzičku,když jsem zavzpomínala na tůry s taťkou.