čtvrtek 5. října 2023

Slovensko - výlet na Štrbské pleso

 Ráno, chvíli po sedmé hodině jsme já a mladší syn  nastoupili ve Svätém Kríži do autobusu směr Liptovský Mikuláš, kde jsme přestoupili na vlak, abychom vystoupili v Tatranské Štrbě.  Odsud jede ozubená pozemní lanovka přímo na Štrbské pleso.  Rodina staršího syna si s miminkem a pejskem udělali vlastní program

Na zastávce ve Svätém Kríži
Zubačka z Tatranské Štrby ve stanici Štrbské pleso
Už jsem tímto vláčkem párkrát jela. Štrbské pleso mi není neznámé.  Kochám se přírodou i horami, na některé jsem si jako mladá vylezla. Třeba vlevo na některých fotkách trčí Kriváň nebo je vidět hřeben Gerlachovského štítu, který jsem spolu s bratrem a otcem zdolala v 17. letech. Dnes už se mohu jen kochat a vzpomínat.  Pleso si jen obejdeme. Nebe bez mráčku se po hodině ozdobí bílými peřinkami, ale stále je krásný den. 
Vlak do Tatranské Lomnice
My se s ním za chvíli svezeme do Starého Smokovce, abychom vyjeli lanovkou na Hrebienok a sešli k Dlouhému vodopádu na Studeném potoku. 
Pokračovat v odpoledním putování budu však až příště.  Den je dlouhý a je potřeba si odpočinout. :-D
Mějte se krásně, dávejte na sebe pozor a  já se budu těšit na další setkání s vámi. 

26 komentářů:

  1. Maruško,to je nádhera.Na Štrbském plese jsme byli ubytováni,když jsme pět let
    jezdili od manžela zaměstnavatele na dovolené.Každý rok bylo ubytování jinde,abychom
    poznali Vysoké Tatry ze všech stran.Byly to velmi náročné tůry,ale byli jsme mladí a já si Tatry
    zamilovala.Moc ráda jsem si opět zavzpomínala.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty podnikové poukazy na dovolené byly fajn. Podnik něco i přispěl finančně.

      Vymazat
  2. Marusko,tam je nádherně,znovu si vše připomenu.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen musí být i nádherné počasí. Kdysi jsme šli že Štrbského plesa na Popradské spolu se sluníčkem, ale z Popradského na vlakovou zastávku Popradské pleso, cca 4 km jsme šli v prudkém dešti. Když jsme ve Štrbě přestoupili na vlak do LM tak jsme si připadali jak debilové, protože tam už svítilo sluníčko a po dešti ani památka a na nás nebyla nit suchá.

      Vymazat
  3. Maruško, pleso jsme obešli vždycky, kdykoli jsme byli na Slovensku. Máme to tam rádi. Naposledy s Aaronkem :o)
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme si tenkrát odskočili i k můstku, ale fotky nemohu najít. Asi toho mám už více na CD a blbne mi mechanika nebo co, nechce mi to vzít.

      Vymazat
  4. Na Štrbském plese jsem byla naposledy v roce 2003. Počasí nám tenkrát nepřálo. Museli jsme vytáhnout pláštěnky.
    Bylo to v rámci zájedzdu od zaměstnavatele. I přes ne úplně vydařené počasí to byl pěkný zájezd.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, v horách jsme zmokli mockrat, ale vždy vzpomínáme rádi.

      Vymazat
  5. Maruško, tam se mi pokaždé líbilo a s tebou jsem si nyní uvědomila, jak jsme byli schopní to tam poběhat. Bývávalo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Z toho příspěvku mám opravdu "radost". Vysoké Tatry jsou jednou z mých srdcovek, tam jsem se najezdila, ale vždy rychlíkem tady od nás, výstup většinou v Tatr. Štrbě a pak nahoru zubačkou na Pleso. Asi 2x bylo ubytování v Popradu, tak jsme vystoupili na další zastávce Poprad-Tatry a odtud je zase blíž do Tatr. Lomnice. Tam jsme měli ubytování v hotelu na týden. Moc pěkně je na tom Štrbském Plese, tam bych se ráda vrátila. Ale ten batoh tehdy jsi měla těžký...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsme se tam najezdili hodně. To jsme tam ale jezdili s rodiči autem a kempovali nejvíce ve Staré Lesné a odtamtud pořádali pěší výlety a přibližovali se Podtatranskou železnicí nebo jsme se přemístili do jiného kempu, podle toho, kterou část jsme chtěli zrovna zdolat. Moc ráda na ten čas vzpomínám. byli jsem pro ostatní asi podivíni. Táta vstával ve 2 ráno, nachystal jídlo, pití na cestu snídani a ve 3 ráno jsme vyráželi na trasu. Některé doliny jsou dlouhé a když vycházelo slunce, vítali jsme ho už cestou na vrcholy. prostě nádhera, kterou bohužel mám jen v srdci. po návratu do kempu vyčistit boty, dát sušit propocené oblečení, po večeři u stanu nejpozději v 18 hodin zalehnout a spát. Ráno se brzy vstává. Každý měl své úkoly. :-D

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Slovenská horská jezera jsou opravdu moc krásná.

      Vymazat
  8. Maruško to jsou překrásné fotografie a musím dodat, že jsi fakt kočka a moc Ti to sluší. Zrovna vám i vyšlo nádherné počasí a to je prostě pak opravdový zážitek, procházet se tam nádhernými místy. Děkuji za úžasnou podívanou. Ještě se sem určitě vrátím, abych se pokochala tou nádherou. Hezký večer Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji, ale už to není, co bejvalo. Trochu jsem zhubla a tím pádem zestárla. Počasí bylo opravdu luxusní. Druhý den už to pak bylo horší.

      Vymazat
  9. Měli jste počasí jako malované. Ve Vysokých Tatrách jsme byli kdysi na dovolené a moc se nám tam líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počasí fakt vyšlo. Ale druhý den jsme si užili na Skalnatém plese hodně mlhy drobného deště.

      Vymazat
  10. Trošku jsem si zavzpomínala na svůj poslední pobyt tam, a jinak - na té fotce s rozestavěným mostem jsi mi připomněla, jak jsem tam byla z toho ohromného množství vysokých mostů šokovaná, když jsme odtud jeli autobusem...Měj se krásně nejen na cestách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona ta silnička, co se táhla Slovenskem od Bytče byla dost úzká a postavit rychlejší komunikaci v horách není tak jednoduché a ty nadjezdy zase tolik neuberku z půdy. Viděla jsem i jak ty pilíře stavěli. Docela síla vidět těžkou technikou na skalách.

      Vymazat
  11. Pokud je dobré počasí,je to v Tatrách vždy super..také jsem si zavzpomínala na časté návštěvy těchto míst,mockrát jsem tam byla s dětmi,později s vnuky,třeba se tam někdy ještě vrátím....Maruš opatruj se a užívej pěkného podzimu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, tvoje pobyty v Tatrach v době digitální fotografie ti docela závidím. Já už se tak vysoko nedostanu. Před několika lety jsem si zaplatila zájezd do Rohačů a měla jsem strach, že mě Michal bude nutit držet tempo s mladými účastníky. Říkal prý, abychom se neztratili. Trasa vedla tam a zpět k autobus poměrně stejnou cestou. Ale zavolala jsem bráchovi a šel s námi rád. Byl po těžké zlomenině nohy při vysokohorském lyžování a vzal to jako rehabilitační tréning. Šli jsme si tedy svým tempem, Michal neremcal a bylo to super. Ještě nás vzal kousek autem do jedné koliby na oběd.

      Vymazat
  12. Maruško vzpomínám u Tvého příspěvku na naše dovolené na Slovensku, v Tatrách. Krásná místa... Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slovensko mne láká pořád, jen už toho tolik nezvládnu.

      Vymazat
  13. Maruško, měli jste krásné počasí.
    Kdysi jsem u Štrbského plesa byla, ale v zimě. Vše bylo pod sněhem a jako v pohádce.
    Tak jsem si s Tebou zavzpomínala na nádherné Tatry.
    Měj se hezky. ☺♥
    Jarmila*

    OdpovědětVymazat
  14. Nádhera.Můj taťka to tam miloval.Byli jsme tam 2x na dovolené. Mamka s bratrem se váleli u vody.My jsme s taťkou putovali po horách.Tehdy jsem nebyla nijak nadšená,ale dnes na to s láskou vzpomínám.
    Eva H.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.