úterý 3. října 2023

Slovensko - Liptovský Mikuláš

Studia zavála mého bratra na Slovensko a tam také zapustil kořeny. Už jsme nejezdili do hor jako kdysi, ale jezdili jsme na návštěvy k rodinným setkáním.  Až jsem si jednou vymyslela  návštěvu rodiny okořenit  výletem do hor. Alespoň nakouknout, když nejít na pořádnou túru, jen se kochat a vzpomínat. Starší syn s rodinou jel autem a já s mladším synem vlakem z Valašského Meziříčí. Setkání bylo naplánováno u památníku nad Liptovským Mikulášem.
 V Žilině jsme přesedli na rychlík a už se blížíme k Liptovskému Mikuláši. Míjíme vodní nádrž Liptovská Mara.
 Po vystoupení z vlaku jsme se se synem vydali pěšky k vojenskému hřbitovu Háje s památníkem osvoboditelům. Syn s manželkou a malým synkem a pejskem Denym přijeli téměř na čas.
Od památníku je vidět Liptovská Mara
Zatím co starší syn s rodinou odjíždí do města a pak na ubytování, my jdeme pěšky
a syn  nás pak v pravý čas vyzvedne, aby nás odvezl do nedaleké obce, kde bratr žije.
ulice 1. máje
Kostel sv. Mikuláše
Muzeum
Radnice
Náměstí osvoboditelů
V této komfortně zařízené patrové chatě jsme strávili 3 noci
a samozřejmě i skvělé večery
Pohled na Nízké Tatry
Psal se rok 2007 a tedy berte fotky s rezervou, nemusí se shodovat se současností.

Naše dnešní trasa na mapě

Druhý den jsme si vyjeli na Štrbské pleso a dál na Hrebienok nad Starým Smokovcem ve Vysokých Tatrách a zašli omrknout Dlouhý vodopád na Studeném potoku.

Mějte se krásně a jestli vás to se mnou baví, jsem moc ráda.

1. Maruško, na Slovensko jedu vždycky moc ráda. Krásné fotky, kouzelný pejsek. I my tam byli na jednom vojenském hřbitově, teď si nevybavím, jak se jmenoval.
    Měj příjemný den. Helena

1. Slovensko je krásné nejen horami. Mám ho procestoval s rodiči i za svobodna jako tramp i s budoucím manželem a kamarády až po slovenský dávný východ. Spoustu zážitků a málo fotek.

2. Maruš, nádherné fotky, na Slovensku je krásně. Baví mě ty tvoje výlety🥰

1. Díky, tak zase příště na nějaký takový. A jeden bychom měly absolvovat do Fontány.

3. Odpovědi
    1. Jen škoda, že těch fotek ze Slovenska mám docela málo.

4. Slovenko je krásné a tvoje fotky jsou důkazem.Ve městě jsme byli,ale je to hodně let.Mám z té doby jenom pár černobílých fotek.
    Tak si zavzpomínám.Maruško,měj hezký den

1. Já Jituško závidím všem, kdo mohou po horách chodit dnes s digitálními foťáky nebo mobily a fotit tu nádheru. My jsme museli snímky šetřit a to ještě jsme nevěděli, jak dopadnou, jestli jsme zvolili správnou expozici. Pak se to ladil ve fotokomoře. Tak máme většinou jen vrcholovky.

5. Maruško na Slovensku je moc hezky, Tvoje fotografie to potvrzují. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

1. Ještě bude pár barevných, ale pak už jen staré černobílé. Spoustu se jich někam tatoulalo.ale chtěla bych je tu na cestovatelskem blogu mít.

6. Slovensko je krásná zem,ráda tam jezdím,mám v Bratislavě rodinu.každý rok tam jezdím na 1 týden,bydlíme na chalupě pod Děvínem a vyrážíme na výlety do okolí i do Rakouska.Trávím s nimi i Vánoce v Nízkých Tatrách pod Chopkom,několikrát i ve Vysokých.připomněla jsi mi to Maruško,měj hezké podzimní dny....

1. Evičko, vím, že tam jezdíš každý rok a ráda si tvoje fotky prohlížím.

7. Hezká procházka. V Tatrách jsme byli před mnoha lety (vlastně možná nějak v té době jako vy) a líbilo se nám tam, stejně jako třeba v Malé Fatře nebo Bukovských vrších.
    Hezký den

1. My máme prošlápnuté jak Malou a Velkou Fatru, tak Nízké i Vysoké a Belánske Tatry až po Vyhorlat. Jen s fotkami se šetřilo,.když ve foťáku byl ze začátku jen film o 12 snímcích a později 36.

8. Maruško, tos mi připomněla několik krásných dovolených a moc ráda bych se tam vrátila.
    Hezké fotky. Jiřina z N.

1. My máme Slovensku prošlápnuté celé, jezdili jsme tam hodně jak dovolenkovat, tak v zimě lyžovat. Nejvíc od března do května, když už tady docházel sníh, tak Malá Fatra byla cíl naší cesty skoro každý víkend. Už se nám dětem chtělo spíše k vodě a naši opět lyže na auto a jedem.

9. Dnes mohu říci, že naštěstí jsem si Slovenska užila. Od nás tam bylo dobré spojení a tak směr Žilina a pak Malá Fatra a Vysoké Tatry býval často. I několikrát do roka. Asi jsem víc prochodila V. Tatry, v Nízkých jsem byla asi 2-3x, ani nevím, ale Chopok jsme zvládli. Jezdili jsme samozřejmě vlakem a tak, když se blížil Ružomberok, zavírala se okna, protože tam "voněla" celulózka a Lipt. Maru jsme vyhlíželi také z vlaku. Uvidím, co by na "dovolenku na Slovensku" povedal priatel´. 😎 Jestli máš to Štrbské a Hrebienok, ráda se podívám. 👍

1. Slovensko mám prochozené celé, jezdili jsme i lyžovat na Malou Fatru, ale vše v době analogových fotoaparátů.Ale nevadí představím i černobílé nekvalitní fotky. Na Vyhorlatě jsem foťák nechala na místě odpočinku a když jsem se vrátila už tam nebyl. Táta zuřil, já brečela a dnes je mi moc líto, že nemáme fotky.

2. Jo Hrebienok I ostatní bude.

10. Maruško to jsou moc krásné fotografie. Děkuji za úžasnou podívanou.

11. Po přečtení nadpisu jsem ti chtěla napsat, že máš asi také boty z toulavého telete a pak jsem si přečetla, že máš na Slovensku syna. Ale i tak, hodně cestuješ na zajímavá místa, ráda se tam díky tvému blogu také "podívám". Měj se hezky.

1. Na Slovensku žije bratr a my jsme tam jeli spolu s rodinou staršího syna a s mladším synem. Toulavé boty mám od dětství. Byla jsem i tramp samotář, jezdila na vandry s kamarády a také na potlachy. :)

12. Maruško,ráda jsem s Tebou zavzpomínala.🍀

13. Byla jsem tam před desítkami(mnoha) let.Nepoznala bych to tam.Celé město zkrásnělo.