pondělí 6. května 2024

První máj s koňmi

 
Vystoupení této mladé ženy s pěti koňmi různého plemene, vzrůstu i barvy se mi líbilo snad nejvíc. Určitě dalo strašně moc práce dokázat, že všichni koníci mohou navzájem spolupracovat a ve vystoupení bylo asi nejvíc přirozenosti a volnosti., i když tvořilo nádherný celek. 
Fríský kůň je opravdu krasavec a jeho vystoupení jsem již viděla dříve v Hranicích. Paní Novotná přijela se svými koňmi z Třebíče.  I video z Hranic si můžete pustit na konci článku.  
Adrenalinová džigitovka. Ivo a Markéta Rárovi s dcerou. Ivo se zotavil z vážného zranění a tedy dnes  se nám v sedle představí jen Markéta s dcerou. Letos jsem pořídila jen pár fotek, ale na konci článku  si můžete pustit video, které jsem natočila před 10 lety ve Špičkách. 
A nakonec kůň, který umí tančit
Ivo Rára adrenalinová džigitovka 2014
Manželé Novotní s Frískými koňmi v Hranicích v roce 2019

Dneska to byla opravdu nálož fotek a videa, ale snad mi to odpustíte. Fotky si pro lepší zážitek zvětšete. 
Hezký den. 
P.S. Včera se kolem nás přehnala bouřka a v jednu dobu prudký déšť strašně hučel a rachotil, ale kroupy jsem na římse neviděla. Ten rachot trval chvilku. Ráno šel manžel do obchodu a přišel s tím, že všude na chodnících je plno kamínků, jakoby jarní očista ve městě vůbec neproběhla. Nechce se mi věřit, že by ty kamínky padaly z nebe. 

22 komentářů:

  1. Moc hezké fotografie a jistě to bylo super odpoledne. Měj se moc pěkně Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle jsem si opravdu užila. Pořadatelé zajistili i hodně míst k sezení kolem dokola, takže jsme to měli docela pohodlné. A počasí bylo ukázkové.

      Vymazat
  2. Ty kamínky vymyl prudký déšť z mezer v dlažbě. To tu taky kolikrát je. Fríze má ten můj kamarád od Tišnova. Akorát že jeden díky nemoci přišel o jedno oko, druhý se z té samé naštěstí vyléčil bez toho že by mu ho museli také vzít. On jim říká Černé perly. Jsou to nádherná zvířata a nesmírně přítulná....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víš, že máš nejspíš pravdu s těmi kamínky. Oni to totiž uklízeli i tím způsobem, že to fukarem rozfoukávali do stran, žádné metení, jako dřívější roky a ty kamínky vlastně jen zafoukali do škvír v dlažbě a okrajů obrubníků. Ten déšť byl v jednu dobu rak prudký, že to vymyl. Já jsem si řákala, že nikdo nenaříká, že má poškozené auto. :D Jinak já bych měla před takovým černým obrem hodně respektu. Mohli by mi říkat dokola, že je přítulný. Om si kůň i nový člověk musí na sebe trochu přivyknout. Ale jsou to opravdu krasavci.

      Vymazat
    2. Mě viděli celkem čtyřikrát v životě a byli to tulíšci. Fotila jsem mezi nimi, klečela jsem a oni chodili kolem mě a jen tak si vždycky čuchli a šli dál. Nechali se hladit, dovolili mi mazlit se s nimi. Ono spíš když před tím koněm ukážeš strach, pak je možné že ti něco vyvede. Ale jak vidí a cítí že jseš na stejné vlně jsou zlatí.

      Vymazat
    3. jen dokázat naladit se na stejnou vlnu. :D

      Vymazat
    4. No, tak to už je na každém.... ;-)

      Vymazat
  3. Bellissimo spettacolo.Ho capito subito il significato del titolo.Lo sloveno è abbastanza simile allo slovacco.Notte

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cara, Olga, la mia lingua è il ceco. Questo è probabilmente il motivo per cui hai avuto un problema con la traduzione. Grazie per il commento.

      Vymazat
  4. Maruško, tohle musel být naprosto parádní den. Užila jsem si fotky i video. Mám koně hodně ráda, mamka se narodila v Kladrubech :o) Moc děkuji za tu nádhera a posílám pozdravy, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem u koní pobývala často jako dítko, protože táta byl veterinář a když jsme bydleli v Čechách, maminka dálkově studovala a táta nás brával do stájí. Ale stejně jsem měla a mám z koní respekt. Ale moc se mi tato zvířata líbí. Počasí se vydařilo a tak celá akce měla skvělou atmosféru a byli jsme spokojení.

      Vymazat
  5. Taková podívaná by se mi líbila.Koně mám ráda.
    Maruško,asi ti padám do spamu.Nenašla jsem svůj komentář u minulého příspěvku.Také pořád vyzvedávám některé komentáře ze spamu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiruško, vylovila jsem tě. V sobotu i včera večer až do dnešního dopoledne mi nešel internet. Opět stávkovala wifina, ale prý mají nějaký problém ve firmě a slíbili mi, že to vyřeší, aby už k těm výpadkům nedocházelo. Tak jsem zvědavá. Jinak se občas koukám do spamu. Nevím, proč tam padají uživatelé a dokonce jsem tam našla občas i svoje komentáře.

      Vymazat
  6. Moc pěkná reportáž. Koně jsou opravdu fešáci. Tohle by se určitě moc líbilo i mé snaše - je nadšená koňařka, má dokonce i koně (takovou koňskou babičku ustájenou za Prahou)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje neteř měla také vlastního koně a jezdila s ním parkur. Vlasnt jsem ho představila vněkterém minulém článku. Nyní se dala na ultramaraton.

      Vymazat
  7. To musela být tedy nádhera !!! Kůň je prostě moc krásné zvíře.
    A krásné jsou Tvoje fotky !
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. To jste měli parádní akci! Vidím, že jsi fotila jak o duši, to je správné. 😀 Takhle vycvičit koně. Moc se mi to líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, snažila jsem se zachytit ten nejlepší pohyb a tak fotek bylo opravdu hodně a vybírat z nich pak docela oříšek. Nic se nemá přehánět, tak hje z toho prácička.

      Vymazat
  9. Majko, krásné fotky a báječná akce. 👍👍👍 Musím je ukázat naší nejmladší vnučce, která koně miluje a která má teď kvůli operaci slepáku pauzu od ježdění. Ale už se moc těší na ponděli, kdy si zase zajezdí.
    Měj hezké dny. 🍀🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak tak chodíme po všelijakých těch koňských akcích, tak mě přímo trkl do očí fakt, že na koních většinou jezdí děvčata. I když potkáme jezdce jen tak na vyjížďce, jsou v sedlech holky. Čím to asi je? Nebo je to jen můj dojem? Ale překvapila mne zase akce již také před pár lety, kde se představila jízdní policie z Ostravy na černých koních, tězkooděnci a tam jsem čekala spíše muže a tak mne překvapilo, že mezi sebou měli i ženu.

      Vymazat
    2. Co vím, tak na koni jezdí ten můj kamarád, a pak ještě asi jeden nebo dva týpci od nich z ranče. Taky tam většinou jezdí děvčata a dámy....

      Vymazat
  10. Maruško, měli jste příjemné atraktivní odpoledne. Pokochala jsem se ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.