úterý 20. srpna 2019

Varhany v kostele Navštívení Panny Marie ve Svitavách

 Další varhany do své sbírky, pod číslem 50, jsem získala díky pobytu ve Svitavách a i díky informacím o bohoslužbách, kdy je kostel přístupný. Jinak je uzavřen a jen časově omezená je možnost vystoupit na věž kostela.

V textu se píše, že varhany postavil Johann Staudinger v roce 1798. Jinou informaci se mi o nástroji nepodařilo zjistit, ale jsou hodně podobné varhanám, které jsem zařadila jako 48. kousek z Bruntálu. Tam jsem si byla jistá, že autorem je Joseph Sebastian Staudinger. Jedná se zřejmě o tutéž varhanářskou dílnu. Oba synové Josepha Sebastiana Staudingera se u svého otce vyučili a převzali řemeslo. Přesto je tu drobná nejistota. Ani jeden syn Josepha Sebastiana se nejmenoval Johann, ale zřejmě se jedná o Jana Nepomuka Ignáce. Předpokládám, že v některých textech se tedy jméno Jan uvádí jako Johann. Podobnost nástroje však mluví asi sama za sebe. Pokud se mýlím, budu ráda, když mne někdo opraví.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.