neděle 31. května 2020

Čas jahod a malin


Určitě dnes ještě neaktuální, vždyť je na konec května zima a moc mokro, ale tím více se těším na léto.  Ale jahody už pomalu zrají. Vlastně si vždy vzpomenu na maminku, která má začátkem června narozeniny a na oslavu vždy dělávala dort s našimi prvními jahodami. A také vždy říkávala, že je to jasné, že tak prší, to prý je vždycky, když začnou zrát jahody. 



22 komentářů:

  1. Krásné fotečky, Maruško :). Maliny, jahody a rybízek - ještě by to chtělo víc sluníčka, ať už si můžeme pochutnávat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :-) články zatím vydávám i v rámci výuky práce na B. Některé věci jsou lepší, jiné mi chybí, mnohé se musím učit. Jen doufám, že to tu také neklekne.:)

      Vymazat
  2. Těším se až si na zahradě pochutnáme na něčem dobrém. Krásně sis to tu doladila, cítím se u tebe príma. Hold si šikovná cérka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže je tu Libuško, dost věcí, které smyslu mojich stránek o cestování chybí. Třeba ten seznam příspěvků. když rozkliknu nějaký štítek, tak není hned vidět, co tam je a musí se rolovat a rolovat rolovat. pokud těch cestovatelských článků bude třeba 50 z jednoho kraje, tak to bude naprosto nepřehledné. možná se to dá nějak vyřešit, ale zatím nevím jak.

      Vymazat
  3. Teda tady je to krásný, daleko hezčí a vymazlenější než původním blogu.
    Fotky boží a otevřeně ... zkus tu být spokojená, myslím, že v tomto krásném prostředí máš obrovskou naději.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, Simi. No mohla bych být spokojená, ale zatím mi tu chybí to nejžádanější. A to je prostý seznam jen titulů po rozkliknutí rubrik (štítků). Mít z cestování v rubrice seřazené podle krajů třeba 60 příspěvků je o držku se rychle orientovat v místopisech. Ještě jsem nepřišla na mnoho věcí. Nevím, co si pod kterým pojmem mám představit, nevím, kde se editují stránky. Právě v těch stránkách vidím jakousi naději v řešení problému. Že bych tam měla aktivní tabulku s odkazy na příslušná místa jen ve formě titulku. Dokonalý přehled. Nebo by štítky mohly být rozbalovací s tituly článků, jako je to u archivu, ale jen po najetí myši. Jinak by to tu bylo jen pro okrasu a pro nové články. nyní to mám nastavené na novou verzi a ta mi zase s editovanými řlánky trochu pohnula. Vůbec netuším, jak by se hledaly obrázky v grafice, kde to dělám nejen pro svou radost, ale i pro druhé ke stahování. To by tu bylo velmi nepřehledné. Uvidíme, zatím poběží blogy paralerně.

      Vymazat
    2. Maruško, lidé nechodí za adresou, ale za člověkem.
      Kam si tě uložím, tam budu chodit.
      Čtu nářky na blogu a jsem ráda, že tě Tomáš trochu popíchl.
      Vše se poddá, skutečně, budeš zde spokojená.
      Jen na sebe nesmíš být tak hrrr, určitě si vše osaháš, oťukáš.

      Vymazat
    3. Já vím, že chodí za člověkem, ale když se i já chci u někoho podívat, kde třeba všude byl, tak je to nepřehledné. Na nějakém blogu jsem viděla po rozkliknutí nějaké oblasti, že se otevřela stránka, kde měl právě ten seznam navštívených míst, stačilo jen kliknout na to, o co mám zájem. Všechno to bylo na tomtéž blogu, ale okamžitě k nahlédnutí.
      A grafiku si nedovedu představit. Tam chodí lidi za příspěvky. Tam už mám přes milion sledovanosti. Nejde mi o sledovanost, ale proč mít někde v útrobách články, ke kterým je obtížné se dostat?. Nemám zájem mít kilometrové menu. Ale třeba se mi podaří to nějak vyřešit.

      Vymazat
    4. Nevím, jestli rozumíš. Třeba když kliknu u tebe v rubrice archivu na rok a měsíc, tak se rozbalí články. To má smysl u tebe, protože píšeš zážitky aktuální, máš blok jako deník. A přesně takto bych já chtěla, aby se mi rozbalila rubrika kupříkladu "Jižní Čechy" a v seznamu příspěvkl okamžitě vidím, co jsem navštívila. Můj blog nebyl koncipovaný jako deník. Já vím, berete to jako výmluvy, ale.....:)

      Vymazat
    5. Neberu nic jako výmluvu, rozumím, že to není sranda.
      Zkus oslovit Tomáše na jeho blogu, myslím, že je zdatný nejen sportovec.

      Vymazat
  4. Hned jsem si tě uložila a né že se budeš kvartýrovat zpátky a ničit si nervy.
    Po čase tu budeš daleko spokojenější, lidí bude chodit daleko víc a věř, hlavně v klidu !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už se pomalu orientuji. Ty seznamy by mohly být na stránkách :) První vlaštovka už přiletěla. Jen asi nyní budu nahrávat články, které už někteří znají. :)

      Vymazat
    2. https://mish-mash11.blogspot.com/
      Třeba zde najdeš odpověď.

      Vymazat
    3. Já už jsem svůj problémek vyřešila těmi stránkami. :) Kuk do menu, tam se to bude prostě plnit a oživovat odkazy podle vydaného článku. Takže budu mít v menu ten svůj seznam Krajů a pod každám krajem seznam navštívených míst, stačí jen kliknout na černý nápis. Začíná mě to bavit, stahuju a třídím články a fotky Prostě ladím. . :-D

      Vymazat
  5. U vás je mokro a u nás zase skoro neprší. Vždy to bývalo obráceně. Je ten svět nějak otočený...Já jsem musela jahody na zahradě zrušit. Byly napadeny drátovcem a to se musí vše vykopat a spálit a několik let žádné jahody nesázet. V zimě ani nepřišel pořádný mráz, který by larvy zničil...tak že letos jsme poprvé bez jahod. Přeji Ti moc krásné dny a pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé je, ale nesmím to zakřiknout, že sousedce jahody také napadla nějaká potvora, vždy jí jahoda jakoby sklapla hlavičku, jakoby ji někdo ohnul, nakousl....Já mám už 10 let odrůdu Senga sengana a jsem spokojená. Zatím žádného škůdce ani plíšeň (musím zaklepat) neměly. Dokonce se jahodník můžře na podzim prostě seříznout, na jaře zase vyraší. Ale to nedělám, jen hodně ostříhám a nechám pár listů, takový malý trsek. Nejdou mi množit ze šlahounů, ale když jsem jahody po 4 letech dávala na jiné místo, tak jsem z trsu vždy z oddenku (od kořenů) odloupla mladou rostlinku i s malými kořínky a to se chytlo vždycky. Sice brblám, že mám zahradu svažitou, ale při déletrvajících deštích je to výhoda, jahody nestojí ve vodě, voda steče dolů, zvláště, když jsou jahody na černé textilii.

      Vymazat
  6. No já jsem zvědavá kdy mi vůbec začnou zrát. Kupovala jsem je dost pozdě a zatím je pořád zima. Sice jich pár kvete, ale jestli něco bude...maliny nemám, tam kde jsem je nechtěla mi rostly a musela jsem je zlikvidovat, a tam kde jsem je vysadila zašly. A přitom je to takový plevel!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme ten svah proti slunci, nic jim celý den nestíní, tak už jsme 7 jahod uzobli. Maliny jsme nesázeli, ty se prostě na zahradu "nějak" nastěhovali a děda jim vymezil prostor a já jim také nedovolím se rozrůstat, nemilosrdně je krotím každý rok. Ale máme většinou jen lesní (jsme u lesa, tak asi tam odtud) a jednu šlechtěnou, která přeběhlici od sousedů.

      Vymazat
  7. Krásné fotky. Kdysi u fotbalového stadionu, který je přes ulici, rostly topoly. Když z nich létalo chmýří, tak začínaly zrát jahody.
    Také jsem na nové adrese a zatím jsem spokojená. Ještě přestěhovat starý blog.
    Ať se Ti tu líbí. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, zatím zkouším, přemýšlím, jak některé věci vyřešit. Stěhovat to asi nebudu, jen některé články napíšu postupně znova ze zálohy. Zatím tedy budou fungovat souběžně. Hlavně grafický blog nechám zatím tam, kde je. vyhledávání starších obrázků by byl problém. a tam lidi jdou po obrázcích. uvidíme. Ale když tak, co člověk nadělá, změna je život, ledacos se musí oželet. Stejně to tu po mně nebude na věky. :) Hezký večer.

      Vymazat
  8. Krásné fotky. Ten hrnek mám také, ale s jiným motivem. A letos zasazené jahody v pyramidě nám všechny pomrzly, takže máme jen pár sazenic na záhoně.
    Marie, přeji pohodový týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda. Nám zase pomrzla meruňka a co nedokázal zničit mráz, tak dokonaly mšice. Také přeji pohodový týden.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.