neděle 7. června 2020

Sklepení pod zámkem v Litomyšli

Když v Litomyšli celý den prší, když je nejisté vyrazit si do přírody, nemusíte se nudit. I sklepení pod zámkem, kam se nyní podíváme, je zážitek.
Stálá výstava sochaře Olbrama Zoubka, o kterém jsem se již zmínila v souvislosti se sochami v Klášterních zahradách.
Sochař zemřel pár dní před naší návštěvou v Praze ve věku 91 let a sklepení v Litomyšli se stalo v době jeho pohřbu pietním místem.

Ochutnejte...
Už při placení vstupného jsem se dověděla, že můžeme v jedné místnosti víno také ochutnat a zaplatíme potom. Na stole nás čekal lístek s cenami za různě naplněnou skleničku. Paní nás asi sledovala kamerou, nic proti tomu. Neměli jsme ani v úmyslu nějak podvádět. Nalili jsme si, poseděli, odpočinuli a pak jsme skleničky přinesli paní pokladní nahoru a zaplatili. nevěděla jsem, zda je tam máme nechat. 
Je možná si i některou láhev vzít a zaplatiti také při odchodu.Moc se mi to líbilo. 
A já si jdu nalít skleničku a přeji Vám krásný den.
Příště se podíváme do chrámu, jenž vstal z mrtvých, a to doslova, a probudil se do moderní doby s novým duchem, s obrovskou historickou cenou, s využitím nejen pro bohoslužby.

4 komentáře:

  1. Sklepení není nikdy zrovna optimistické místo, ale instalace Zoubkových soch se mi moc líbí!
    Posílám pozdravy, Maruško! Helena

    OdpovědětVymazat
  2. To sklepení je velice krásné a zajímavé. Avšak místo, kam bych manžela nedostala. Má strach z uzavřených prostor bez oken. Ale mně by se tam líbilo. Je to zajímavě upravené. Děkuji za tuto krásnou prohlídku.

    OdpovědětVymazat
  3. Ani můj starší syn by se tam necítil dobře. Vlastně nikde, kde za ním zavřou dveře.
    Je to tam opravdu velmi upravené a to víno mne mile překvapilo. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.