pondělí 20. července 2020

Brněnská přehrada

Proč bychom na hrad Veveří jeli po souši, když se můžeme plavit vodní cestou.

Historická fotografie mostu pod hradem Veveří zapůjčená ze stránek přehrady.
Zde je onen nový most postavený v roce 2003.
A už je před námi hrad Veveří
Zde jsme vystoupili a šli nejprve na most vyfotit hrad z jiného pohledu a pak už jsme se vydali k hradu.
Naše loď odplouvá do Veverské Bítýšky.

Na hrad samotný se podíváme v dalším příspěvku. Nyní je to o přehradě a tak při čekání na zpáteční loď se opět kocháme okolo plujícími.
Loď na spodním obrázku je trochu jiná že? Patřila do flotily v roce 2005, kdy jsme tu byli také. 
Vlastně jsme se byli o 10 let později podívat, jak se hrad změnil.
Hráz jsem si hodně přiblížila a tak barevně nestála za nic. nyní zase vypadá fotka jako z novin v roce 1950.:-)
Po návratu jsme se šli opět koupat a pak na dobrou večeři v přístavní restauraci. 
Příště se tedy se mnou můžete podívat na hrad, který také utrpěl při používání lesnickou školou. Nejde o to, že by se studenti k hradu nepatřičně chovali, ale hrad byl prakticky zalit betonem při budování podmínek pro školu a internát.  I takový hrad potřebuje dýchat......a to se musí vyřešit.

Hezký den.

8 komentářů:

  1. Plavba po Brněnské přehradě se mi líbila.Má zajímavou historii.
    Měj pěkný den, i když to vypadá, že bude zase uplakaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Včera zapršelo, ale nevnímala jsem to, byla jsem v nemocnici po všelijakých vyšetřeních se synem. Dneska bylo krásně, zátra snad bude už na zahradě sucho, tak vyrazím.

      Vymazat
  2. Páni, to jsou záběry jak od moře, Majko! Nádhera! :) Po brněnské přehradě jsem se poprvé a naposledy plavila jako docela malé dítě, mám z té plavby schovaných pár fotek. Moc se mi tvůj článek líbí, troška historie, současnost a skvělé zpracování.
    Měla jsem mírné problémy s přihlášením k odběru novinek a občas mám honičku s odesláním komentáře, ale to se časem poddá. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám ráda tyhle plavby, když je hezký slunečný den. Já jsem zkoušela to přihlášení k odběru a je to fakt dost složité s tím vyplňováním a navíc ten překlad je divný, jakoby se jednalo o nějaké předplatné. A lidi se možná zaleknou, že budou za něco platit.

      Vymazat
  3. Moc krásné fotografie i přehrada. Taková místa mám ráda a určitě by se mi tam líbilo.Krásné letní dny Ti přeji Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono, když svítí sluníčko a voda šplouchá, tak je to moc příjemné. :)

      Vymazat
  4. Taková plavba by se mi líbila.Krásné fotografie

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.