středa 22. července 2020

Státní hrad Veveří

Na hrad Veveří jsme se vypravili z Brna lodí po Brněnské přehradě.


A lodí zase zpět do Brna, kde jsme opět zakotvili n pláži. Takové zakončení výletu pořádným zaplaváním je super. 
Další den vyrazíme do Slavkova a Bučovic.
Hezký den.


18 komentářů:

  1. Za komunistů se dostali k moci lidé, kteří nic neměli, nic moc neuměli, nic do té doby nedokázali, proto si také ničeho nevážili, jen záviděli! Dostali se k moci a mohli si dovolit všechno!!😔😔

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na zámku Červená Lhota jsem se dověděla, že když komunisté převzali památky, tak je rozdělili do několika kategorií, podle toho v jakém stavu byly. Takže byly určené pro sklady, školy, ústavy, památky nabídnuty veřejnosti k prohlídkám a podobně. On asi dostal hrad zabrat i za války, kdy ho obsadili Němci.....Já mám zase pocit, že dnešní generace už neumí nic. Zanikají učňovské obory, všichni chtějí být jen managery, mnohá řemesla už ani neexistují. Dokonce mizí opraváři ledniček, praček....Na dělnickou práci jsme si zvykli najímat cizince.....Vyrábí se na spotřebu a nic se neopravuje. A bude to horší....:(

      Vymazat
  2. Snad se hrad dočká lepších časů,je moc krásný.Nechápu tu neúctu k historii.Víme,že takových zdevastovaných památek je více.
    Maruško,hezké odpoledne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Památky ovšem nezdevastoval jen minulý režim. I mnozí majitelé zanechali svá sídla v zuboženém stavu. A podle toho v jakém stavy byly tak se o ně stát staral nebo je podle toho využil. Tento hrad utrpěl i za války.

      Vymazat
  3. Krásné Maruško,tam jsem nikdy nebyla....

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za prohlídku hradu. Minulý režim některým památkám nepřál. Doufejme, že bude líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některým památkám se ani pomoci nedalo, proto se využívaly jinak, účelně.

      Vymazat
  5. To jsou opravdu krásné fotky, na Veveří jsem ještě nikdy nebyla :)

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško moc krásné tak jsem se pokochala

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, děkuji za přestavení místa, kde jsem nikdy nebyla. Kolem Brna a Brno samotné moc neznám...
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam krásně. Toto město máme relativně blízko, tedy tak na jeden celodenní výlet s návratem domů večer.

      Vymazat
  8. Hrad Veveří mám z Brna opravdu kousek... v nejbližší době bych se tam chtěla podívat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lilianko, určitě se tam podívej. Je tam krásné okolí. A když bydlíš poblíž, tak to můžeš užít přehradu i zamrzlou. Prý se lidé procházejí po ledu. I když předešlá zima tomu asi moc nepomohla.

      Vymazat
  9. Další překrásné fotografie a zajímavý hrad. Já se nějak nemohu teď k počítači dostat. Mám toho moc a nestíhám denně chodit na počítač. Přeji Ti krásné letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já jsem se právě vrátila z dovolené a tak napravuji resty v komentářích. Články jsem si připravila dopředu, abych neměla velký skluz v deportaci článků ze starého blogu.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.