sobota 11. července 2020

Brno-Zelný trh

Naši pěší procházku po Brně jsme zahájili hned po příjezdu z obchodního centra Olympia.  Velmi známou dominantou Brna je katedrála Petra a Pavla. Fotky jsem pořídila hned z kraje Úzké ulice. Dále se vydáme na náměstí Zelný trh. Nejprve projdeme kapucínským náměstím, jemuž dal název kapucínský klášter s kostelem Nalezení sv. Kříže a kapucínskou hrobkou. 
Kapucínské náměstí 
Kapucínský klášter
Jsme na Zelném trhu

 Ve spodní části náměstí je hotel Grandezza
Kašna Parnas dominuje náměstí Zelný trh
Z náměstí míříme na náměstí Svobody, ale nemůžeme minout starou radnici s proslulým brněnským krokodýlem
Já jsem si ještě zaskočila k Loretánské kapli, která stojí vedle kostela sv. Jana Křtitele a Jana Evangelisty
A jsme na náměstí Svobody, tak vás zavedu v příštím příspěvku z Brna, města Jihomoravského kraje. 

6 komentářů:

  1. Maruško,děkuji za seznámení s Brnem.Ve městě je hodně zajímavostí.Já si pamatuji pouze na katedrálu Petra a Pavla.Kdysi jsme tam jezdívali na veletrh a asi třikrát jsem tam byla s kolegyní na dvoudenním školení.To jsme byly ale celý den zavřené.Brno je od nás daleko a že bychom se tam vypravili v plánu není.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem tam kdysi jezdila na dálkové studium výpočetní techniky. Ale to jsme byly s kolegyní rády, že můžeme jet domů. Toulání městem nás nelákalo. Ale jezdívala jsem tam k babičce. Proto mám na Brno i jiné vzpomínky.

      Vymazat
  2. Moc hezké fotografie. Do Brna jsem jezdívala na školení. První dojem když jsem vyšla z nádraží byl hrozný a ten první dojem mi celý názor na toto mesto asi pokazil. Mám tam neteř a po školení mě městem trochu provedla. Byla jsem u katedrály sv.Petra a Pavla (je na 10 koruně), a prošla trochu město. Asi by to chtělo víc času a jít se podívat spíše po okolí. Nijak mě Brno nenadchlo. Krásnou a pohotovou neděli Maruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem Brno poznala i jinak, vlastně i dětskýma a pubertálníma očima, když jsme tam jezdili k babičce. A nejen centrum, ale hlavně klidnější vilovou čtvrt v Králově Poli. Proto mám asi k Brnu blíž než třeba k Ostravě nebo Olomouci.

      Vymazat
  3. Mám na Zelný trh překrásnou a voňavou vzpomínku.
    Má rodina na Moravě žila z vlastní produkce zeleniny a ovoce, každý víkend se jezdilo prodávat na tržnici.
    Po zbytek týdne se makalo na poli nebo ve skleníku.
    Jako malá jsem zafixovala vjem, ve kterém to nádherně vonělo po zelenině, po bylinkách. Včetně vůně léta.
    A přesně tohle mne omámilo před dvěma lety v Brně, ta nefalšovaná vůně, vjela jsem zpátky do dětství se vším všady.
    Na Zelném trhu jsem na chvíli byla malá holka, které čouhaly spodky pod krátkou sukní a vlasy měla ostříhané podle kastrolu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.