pátek 14. srpna 2020

Boskovice- zámek a podzámčí

Dnes se podíváme k zámku Boskovice. Ale opravdu jen tak na okraj, protože hlavním cílem je zřícenina hradu v Boskovicích.  Do Boskovic jsme přijeli ze Svitav. Nejprve se projdeme ve fotkách  městem od nádraží k zámku a zpět k židovské synagoze.  Hradu i synagoze věnuji samostatný příspěvek.

Kostel sv. Jakuba Staršího
Masarykovo náměstí
Zámek Boskovice

zámecká kaple
Skleník s fontánou
Panský dvůr
Pohled na zámek od parkoviště hotelu
Bývalá židovská čtvrť
Opět Masarykovo náměstí. Radniční věž má zajímavý tvar. 
Synagoga maior
Příště navštívíme hrad. Synagogu ovšem také. Židovské muzeum, které je rovněž v této žtvrti jsme vynechali. 


9 komentářů:

  1. Krásná reportáž z Boskovic. Obdivuji nádherně malovaný strop v synagoze.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné město, krásný zámek. Tady je vidět že vrácení zámku původním majitelům, zámek vzkvétá stejně jako park kolem.Ufinancovat to vše určitě není jednoduché..Děkuji za krásnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, v Boskovicích jsem byla nedávno po spoustě let a moc se mi tam líbilo. A synagoga....ach! Jen hotel pod zámkem je momentálně zavřený.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. To je krásy a tolik zajímavých míst.Nádherné fotografie

    OdpovědětVymazat
  5. Zámeček je moc pěkný. :-) Mám vždycky radost, když vidím taková příjemná místa. Židovské čtvrtě jsou vždycky hodně zajímavé a mají zvláštní atmosféru. Byla jsem kdysi v benátském Ghettu, to je prostě zážitek. A od té doby si návštěvu židovských čtvrtí nenechám ujít. :-) I když v našich podmínkách už jsou někdy změněny k nepoznání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, já jsem zůstala s pusou dokořán. Poprvé jsem viděla takovou výzdobu. A když jsem viděla, v jakém stavu byla synagoga před rekonstrukcí skoro jsem nevěřila, že je taková proměna možná.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.