úterý 11. srpna 2020

Brno-hrad Špilberk

V Brně, kam jsme si se synem zajeli vlakem v květnu 2017, byl den plný slunce a vůně šeříku. Po návštěvě vily Stiassni, což byl náš hlavní cíl cesty, jsme se vrátili tramvají z Pisárek na Mendlovo náměstí a kolem Baziliky Nanebevzetí Panny Marie jsme prošli do Pekařské ulice a tam do restaurace Skanzen.

Oběd v restauraci byl opravdu luxusní už i v množství k ceně. I když jsme vynechali polévku, i když jsme měli docela hlad, přesto jsme si nechali zbytek porcí zabalit do balíčku. :) Prostě se to nedalo sníst. :) A s plnými žaludky jsme místo siesty vyrazili na hrad Špilberk. Schody a schody, protože Michal nepůjde pohodlnějšími chodníčky. Cestou nás doprovází vůně šeříků. Jsem ráda, že jsem se sem vypravili v květnu. 

Tomuto umění nerozumím. obličej v nadživotní velikosti z trubek.

Na hradě jsme byli už hodně dávno. To jsem teprve měla svůj první malinký digitální kompaktík. Za těch asi 11 let, kdy jsme prolezli kasematy, se zde hodně změnilo. Špilberk je příjemné místo pro Brno asi jako Petřín pro Prahu. 



7 komentářů:

  1. Krásné fotografie. Je z těch míst cítit, že tam bylo vězení, ale stavba je to zajímavá. Krásný den Maruško

    OdpovědětVymazat
  2. Na Špilberku jsem byla kdysi se školou. Proto jsem se tam s Tebou opět ráda podívala.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké fotografie. Jako Brňačka jsem se pokochala, sama jsem na Špilasu nebyla už dlouho. Jako malá holka jsem tam ale lítala pořád:-))

    OdpovědětVymazat
  4. A teď mám Špilberk co by kamenem dohodil a zbytek došel :-) Je zajímavé číst o místech, které člověk zná a kde se sám už byl :-) Jen tu restauraci neznám, ale zajímala by mě, musím se podívat, jestli ještě funguje :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Brno je moje srdcová záležitost. Děkuji za krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
  6. V Brně a na Špilberku už jsem dlouho nebyla a proto jsem tam s tebou ráda zašla. Líbí se mi hlavně ty šeříky, taky jak máš upravený doprovodný text o Špilberku, hezky jsi to pojednala. Krása. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  7. Další krásný zámek.Tady jsem nikdy nebyla a asi už nebudu a proto jsem ráda,že si to všechno mohu projít s tebou.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.