neděle 30. srpna 2020

Veselí nad Moravou

Město Veselí nad Moravou, které se stalo  výchozím bodem našich výletů jsme si prošli hned první den. Jednak  jsme si šli nakoupit hlavně pití a seznámit se s okolím. Nějaké zásoby jídla jsme si na první víkend přivezli s sebou. Ubytování je totiž bez stravy, což nám vyhovuje.  Jsme limitování časy jízdních řádů a nechceme se ještě přizpůsobovat době podávání snídaní nebo večeří.  Ale tentokrát to nebylo tak náročné, nejezdili jsme moc daleko od "základního tábora".

Jdeme se podívat na plavební komoru
Do kostela jsme  mohli jen nakouknou
V Bartolomějském kostele jsme se dověděli, že se v kostele Andělů provádí komentované prohlídky zdarma. Je to tedy příležitost, jak bych mohla do své sbírky získat další varhany. Kostel měl být otevřený do 17 hodin a už bylo pár minut po této době. Ale vešli jsme. měli jsme štěstí.
Pavilon Orchestra v zámeckém parku
V podvečer jsme se šli projít kousek podél kanálu, ale velmi brzy nás komáři zahnali zpět. Měli jsme s sebou repelenty a náramky proti tomuto hmyzu, ale večerní řádění těch létavých "savců" jsme podcenili. V horkém dni ty potvory spí někde zalezlí a jakmile se trochu ochladí,  letí na lov.
Cestou na nádraží jsme minuli zámek, malou vodní elektrárnu a obdivovali náměstí Míru s vodotrysky ve vodních plochách a opravdu moc pěknou odpočinkovou zónu.
A vlakové nádraží, které jsme vlastně navštívili každý den. Buď jsme odjeli vlakem nebo autobusem před jeho budovou.
V přístavu je frmol po celý den. Ráno však posádky zaparkovaných lodí ještě vyspávají. Také máme v plánu jednu plavbu.
Další den pojedeme dle itineráře a počasí na zámek Milotice.

Hezký den přeji a děkuji, že jste nakoukli.

1. Maruško, krásná procházka městem, které ještě neznám.
    Měj pěknou neděli.

1. Děkuji, Růženko, i ty měj pěkný den. U nás prší, psa by nevyhnal a já musím na preventivku.

2. Moc krásné fotografie z míst, kam se ani nikdy nedostanu. Líbí se mi vnitřek kostela a u vody bych tedy opravdu vydržela hodiny. Také město je moc hezké. Děkuji za krásnou podívanou a přeji Ti příjemné a pohodové dny.

1. Jaru, bylo tam opravdu fajn a jela bych klidně znovu, ale už tam toho i v okolí dost známe, chtělo by to spíše severní Moravu, uvidíme, jak to bude příští rok.

3. Zrovna včera jsem přes Veselí vlakem projížděl cestou do UH, ale znám ho jen jako zastávku na trati a docela žasnu, kolik krásných míst tam je.