pondělí 3. srpna 2020

Zámek Uherčice - interiér

Už jsem těch zámků pár prošla a nejen těch luxusních s bohatými sbírkami historického nábytku, obrazů, tapet, maleb, lustrů, doplňků, krbů, kamen......., ale i těch zanedbaných, které měly tu smůlu, že nespadaly do slušivější kategorie při hodnocení a tak se staly sýpkami, sklady, internáty, školami a pod. Stav uherčického zámku v současnosti bych tak trochu srovnala s Veveřím nad Brněnskou přehradou. Jak tam, tak i tady je vidět velká snaha o znovuzrození památky. Zámek Uherčice je na tom trochu lépe se zachovalými stropními štuky, zbytky iluzivních maleb a pod.

Video nelze spustit v mobilní verzi. je nutné přepnout do verze pro web. 

Ještě jsem slíbila i návštěvu interiérů vranovského zámku. Tam se podíváme příště. 




19 komentářů:

  1. Tedy ty štuky a výmalby jsou úžasné.... doufejme že ten zámek se dostane do kondice, protože ty interiéry jsou opravdu nádherné....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi to bude hodně náročné, protože tady budou muset nastoupit opravdoví restaurátoři. Tak mám někdy pocit že těch šikovných ručiček ubývá. Že si jich náš stát moc neváží a možná utíkají jinam. Nebo se na to pozve nějaký zahraniční odborník za šílené prachy.

      Vymazat
  2. Bože, jak někdo může takovou náádheru zdevastovat!😲 Snad se zámku blýská na lepší časy.👌😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám dojem že stát ho zkonfiskoval už v také horším stavu, a proto byl přidělen nějakému zemědělskému družstvu nebo lesům. i po válce se tam vystřídala dost správců a zodpovědnost asi tady nebyla taková, jaká by měla být.

      Vymazat
  3. Ale i bez toho mobiliáře je na co koukat! Nádhera!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už se asi opravené nádhery nedočkám, ale věřím že se to podaří. Ale opravdu se mi tam líbilo i tak.

      Vymazat
  4. Mně se zámek moc líbí i tak,protože ta výmalba je nádherná a samozřejmě mu přeji lepší časy.Každá památka si to zaslouží

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já jsem byla nadšená. Ten první dojem byl sice horší, ale věděla jsem, že to nějak tak podobně bude už z internetu, proto jsem nezažila žádný velký šok.

      Vymazat
  5. Interiéry jsou i takto nádherné, díky tobě poznávám spoustu zámků, do kterých se zřejmě nikdy nepodívám. Díky za fotky, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, ty se mnou chodíš na zámky, já s tebou do divadla. Divadelní život je zase mě trochu odepřen. Měj se hezky.

      Vymazat
  6. Krásný zámek a ty štuky jsou opravdu nádherné, zachovalé. Mně by se tu moc líbilo. Je skvělé, že se zámek postupně opravuje, byla by škoda nechat ho chátrat.
    Děkuji za prohlídku a hezké dny přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty výmalby v interiérech zřejmě budou potřebovat opravdu pravé restaurátory, ale věřím že se to jednou podaří. Tak já ti přeji pěkné dny.

      Vymazat
  7. Je škoda, že si některé památky necháváme (nechávaly) chátrat, a skvělé, že se najdou lidé, kteří investují čas a peníze a opravují... Je tu kus nádherné historie. Ale i tu cítím na tvých hezkých fotografiích. (Líbí se mi i to první panorama).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když stát konfiskoval majetky, rozděloval je podle stavu ve kterém se nacházely. Ty nejhorší byly určeny pro sklady a sýpky, ty trošku lepší byly jako školy, internáty a ústavy. Až teprve ty zachovalé byly dány veřejnosti k prohlídkám. A právě tohle rozdělení bylo určující pro stav všech památek. Je dobře, že se i na tyto památky nyní pohlíží jinak.

      Vymazat
  8. Maruško, o tomhle zámku vím už pár let, ale zatím jsem neměla možnost ho vidět na vlastní oči. Je to veliká nádhera, zdá se, že přece jen zůstane zachována.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme tento zámek navštívili vlastně jen náhodou, protože nám zbylo místo v itineráři. Při plánování si vždy nechám nějakou rezervu, kdyby nás překvapilo počasí a nesplnili jsme plány. Ale dávali tady klíč k památkám, takže i to byl důvod vstoupit. :) Také měj hezký den. U nás prší, ale já to po týdnu veder vítám.

      Vymazat
  9. Zámek je opravdu skvostný. Štuky, zachované malby, tam se dá ještě mnoho zachránit. Jsou zámky jako například Lipová u Šluknova, které po pobytu vojáků a později nevydařené restituci, jsou dnes nejohroženější památkou v ČR a závisí na dobrovolnících, jestli budou ještě někdy uvedeny alespoň do trochu přijatelného stavu. I takových památek je v naší zemi spousta. Přeji krásný den a těším se na další příspěvek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Jaruško, je hodně těch zdevastovaných památek, ale naštěstí i hodně těch krásných, které byly zachráněny. Hodně pomohou i evropské peníze, ale když si vzpomenu na parní mlýn v Telči, dotace se využily, ale dál už se o to nikdo nestaral, a tak mlýn chátrá i s cedulkou o pomoci Evropské unie. Ona i tahle doba není spasitelná.

      Vymazat
  10. Chtěla bych být princeznou a bydlet v krásném zámku ( ◜‿◝ )♡

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.