neděle 14. února 2021

Výšlap Šumavou na Pancíř

 Byla neděle v létě 2005 a jeden z výletů je plánovaný do vzdálenějšího místa, a proto využijeme jízdenku SONE, zvýhodněné cestování vlakem o víkendu. Zaplatili jsme za oba 360,- Kč místo 800,-Kč, to se hodí, že?

Když jsem se dneska dívala na vlakové spojení z Horšovského Týna na Špičák, či do Železné Rudy, zjistila jsem, že bychom už neměli šanci tento výlet absolvovat. Vlakové spojení je čím dál horší a těch cca 100 km po trati s tůrou a zpět bychom časově nezvládli.  Ale před lety to ještě šlo a tak se se mnou můžete vydat na trasu od vlakové zastávky Špičák na Pancíř.  Tedy původně jsme chtěli jít až na Prenet, ale prohnala nás hrozící bouřka a drobný déšť a tak jsme výlet kapku zkrátili. 
Na svahu pod hotelem Hrnčíř jsem se učila v 5 letech lyžovat. Jen jsme tam jezdili s rodiči autem a tak cesta od vlakové zastávky mne trochu mátla, zvláště, když se zde staví nová lanovka nebo lyžarské vleky. 
Na Pancíř jsem si v roce 1976 vyšlápla s manželem a  skupinkou rekreantů, když jsme v hotelu Bedrníček na Babyloně trávili rekreaci ROH. Tentokrát se mnou šel nejmladší syn,  tenkrát jsem byla už 4,5 měsíců těhotná a nosila nejstaršího syna. :)
Cestou z Pancíře na Prenet začíná drobně pršet, trochu se ochladí a zvedá vítr. Z dálky se ozývají hromy. Na Můstku je přístřešek, kde se můžeme schovat, ale když se blíží bouřka, jen posvačíme, napijeme se a  raději měníme trasu a sejdeme dolů na zastávku Brčálník.  Raději počkáme tam. Nesmíme zmeškat vlak, protože jinak bychom se už zpátky nedostali. 
Bouřka se odklonila, déšť ustal, nakonec opět vysvitlo sluníčko. 
Nyní nás už čekají jen 3 hodiny cesty vlakem zpět do Horšovského Týna. V nohách máme cca 10 km, docela stačilo. :)

14 komentářů:

  1. Marie, moc mě baví, jak vzpomínáš na výlety a servíruješ to krásnou formou i zájemcům, jakým jsem např. já. I nadále se budu těšit na další. Dnes bylo v Toulavce o Klenové a taky jsem zavzpomínala s láskou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Klenové se mi také moc líbilo. Byli jsme i na prohlídku zámku a hrad prolézat mne baví. :)

      Vymazat
  2. Maruško,opět jste sem dala hezké fotky.Vaše vzpomínání a vyprávění se mi líbí,vždycky se těším kam nás zavedete,na která nová místa se můžeme těšit.Taky jsem se dneska dívala na Toulavku,na Klenové jsem ještě nebyla.Přeju hezkou neděli.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, fotky už nejsou moc kvalitní, protože to bylo z mého úplně prvního foťáčku, takového kompaktíku do kapsy a ten moc pěkně nezaostřoval. Ale jako dokument mi to musí stačit. :-)

      Vymazat
  3. Příjemná procházka. V těch místech jsme kdysi byli s (ex)manželem na rekreaci na Brčálníku. Dojeli jsme na Hojsovu stráž a potom jsme šli přímo na chatu. Tam bylo dobře, byli jsme i v Německu... ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I my jsme si zajeli kousek do Německa, ale ne přes Železnou Rudu. Docela ráda, bych se tam ještě někdy podívala. :)

      Vymazat
  4. Moc krásné fotografie Maruško a musím říct, že jsi kočka!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, tyto fotografie z roku 2005 moc kvalitní nejsou, protože jsou z úplně prvního kompaktíku, který snad uměl fotit jen na automat a moc dobře neostřil. Ale jak už jsem psala Martě, jako dokument to musí stačit, i když je to dost rozmazané. Děkuji za kompliment. :). Ale už jsem nyní o 16 let starší. :-D

      Vymazat
  5. Maruško, opět jsem obdivovala tvoje nádherné fotky. Tentokrát z krásné Šumavy. Přeji ti pohodové dny. ☼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ivo. Moc ráda, bych se ještě na Šumavu podívala, ale asi už to nezvládnu. :)

      Vymazat
  6. Jsem ráda, že jsi mi připomněla Šumavu, Majko. Párkrát jsme tam kdysi byli, dokonce na kratší dovolené, ale v jiných místech. Už se tam asi nepodívám, dneska bych nejspíš neušla ani kilometr. :(
    Pořídila jsi pěkné záběry. :)
    Zdravím a přeji pohodový nedělní večer. ♥ Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, také jsme s rodiči Šumavu prošmejdili a pak z Moravy jeli na pár dovolených se stanem. Už jsou jen vzpomínky a také už se tam asi nedostanu. Naposledy jsem byla na chvíli na Boubínském jezírku cestou ze zájezdu do Nemecka na Orlí hnízdo. Trochu jsme se prošli a i to bylo fajn. :) Já už také musím kilometry plánovat opatrně. Proto spíše jezdíme více na hrady , zámky a ZOO. Ale pěkná tůra přírodou mi chybí.

      Vymazat
  7. Maruško,pěkné vzpomínky,někdy ty dokumenty z mládí mají pro nás větší cenu než perfektní neosobní fotky......pokračuj ve vzpomínkách....

    OdpovědětVymazat
  8. Tyto končiny neznám, ale už jen podle výstavních hotelů je vidět, že jsou vyhledávané.
    Koza je pěkně zvědavá, kdo to sem zavítal :).
    A na předposledním snímku stromy vytvořily úplný tunel.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.