neděle 7. března 2021

Jiráskova chata Dobrošov

 Dnešní výlet rozdělím na několik částí. I když počasí za moc nestojí, je stále zamračeno a viditelnost mizerná, přesto jsme se vypravili na pěší výlet kolem některých pěchotních srubů a pevností nad Náchodem. Do dělostřelecké pevnosti na Dobrošově se chtěl podívat především syn a tak i muži si pak třeba přijdou na své. Nyní se ale nejprve zastavíme na rozhledně turistické chaty na Dobrošově, kam jsme se dostali autobusem z Náchoda a kousíček pěšky. 

  Chatu s rozhlednou vysokou 25 metrů projektoval architekt Dušan Jurkovič a pro veřejnost byla otevřena v roce 1923.   Z chaty obložené dřevem se dostaneme na věž pohodlným schodištěm. Ochoz je dostatečně široký a bezpečný a skýtá překrásný výhled do všech stran - na Krkonoše, Podkrkonoší, město Náchod, Jestřebí hory, Adršpašsko-teplické skály, Ruprechtický Špičák, Orlické hory a vodní plochu Rozkoše. Když jsme se sem podívali my, počasí moc nepřálo a viditelnost byla trochu horší, proto i fotky nejsou tak prozářené, ale krajina kolem je nádherná. 
(Vodní nádrž Rozkoš)
(Dělostřelecká tvrz Dobrošov)
Příště pokračujeme na prohlídku dělostřelecké pevnosti. 

15 komentářů:

  1. Krásné obrázky,krásná vycházka.Je mi líto,že jsem o tomto místě neslyšela.Naše zemička je celá tak krásná.
    Přeji krásnou neděli ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Evičko. Je u nás spoustu krásných koutů a není v našich silách je všechny navštívit. Alespoň se koukneme na internet a můžeme některá místa projít virtuálně. :)

      Vymazat
  2. Byť toto místo daleko nemám, tak naposledy jsem tady byla před takovými deseti léty s vnoučaty.
    Hezkou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, to je typické asi pro každého. Já to mám také tak. Manžel se mi proto posmívá, že bych pořád někam jezdila a neznám pořádně své okolí. :)

      Vymazat
  3. Majko, krásné fotky z dalšího pokračování vašeho pobytu. Na Jiráskově chatě jsme kdysi byli, na dělostřelecké pevnosti nikoliv. Můj muž nebyl na vojně, takže ho podobné objekty moc nelákají.
    Měj hezkou neděli.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani moji muži nebyli na vojně, ale manžel se o ti novodobou historii dost zajímá a tak i děti kolikrát vozil na výlety k bunkrům kolem Ostravy a Opavy. Ale bylo to dost zajímavé. Už jen si uvědomit, jak moc jsme byli připraveni na obranu, a jak moc to muselo bolet, že se vše muselo odevzdat Němcům.

      Vymazat
  4. Naše oblíbené místo! dokonce jsme tam, na Jiráskově chatě, jednou s mužem asi 4 dny bydleli. Jiřina z N.
    Moc ráda s tebou, Marie, cestuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam musely být i krásné východy a západy slunce, když jste tam byli pár nocí a výhled na všechny strany. :)

      Vymazat
  5. Další místo, které neznám a kam jsem se s Tebou ráda podívala. Moc se mi líbí chata s rozhlednou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A když svítí sluníčko, tak by tam bylo ještě krásněji. Ta zvlněná krajina je úžasná. Však se jí ještě projdeme.

      Vymazat
  6. Marie, další místo, které vůbec neznám. Ale ta panoramata, ...to je nádhera. Takové výlety mne baví, i když dělostřelecká tvrz by bavila asi víc Míru, než mne. :o)
    Měj hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si myslela, že to pro mne nebude, ale v této pevnosti nejsou zbraně, spíše mě zaujalo, jak důmyslně byla připravena včetně tunelů, zásobování, nemocnice,.....Prostě jsme byli připraveni se bránit. To si tam snad každý uvědomí. 11 pater pod zem zo už je síla.

      Vymazat
  7. Tady se toulal týden syn asi před dvěma lety a my se sem chtěli také vypravit,bohužel přišel covid.
    Chata je moc krásná a všechny fotografie.
    Maruško,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejen chata, ale celá krajina je kouzelná. Kdyby ještě svítilo sluníčko. Jestli se někdy dočkáme volného cestování, tak Náchodsko doporučuji. Vyjeli jsme si i do sousedního lázeňského města v Polsku.

      Vymazat
  8. Hned jsem si říkal, že chata je cennou lidovou architekturou a on Dušan Jurkovič. Na ty roky je v perfektním stavu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.