středa 7. dubna 2021

ZOO Zlín-Lešná

Zoologickou zahradu v Lešné jsme navštívili už několikrát. Tentokrát jsme jeli z Luhačovic a mohli jsme tam pobýt déle. Tahle zahrada se mi zatím, ze všech navštívených, líbila nejvíc. Nejen pro velmi atraktivní úpravy prostor, ale šelmy a jiná zvířata nejsou v malých skleněných výbězích, jejich teritorium je docela veliké v členitém terénu a návštěvník je sleduje z pozorovatelen nebo dokonce může projít jejich územím (klokani) nebo vstoupit přímo do voliér (exotičtí papoušci či další ptáci). Zahrada se stále vylepšuje, stále nabízí něco nového. Dnes vám představím ve svých fotkách zvířata, neboť o nich to celé je a příště ve fotkách jen terénní a parkové úpravy včetně japonské zahrady, neboť právě i ta všelijaká zákoutí jsou moc pěkná. 

Krokodýli byli přestěhováni do venkovního bazénu s vodotrysky s výběhem po trávě kolem bazénů. Byli jsme svědky vypouštění  krokodýlů do bazénu, ale z časových důvodů jsme nemohli vidět více, protože akce se neobešla bez mnoha proslovů o sponzorech a díků všem zainteresovaným. Což je pochopitelné. Věřím, že krokodýli budou i v budoucnu přes léto na tomto místě a tedy je budou mít návštěvníci jako na dlani. 
Ale přesto, že se mi tu hodně líbí, jakmile jsem poznala malou ZOO Tábor, nadchla jsem se pro  ni, jen škoda, že je tak daleko. V rozlohou menší ZOO se můžete věnovat zvířatům a užít si je mnohem lépe, máte na ně více času a tolik vás neunaví, jako jiná rozsáhlá ZOO. 

Ale i tak ZOO Zlín-Lešná doporučuji, jen si na ni vyčleňte dostatek času, nejlépe celý den a pokud chcete mít opravdu pohodovou prohlídku, přijeďte hned na otvíračku. Tedy jejda, raději ne, to by nás tam bylo najednou moc. :) Všem ZOO přeji, aby se dokázaly i se všemi svými svěřenci přenést přes tuto těžkou kovidovou dobu, abychom my návštěvníci mohli co nejdříve svou účastí zahrady podpořit.  A včera jsem se dověděla, že snad budou zahrady pro omezený počet návštěvníků již v pondělí otevřeny. 

19 komentářů:

  1. Maruško,ty to máš tak perfektně nafocený,že by jsi mohla ilustrovat knihy o zvířatech.Já jsem v ZOO s focením vždy bojovala.
    Překrásné fotografie.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, zvířata fotím ráda, ale na knihu to určitě není. Ale ty máš myslím zrcadlovku s mnoha objektivy na různé focení a to bych já neuměla. I když jsem začínala fotit analogovou zrcadlovkou, neměla bych na to vyměňování objektivů nervy. Já mám ultrazoom, kde si spoustu režimů mohu rychle přenastavit. Teda fotím jen na manuální nastavení, ale i to tam je velmi pohotové, nebo makro a podobně. Ale nyní mám nový foťák a tem tam má tolik možností v nastavení, že se musím učit a tak kolikrát přijdu domů docela nespokojená. Hlavně musím mít na to nyní klid a ne za zadkem rodinu, která jenom pokřikuje:" Pojď, prosím tě, co tam pořád děláš?" :-D

      Vymazat
  2. Maruško, krásné fotografie. Ukazovala jsem fotky manželovi a třeba bychom si tam mohli udělat dovolenou. Uvidíme, jak se vše bude vyvíjet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tam by se vám dovolená určitě líbila. V okolí je spousta krásných míst k navštívení. Nejen ZOO, ale i třeba hrad Buchlov a zámek Buchlovice, Hostýn s pěknými procházkami, u bystřice i na malé tůry Tesák a Troják, lázně Luhačovice...., když máte auto, tak snadno všechno objedete. Pěkný je i zámek Vizovice a ve Vizovicích je i čokoládovna - nádherná čokoládové výrovky a možnost posezení. Něco podobného jako v Táboře. My jsme byli ubytovaní u přehrady v Luhačovicích v hotelu, ale určitě je spousta penzionů v okolí. :) Já se právě v dalších dnech zaměřím právě na tato místa. :)

      Vymazat
  3. Nádhera!! Jestli to bude možné, zlínskou zoo určitě navštívíme :-) Ze všeho nejvíc se mi tam ale líbí japonská zahrada :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Více fotek japonské zahrady a parkové úpravy ZOO bude v příštím článku. Mně se tohle ZOO líbí i jako park.

      Vymazat
  4. Teda Maruško,máte překrásně nafocenou tuto zoo.My tam byli několikrát,není to z Rožnova daleko,.Nádherná je i japonská zahrada,byli jsme i v zámku,doufám,že se situace zlepší natolik,že bychom se mohli jet podívat letos v létě znovu.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také bych se tam ráda podívala znova. Ale jelikož už tu letní známe, moc mne láká i podzim, kdy není tak horko a zbarvují se stromy. Ale většinou je na podzim zahrada už zapovězená. Doufám, že se situace po proočkování změní a zahrady a jiné bude otevřené i přes zimu.

      Vymazat
  5. Zdravím Maruško , máš to překrásně udělané nafocené.Ráda jezdím na takové výletíky a nemám to daleko určitě se tam letos podíváme.

    OdpovědětVymazat
  6. Lešnou tu já můžu. Procházka prošla v pravý čas. Nedávno jsem ji podpořila víkendovou akcí, vzala jsem si slona...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta akce vzít si zvířátko na víkend se mi moc líbí. Cena je přijatelná a člověka hřeje dobrý pocit, že pomůže. :)

      Vymazat
  7. Děkuji moc za procházku ZOO, pěkně jsem si ji užila. Je dobře, že už se budou i ZOO otvírat a získají prostředky na jejich provoz. Zkrášlilo mi to dnešní ráno. Fotky jsou jako živé, přeji vám další podobně krásné výlety ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Maru. Moc ráda bych se tam zase podívala, i když spojení je docela s přesedáním nevlídné (musíme jet brzy domů) ale objevili jsme spoj, kdy můžeme jet přes Bystřici pod Hostýnem o dvě hodiny později.

      Vymazat
  8. Majko, nádherné fotky z Lešné.👍👍 Tato ZOO patří k těm, které jsme ještě nenavštívili. Přeci jen je to od nás trochu z ruky. Stejně tak jsme ještě neviděli i tu olomouckou. Snad se to ještě někdy podaří. Souhlasím s tebou, že ZOO v Táboře na Větrovech je pěkná a věřím, že by se ti libila i děčínská či liberecká, které také nejsou moc veliké.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V liberecké jsem byla jako dítě a tak si ji vůbec nepamatuju a děčísnkou jsme plánovali, ale nestihli. To jsme tenkrát vyrazili z České Lípy do Hřenska. Chtělo by to na Děčínsko delsí čas. Ale třeba se někdy zadaří, protože synáček už tam plánuje dovolenou na další rok. :)

      Vymazat
  9. To je opravdu špičková zoologická zahrada, když má nosorožce, tolik žiraf a slonů. Do Zlína jezdím dost často, ale znám jen centrum.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherná ZOO.Když jsem byla dítě jsme ji navštěvovali.Už to mám jen tak matné...jelo se trolejbusem ve Zlíně na konečnou a pak kus pěšky.Můj taťka miloval dlouhé procházky.Byla to malinká ZOO(určitě před více jak 60 lety).Běhaly tam kozy a žebraly o jídlo.Já jsem se jim bála...
    Přeji další nádherné obrázky ☺

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.