neděle 9. května 2021

Deštivá Vídeň

Před polednem 5. května 2019 jsme po jeden a půl hodinové plavbě proti proudu Dunaje z Bratislavy zakotvili ve vídeňském přístavu. Lépe řečeno v přístavu dunajského kanálu, kterým jsme se dostali až do centra Vídně. 

Od dnešní noci prší a prší.... chvílemi mírně, chvílemi hodně silně. Než vyrazíme pěšky do ulic, následuje hned po vystoupení z lodi, ještě pod střechou přístaviště, porada s průvodkyní. Ona navrhuje, abychom čas pobytu omezili na tu nejnutnější dobu a domů odjeli dříve. Je mi to líto, ale sama uznávám, že procházet se třeba zahradami Hofburgu by nebylo nic příjemného. Meteorologům prostě předpověď vyšla a já se synem jsme byli důkladně připraveni. Já bez deštníku jsem rozhodnuta otestovat softshellové oblečení, boty a pláštěnku na batoh. Michal má sice také podobné oblečení, ale chodí s deštníkem. S deštníkem chodí více lidí, ale jakmile se shlukneme kolem průvodkyně, přes deštníky nevidím na ni a jen útržkovitě vnímám výklad.
První kroky vedou kolem řeckého pravoslavného kostela....
k hodinovému mostu  (Clock Bridge)
Orloj se spouští každý den ve 12 hodin
A po naší levici se tyčí Svatební fontána
Cestou na Štěpánské náměstí nakoukneme k hotelu Lugeck. Lugeck se nachází v pozoruhodné historické budově v blízkosti katedrály sv. Štěpána. Hotel Lugeck nabízí moderní re-interpretace tradičních vídeňských jídel, jako je Tafelspitz (vařená horní část telecího masa) a Wiener schnitzel, spolu s některými zajímavými pokrmy mezinárodní kuchyně.
A nyní už přicházíme na Štěpánské  náměstí ke katedrále sv. Štěpána.
Jdeme se podívat o do katedrály, ale kostelům věnuji zase samostatný článek. 
A stále prší. Fotky jsou ošizené i o jakousi slušnější kompozici, protože jsem využívala všelijakých stříšek nebo se vtlačila Michalovi pod deštník, abych ochránila foťák a také jsem nemohla zdržovat naši skupinu. 
 Před Kapucínským klášterem se opravují chodníky, výklad tedy posloucháme stojíce v kaluži vody mezi bariérami.
A jdeme dál
A nyní stojíme na Josefském náměstí, ze kterého je vchod do Augustiniánského kostela.
Prohlídku kostela jsem si nenechala ujít při osobním volnu. Nyní se skupinkou pokračujeme k jezdecké škole, lépe řečeno nakoukneme k jejím stájím. 
Palác s Michalskou bránou, kam bych určitě už najisto šla, kdybych chtěla vidět to nádherné představení s lipicány. Náhledy zapůjčené z internetu.
Palác s bránou sv. Michala je jedním z celého komplexu hradních paláců tvořících Hofburg. V Michalské bráně se s námi průvodkyně na čas rozloučila s několika organizačními informacemi. Máme něco málo přes hodinu na samostatnou prohlídku Hofburgu a v 15 hodin sraz zde u obrazovky s ukázkovými videi španělské dvorní jízdárny.
Uprostřed Michalského náměstí je nachází expozice s odhalenými vykopávkami, což jsem nefotila, protože začalo silně pršet a raději jsme se na chvíli uchýlili před deštěm do kostela sv. Michala. 
Projdeme Michalskou bránou na další nádvoří Hofburgu
Opravdu je mi líto, že prší a nemáme na prohlídku více času. Jak bych si tu vychutnala vídeňskou kávičku a chvíli nasávala pulsující současnost klanící se před historií. Kavárničky a zahrádky zejí prázdnotou a lesknou se mokrými stolky. 
A už opět se skupinou jdeme k Vnější hradní bráně
Projdeme bránou a již míříme všichni k místu, kde smí na chvíli zastavit náš autobus, aby nás nabral na zpáteční cestu.
Proto ani nestíhám nafotit uměleckohistorické a přírodovědecké muzeum. Obě budovy naproti sobě svírají krásné prostranství s fontánami a sochami. Z mého místa překáží i vedení tramvajové dopravy.
Velká škoda, že nebylo krásnější počasí a nemohli jsme tu zůstat déle. Vídeň je nádherná.
Nasedáme do autobusu. Úplně mokrou pláštěnku na batoh roluju do igelitového sáčku a do boční kapsy batohu. Bunda s pár kapkami vody uschne za chvíli přehozená přes zábradlí před námi. Sedíme hned u schodů do patra autobusu. Kalhoty i boty mám vodou netknuté. Test softschellového oblečení a obutí dopadl na jedničku. Škoda, že mne Michal nevyfotil, jak v dešti chodím bez deštníku celou dobu a už jsem si na to tak zvykla, že jsem déšť vnímala jen jako hrozbu pro svůj foťák. Ale i ten nakonec neutrpěl žádnou újmu.
Přes Mikulov se vracíme domů. 

11 komentářů:

  1. Nádhera,nádhera,nádhera...Byla jsem ve Vídni na jediný den někdy v roce 1990.Byl to zájezd ze zaměstnání.Seděla jsem s dcerou jen v Prátru.Měla jsem tak šílenou migrénu-poprvé a naposled v životě...Stále mně to mrzí.Dnes už to nedoženu.Jsem šťastná,že jsi mně provedla tou krásou.Moji prarodiče tam žili mnoho let.
    Přeji krásnou neděli a pěkně prožitý den matek Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Krása! I v tom dešti to byl určitě prima zážitek. A moc se mi líbí Tvůj test oblečení :) Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  3. Marija, zas krásně zpracovaná reportáž. Toho počasí je škoda, ale i tak se výlet vydařil a viděli jste spoustu zajímavého, nejen nádherné historické budovy. Já vím, fotografie by mohli být hezčí za sluníčka, ale i tak jsem se s tebou moc ráda prošla deštivou Vídní.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, krásné! Tam jsem nikdy nebyla. Má kamarádka v důchodu byla ve Vídni na vánočních trzích. Ty jsi tam byla v dešti, oni hodně promrzli. taky bych se tam někdy chtěla podívat. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Škoda, že vám pršelo. Vídeň je krásné město, jezdíme tam moc rádi.
    Maruško, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Ve Vídni jsem nikdy nebyla a jsem ráda, že jsem se tam mohla díky Tobě podívat. Je to krásné město, jen škoda, že pršelo.

    OdpovědětVymazat
  7. Myslel jsem, že Vídeň znám velmi dobře, ale pravoslavný kostel si vůbec nevybavuji. Uprostřed snímku Michalského náměstí s vykopávkami je velmi ceněná budova Reiffeisen banky, která je díle "našeho" architekta Adolfa Loose.

    OdpovědětVymazat
  8. Deštivá,ale stejně nádherná

    OdpovědětVymazat
  9. Majko, krásné fotky z Vídně. Škoda toto počasí.

    OdpovědětVymazat
  10. Ve Vídni jsem několikrát byla je krásná.Byli jsme s vnoučaty i v Zoo na pandy...

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to byl bezva výlet, i když plný deště. Až pojedeme do Vídně, půjdu k tobě na blog a pořádně si všechno nastuduju. Jsi bezva průvodce. Kam na ty informace chodíš?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.