středa 30. června 2021

První slůně v ZOO Zlín -Lešná

 V sobotu mne syn vytáhl do ZOO. Tu zlínskou už jsem navštívila vícekrát,  proto se mi moc cestovat nechtělo, bylo vedro a spojení tam autobusem nemáme zrovna úplně ideální, musíme vyjet brzy a pak hodinu čekat na otevření ZOO. Nakonec jsem se nechala zlákat malým nově narozeným slůnětem. 

Chtěla jsem napsat, že zlínskou ZOO znám velmi dobře, ale po této návštěvě už to netvrdím. Jelikož hned za lachtany, blízko letního vchodu se buduje celý rozsáhlý areál a z nakukování škvírami v oplocení to bude opět velkolepé dílo. Zvířata z této části jsou tedy v ZOO všelijak přestěhována a chodníčky vedeny jinudy. Proto i celkový pohled na známá místa pro mne byl úplně jiný a tedy zajímavý. Zbudovány jsou i nové pozorovatelny některých výběhů.  Jelikož jsem zde již v minulosti vložila více článků s fotkami z této ZOO vložím jen skládačky s menšími fotkami. Ale sloníka jsem si vychutnala. Je zvídavý čilý, chvílemi nemotorný....Na konci malé video....
Ve spodní části zahrady se rozrostly i stravovací možnosti. Ale já raději jím pěkně z porcelánu v restauraci nahoře u bazénu s krokodýly, kteří tam ale tentokrát nebyli. 
I ta panda byla kdysi čilejší.
Sloní chodníček se ovšem otevírá jen v určitou dobu (viz stránky ZOO), aby malý nebyl rušen. Má teprve 3 týdny a prý zdaleka nemá vyhráno.  Čekali jsme asi 40 minut, ale naštěstí na lavičce ve stínu. Jiní to štěstí neměli a čekali na plném slunci. A měli jsme štěstí i v tom, že vpustili jen určitý počet lidí a pak už jen po částech podle toho, jak lidé zase vycházeli. Byli jsme posledními z té první skupiny. 
Maminka i táta se o drobečka pěkně starají. 
V dřívějších zmínkách o této ZOO jsem představila i pavilon rejnoků. Tentokrát jsme tam nešli. Jednak už jsme tam byli a druhak tam stála fronta na sluníčku a pouštělo se po troškách. 
Zlínská ZOO buduje ještě další rozšíření zahrady směrem k Bystřici pod Hostýnem a ta část pod lachtany, kde snad budou šelmy se má otevírat v roce 2022. Moc ráda bych ZOO příště navštívila na podzim, kdy se stromy barví nebo zvířata nejsou tak zmožena vedrem. Ale kdo ví, jak se bude vyvíjet pandemické opatření na podzim.  Připadala jsem si provinile, že si jezdím na výlety, zatímco Jižní Morava zažívá takové neštěstí a pár korun, které jsem poslala na příslušné konto Červeného kříže  mi připadala jako koupě odpustku.  Všem přeji  hezké dny. 

24 komentářů:

  1. No vidíš! Zlín má africký slony, zatímco Praha indický....hele, nedělej si hlavu s tím že si jezdíš po výletech. Je to děs běs co se stalo, ale za to nikdo nemůže a nemůžeš si tak dělat žádné výčitky! každá den se stane někde nějaká tragédie, jsou zemětřesení, požáry, záplavy, autonehody, padají letadla a kdyby se člověk měl kvůli každému z toho cítit provinile, tak z toho nevyjde do konce života a bude jen truchlit a sedět doma.... život jde prostě dál!

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné, sloní chobůtek se objeví i tam, kde by ho člověk nečekal. Svěží reportáž, dobře že jsi se tam vypravila. Takže Zlín buduje velkou moderní ZOO - příjemné. Děkuji za pohledy, které se běžně nevidí ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ZOO ve Zlíně, dříve Lešná, je velmi moderní už dlouho, rozrůstá se stále. Dalo by se říci, že co dva roky něčím novým překvapí. Mají i chovatelské úspěchy nejen u šelem a spousta voliér a výběhů je i průchozích.

      Vymazat
  3. Moc krásné fotografie Maruško. Slůně je nádherné a je ještě podle fotografií vidět, jak je neohrabané. Já bych asi ztvrdla u papoušků Ara. Koukala jsem že tam mají ary arakanga ( ty červené ) a ary vojenské. Jsou to nádherní velcí papoušci. Mruško, jak píše Vendy vůbec si nemusíš dělat výčitky. Vlastně jsi přispěla ZOO na krmení a údržbu, protože také byla rok zavřená kvůli covid 19 a svojí návštěvou jsi jim vstupným vlastně také přispěla, třeba jen na krmení pro ty krásná zvířata.
    I my jsme posílali na účet peníze. Hlavně aby se dostaly všechny ty finanční prostředky opravdu k těm, kteří o všechno přišli během několika minut.
    Měj se moc hezky a hlavně se opatruj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voliérami papoušků se dá procházet.Mají krásné prostředí. 🙂 🦜

      Vymazat
  4. Sloník je pěkný, má starostlivé ochránce v uzavřeném areálu. Doufejme že se mu bude dařit dobře. Nebude mu tam hrozit nebezpečí od predátorů jako ve volné přírodě. To já se stravuju převážně na stojáka s nějakým párkem v rohlíku a když už si sednu tak kvůli dobré zelňačce nebo gulášovce. Moc pěkný výlet a výborně zdokumentovaný. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já beru jídlo i jako důvod v pohodě si odpočinout. To rychlé občerstvení je v mnoha podobách právě ve spodní části zahrady, kde by ten guláš byl ale v papírové nebo plastikové misce s plastovým příborem a to já zas tak nemusím. A pivo mám také raději ve skle. 😀

      Vymazat
    2. Ani už si nepamatuju jakou v té jídelně poblíž těch dřevěných vyřezávaných krokoušů nebo hrochů to už taky přesně nevím tehdy personál uvařil a to je co říct... Ale dole u těch skákadel a prolízadel a šplhadel pro děcka bylo i posezení k tomu rychlému jídlu. Plastový kelímek od nápojů zásadně nevyhazuju, doma se dá ještě použít, když se jdou vybírat třeba brambory a nebo třepat trnky. :-)

      Vymazat
    3. Ano, to posezení k rychlému jídlu dole tam je. Těch prodejců je tam ale nyní nějak moc a tak je tam nahuštěno velké množství lidí. Jo ti dřevění hroši jsou také u jednoho občerstvení nahoře, ale ještě blíž k zámku, kde byl kdysi vodotrysk je restaurace s posezením uvnitř i venku a venku je vlastně taková obrovská pergola. A ještě se dobře sedí i u bývalé konírny (chov lipicánů byl zrušen v roce 2015). :) V některých zahradách a možná, že i tady mají takové půllitrové kelímky s nějakým zvířátkem a názvem ZOO. Ty jsou zálohované a nebo si je může člověk vzít domů. Mám jich několik na zahradě. :)

      Vymazat
    4. Stalo se mi na tvých stránkách, že jsem reagovala na článek, kde sis stýskal, že se ti na blog.cz líbilo, ale ten komentář někdo bloknul jako nežádoucí nebo nepatřičný, či porušující pravidla, i když nevím proč a tak se už bojím u tebe komentovat. I když jsem nezatrhla zobrazení na FB, tak právě na FB jsem se o blokování a nezveřejnění komentáře dověděla. Nerada bych dostala nějaký BAN za nevhodné chování. trvale zablokovaná jsem za porušování pravidel na seznamu, novinkách. Vhovám se slušně, ale stejně se to někomu nelíbí. :)

      Vymazat
    5. Třetí pokus o uveřejnění odpovědi... Já nikoho neblokuju a ani nikoho nehlásím jako nežádoucího. Mrzí mně to, ale já tohle nemůžu ovlivnit a ani v adminstraci webu nemám žádnou zprávu, že by k nějakému blokování došlo. Moc děkuji za upozornění a velice se omlouvám za potíže. Já v tom prsty nemám. Bohužel dlouhodobě řeším problémy s někým kdo mně pronásleduje a možná to bude ten důvod tohoto co se stalo... Zjistil jsem, že u komentářů FB to nahlášení závadného komentáře je možné bez přihlášení do administrace. Komentář může nahlásit jako nevhodný asi kdokoliv... Ještě jednou se omlouvám, ale zatím nevím jak to mám opravit...

      Vymazat
    6. Je mi jasné, že to neblokuješ ty. Vždyť nebylo na komentáři nic závadného. Nahlásit porušování pravidel asi může kdokoliv, kdo narazí na blogu na podobné tlačítko. Nejde třeba v nastavení tu možnost zrušit? Ale nedělej si s tím těžkou hlavu, co se mé osoby týče. Ale jestli tě nekdo pronásleduje, tak to je špatný. Komentáře musí jít přes FB?

      Vymazat
    7. Já ani nevím že tam ten komentář byl, muselo se to stát dřív než jsem si ho přečetl. Pokud budou problémy pokračovat, obrátím se s žádostí o prošetření přímo na FB. Až k tomu budu mít technické prostředky (funkčíní počítač) přídám pod články i klasickou diskusi. Třeba na podzim až se vrátíme z dovolených bude vše OK. Ale přes prázdniny to už v žádném případě nestihnu. Ještě jednou se omlouvám a přeju hezké léto.

      Vymazat
  5. Zlínská ZOO je nádherná,také jsem tam několikrát byla.Pořád se tam něco vylepšuje...Ten sloník je úžasný,doufejme,že vyroste ve statného slona..Moc pěikné fotky jsi nafotila,pěkně letní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tobě Evi, pěkné dny. Hlavně zdraví a ať ti vyjdou všechny výlety.

      Vymazat
  6. Nádhera, Maruško! Mám moc ráda ZOO a do téhle se jen tak nedostanu. Sloní miminko je úžasné!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Maruš, slůňátko je roztomilé. Do Lešné rádá jezdím, je tam krásně a to autobusové spojení je opravdu na nic. Ale ZOO je to krásná a pořád se vylepšuje :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomalu snadněji se dostaneme do Ostravy, než do zoo v našem kraji. Neměli nás tam přesouvat. Zpátky to jede stejnou cestou moc brzy a tak jezdíme v půl třetí busem do Bystřice a pak vlakem
      Ale v Bystřici čekáme hodinu. Můžeme si zajít ve meste do cukrárny. Hospoda u nádraží je zrušena.

      Vymazat
  8. Maruško, díky za krásné fotky. Zlínská ZOO je moc pěkná. A sloní miminko je roztomilé, ještě neohrabané, ale máma je vždycky nablízku, aby pomohla. Přeji mu, aby ve zdraví rostlo a prospívalo.

    OdpovědětVymazat
  9. Škoda, že jsem ukončila natáčení videa zrovna v momentě, kdy se maminka chobotem ujala malého, aby ho zvedla na všechny čtyři, když mu to nešlo samotnému na té hromadě písku. 🙂

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky. Slony já opravdu můžu. Vždyť jsem je dostala i narozkám, obrazně samozřejmě. Tvoje video je parádní. Slůně ke jako malé dítě, veselé a dovádivé. Musela jsem se jho pokusům vstát smát 😀

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky.Slůňátko je kouzelné.Je dobře,že jsi ho natočila na video.To bych mohla pozorovat pořád.
    Maruško,měj se hezky

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.