čtvrtek 10. června 2021

Sala terrena v kroměřížském zámku

 Kroměřížský zámek nabízí několik prohlídkových okruhů. Nás zaujala Sala terrena.

Než se se mnou ve fotkách projdete prohlídkovou trasou, řekněme si jen několik základních údajů o tomto zámku.

Zámek byl vystavěn v roce 1512 za Karla II. z Lichtenštejna-Kastelkornu. Do současné podoby byl přestavěn v polovině 17. století. V současnosti patří raně gotický zámek České republice, sbírky jsou majetkem Arcibiskupství olomouckého.
Dřívějšími majiteli byli též Olomoučtí biskupové a arcibiskupové.V roce 1998 byl slavnostně zapsán na Listinu světového přírodního a kulturního dědictví UNESCO. Více informací snad ani není potřeba psát sem, zájemci si je snadno najdou.

A nyní již projdeme vstupními dveřmi a po schodišti sestoupíme do přízemí. Zde na nás čekalo překvapení. Sklenka vychlazeného bílého na přivítanou.
Zatím, co v předešlém sále pokrývá štuková výzdoba stěny až k podlaze, v následujícím sále jsou stěny zdobené mozaikou.
A nyní vstoupíme do hodně tmavých prostor jakési uměle vytvořené jeskyně.
Další okruhy zámku jsme si nechali zase na další návštěvu, ale tu si teprve musíme do budoucna  naplánovat. Třeba jsem někoho zlákala k návštěvě zámku i podzámčí. ode mne můžete ještě spatřit přehlídku krojů z dožínkových slavností. Kroje nejen z celého zlínského kraje, ale i z Rakouska.
 

11 komentářů:

  1. Ta výzdoba je úžasná :) Doufám, že se někdy do Kroměříže podíváme.
    Měj se hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Maruško to je přímo skvost a krásně jsi to nafotila. Úžasné fotografie. Přála bych si, vidět to i na vlastní oči, jen je to daleko od nás. Trochu mi to připomíná zámek Ploskovice. Děkuji za úžasnou podívanou a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško, nádherná výzdoba. To musel být zážitek.L3nka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško,ta výzdoba je překrásná.To jsem nikde neviděla.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, teď si u tvých fotek áchám. To je neskutečná nádhera, díky moc, že jsi se o ní podělila. Zdravím 🧡

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem moc ráda,že jsem stihla převážnou část těchto zázraků vidět na vlastní oči.
    Přeji krásný večer ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Je to moc krásný prostor, jsem ráda, že jsem ji mohla vidět na vlastní oči.
    Maruško, měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Tento zámek je opravdu skvost, národní bohatství. Moc pěkně jsi to vyfotila, na něco jsem dokonce použila lupu, jak se mi to líbilo. Děkuji a těším se na další část prohlídky. To "bílé" ti asi zbystřilo zrak a dodalo energie do focení ;-))

    OdpovědětVymazat
  9. Další krásný okruh kroměřížským zámkem...tam se opravdu dá vidět hodně,stojí za zhlédnutí.Ráda se tam také vracím,krásně jsi to Maruš zvěčnila...

    OdpovědětVymazat
  10. Tohle také neznám, protože jsem vždy chodil do obrazárny. Umělá jeskyně v přízračném osvětlení působí strašidelně.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.