úterý 14. června 2022

Chata Libušín na Pustevnách

 Jako bájný Fénix vstala z popela.  

Ani jsem si tenkrát v roce 2014 nemyslela, jak moc mě zasáhne požár chaty Libušín. Pustevny v Beskydech je moje oblíbené místo a k Pustevnám Jurkovičovy stavby Libušín a Maměnka neodmyslitelně patří. I když se pořádaly sbírky (také jsem kapkou přispěla) nevěřila jsem, že Pustevny opět získají svou někdejší podobu. Než vám ukážu mé fotografie z tohoto víkendu, vložím pár starších fotek, abyste si vy, kteří nemáte Pustevny tak vžité jako já, mohli udělat lepší představu o tomto zázraku....

Léto 2013

Jaro 2014 (zapůjčená fotografie)

Zima 2016

Zima 2017

Nevím přesně 2018-2020 ? (zapůjčená fotografie)

Červen 2022 (naše návštěva).. kochejte se. No není to zázrak? Jsem hrdá na všechny řemeslníky, projektanty, konstruktéry.... Zlaté české ručičky 
A nyní pojďme dovnitř.
Maměnka s Libušínem sjednotily barvy a Pustevny jsou opět tím krásným místem v Beskydech. 
Přeji všem hezký den.

9 komentářů:

  1. Kochám se, je to opravdu nádhera!
    Maruško, měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Je to nádhera,co dokázaly české ručičky opět obnovit...kéž by jsme tak byli úspěšní i v jiné činnosti.Také jsem to při minulé návštěvě obdivovala.Beskydy jsou krásné a tvé fotky také..

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu krása,byla jsem se kochat loni.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherně Libušín znovu postavili, viděla jsem dokument celé stavby od začátku, všechno je dělané ručně, původním nářadím. Takže i v dnešní době někteří lidé umí. Jak píšeš, zlaté české ručičky.

    OdpovědětVymazat
  5. Pustevny a tedy i Libušín znám od dětství, takže tehdy mě ten požár také "zasáhl". Také jsme tam teď po opravě byli, restaurace byla plná, ale místa jsme dostali a také si dali tu valašskou polévku. Co jste měli vy? Štěstí bylo, že restaurace byla téměř prázdná, jak vidět, já jsem fotila aspoň výzdobu výše. A ručičky byly asi spíše moravské. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Je úžasné, jak dokonale rekonstrukce dopadla. My jsme tam byli dříve několikrát a měli i to "štěstí" vidět ohořelé torzo. Letos i spravíme dojem.

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško je tam moc hezký také jsem tam byla je to moc hezký obnovene

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.