čtvrtek 15. prosince 2022

Vánoční jarmark ve Skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm 2022

 Do rožnovského skanzenu se mi původně vůbec nechtělo. Počasí nahrávající chřipce bylo hlavním důvodem, proč jsem se výletu do Rožnova  na vánoční jarmark bránila. Ale právě počasí pak bylo to, co mne zlákalo. Je to paradox. V pátek napadlo trochu sněhu a když se sníh drží u nás ve městě, v Rožnově to bude určitě ještě hezčí. Skanzen znám jen v létě, a tak hurá na autobus.  Záhadně bylo ve městě, které je blíže horám a výše položené, méně sněhu než u nás. Stejný nápad jako my, dostaly stovky, ne-li tisíce dalších lidí. U pokladen dlouhá fronta už venku, had se ještě kroutil v centrální hlavní budově. Po vstupu, na který jsme také čekali frontu, to nebylo zas tak strašné, lidé se trochu rozplynuli, ale brzy se vše změnilo. Co se nabízí ve stáncích jsme mohli jen tušit, nechali jsme se nést davem, na oběd jsme čekali, až jiní dojí. Prostě moc pohody nebylo. 

Vánoční atmosféru jsme nasáli v dřevěném kostele,  kde jsme si poslechli vánoční písně.
Proháněli nás čerti
A davy rostly a už jsem fotit nemohla.  Prostě mne ta pravá předvánoční nálada nechytla. V neděli napadlo více sněhu a to už mne bavilo více. Tedy zatím jen pohledem z okna. :)
Hezký den

12 komentářů:

  1. No, uznávám, že lidí je všude opravdu hodně. To je tou dvouletou pauzou...
    Maruško, děkuji za reportáž a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já myslela, že při tak vysokém vstupném to tam bude trochu volnější. Normální vstupenka do skanzenu je levnější, na trhy drazší. Jarní Josefský jarmark bývá na náměstí zdarma.

      Vymazat
  2. Závidím ☺ Já jsem tam byla před mnoha lety a jen v létě.
    Přeji krásný den ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám Rožnov blízko a jezdívám tam i na jiné akce. moc se mi líbí ve Valašské Dědině a kdysi jsem tam byla skoro sama, jen pár llidí šlo do dědiny, protože hlavní jarmark velikonoční byl ve městě na náměstí. To jsem si tenkrát užívala. Syna jsem nechala ve městě. :)

      Vymazat
  3. Maruš,tak to jsme se tam mohly potkat,ale v tom mumraji by jsme se těžko poznaly...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na tvém blogu jsem si všimla, že jsi byla i ve Valašské dědině a tam bylo asi lidí méně. V dědině se mi líbí víc.

      Vymazat
  4. Lidé si vynahrazují pauzu mezi konáním těchto akcí. Určitě tam bylo spousta hezkého, ale přeci jenom, když je přelidníno, není to tak zcela to pravé ořechové. To ti věřím.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mne zarazil ten dav hlavně kvůli vstupnému. To bylo vyšší než normální vstupenka do skanzenu. Ale měla jsem tam schuka se snachou a vnukem, tak jsme to tam přečkali. :-D

      Vymazat
  5. Tak hezké to tam určitě bylo,ale je to dost zmatek a vždy hodně lidí.Já byla jenom na vánočních trzích u nás v Turnově.Lidí jako much a foťák jsem ani nevytáhla.Ale trochu mě to vánočně naladilo.
    Maruško,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My už jsme pak byli jen vlečeni davem. na fotkách ještě je nějaké místečko, to je ještě před hlavním náporem. Bylo dost vysoké vstupné a tak jsem nečekala takový zájem. Ale jo, nakonec jsem ráda, že jsme si ten výlet udělali. Setkala jsem se s vnukem a snachou a pokecali jsme. :-)

      Vymazat
  6. Maruš, to na mě není, davy lidí a čekat ve frontě ... kdepak. Do Rožnova jezdím na jaře nebo na podzim, je tam krásně málo lidí. Vím, že si chtěla zažít krásnou vánoční atmosféru, ale to asi chtělo, bohužel v ten den, i spoustu jiných lidí. 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak. Holt mezi lidmi je stále ještě dost peněz. :-D Vstupné bylo 140,- Kč, děti a důchodci 120,- Rodinné nevím.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.