neděle 9. července 2023

Výlet do ZOO Zlín-Lešná


 V pátek 30. června byl posledním dnem, kdy si syn mohl ještě vybrat poslední jeden den ze staré dovolené. Pojedeme na výlet, napadlo mne. Ale kam takto narychlo? Do ZOO Zlín-Lešná jezdíme poměrně často a naposledy jsme tam zavítali před dvěma roky, když se narodilo mládě slona afrického. Ale v této ZOO se stále něco přistavuje, mění, zvelebuje, i sloni mají nový výběh, nehledě na nové leopardí teritorium, kde se leopardi koupou i v bazénu. Ano je rozhodnuto. Bereme své dva parťáky a jedeme.  Překvapilo nás, že byly přidány spoje do Zlína  i zpět a nemusíme jezdit hned po obědě nebo přes Bystřici  pod Hostýnem. (Následující fotky si trochu zvětšete)

Původní výběh slonů obývá dneska tapír čabrakový nebo též indický.
Nový sloní výběh je mnohem větší a pro návštěvníky mnohem přívětivější. Ve stínu je spousta laviček. 
Sloni sem dolů však  budou vypuštěni až v 11 hodin, musíme se sem vrátit. Ale vy nemusíte, fotky vložím hned. :)
Lvi jsou stále na svém místě, ale je vybudována skvělá pozorovatelna. 
Kousek dál sídlí medvědi, ale samice má mládě a je s ním někde v zázemí a samec pochoduje sem a tam za keři a nechce se fotit. Má jiné starosti. Čeká, kdy se mu rodinka vrátí.  Ani tygrům v sousedství se nechce pózovat v dohledu lidí. Je dost těžké si je vyhledat v dálce u skalisek a ostřit přes mnoho zeleně. Mobilem by to tedy nešlo vůbec, si myslím. 
Spoustu zvířátek jsem vynechala, už jsme je fotili dříve, třeba klokani, pštrosi, zubři....jdeme na oběd, naštěstí tu ještě není tolik lidí a oběd máme bez čekání, bez front, které nastanou v plné prázdninové sezóně. S povděkem jsem přivítala porcelánové talíře a nerez příbor. Posledně zkoušeli místo plastových talířů a příborů papír a dřevo. Tak to jsem si nepochutnala. Moc jsem si nepochutnala ani na ledové kávě, kterou jsem pila papírovým brčkem. Takový divný pocit v ústech. 
No nic pokračujeme dál. Pandu červenou jsme neviděli, snad budeme mít štěstí u levhartů. 
Na internetu jsem viděli krásné video z krmení těchto kočiček, Byly tu dvě. Černý levhart prý ale na podzim umřel. Skvrnitý se schovával opět daleko a bylo ho možné spatřit jen z jednoho úhlu. Ostření přes sklo a trávu, ve které ležel bylo obtížné a moc se nezdařilo. 
Lachtany a jejich krmení jsem fotila a vkládala na blog už dříve, letos se jen bavili plaváním. V tom horku jsem jim docela záviděla a raději pokračovala dál. 
Vodičku si užívali i tučňáci a vydry. 
Svůj extra pavilon mají rejnoci. Tam jsou velmi přísná hygienická pravidla. Musíte si sundat hodinky, prstýnky, náramky. musíte si pečlivě umýt ruce, protože na rejnoka si můžete sáhnout a pohladit ho. On o to i žádá. No buďme realisti, on se dožaduje potravy, kterou si pro něho v kelímku můžete zakoupit.
v ZOO jsme potkali i hrocha
a spoustu ptačích voliér zpřístupněných přes pozorovatelnu nebo průchozích. 
Dobudovaná je i japonská zahrada
Před zámkem je docela velký bazén, kde kdysi bývaly vodotrysky, nyní zde mají být umístěni krokodýli. Mají zde vyhřívací místa, ale nejsou tu. Při jejich slavnostním vpouštění do bazénu jsme kdysi byli. To bylo proslovů o sponzorech a jiných zainteresovaných osobnostech, než k akci vypuštění došlo. Kdy se budou letos umísťovat do bazénu netuším. 
V ZOO jsme byli už mockrát, ale na prohlídku zámku jsme zatím ještě nikdy nešli. Možná i proto, že jsme byli vázaní veřejnou dopravou, která nebyla tak frekventovaná. 
I když jsme neviděli všechna zvířata, přesto to byl docela fajn den. Domů jsem ale už jela ráda, protože jsem opět cítila záda. 
Prázdniny a doba dovolených je v plném proudu, všem přeji, aby si léto užili hlavně ve zdraví a zažili mnoho hezkého. 

15 komentářů:

  1. Fukcarinka - Maruško,měli jste prima výlet . V ZOO už jsem dlouho nebyla.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká reportáž a fotky Maruško.V ZOO Lešná už jsem také několikrát byla,je moc hezká a vždy je tam něco nového,Přeji hezké léto a krásnou dovolenou na kterou určitě pojedeš..

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Maruško super výlet,já tu teď moc nebyla a do ZOO se snad podívám za týden jedem do Českého ráje. Liberecké bílé tygry se mi moc líbí ale mají už jen jednoho.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško, moc děkuji za krásnou reportáž, nádherné fotky. V Lešné jsme byli dvakrát, hned bych se vrátila, je to moc krásná ZOO. Škoda, že jí máme dost z ruky...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Maruš, byla jsem tam naposled, jak byl nově otevřený výběh pro slony a slůně bylo malé. Je tam krásně, zase bych tam jela, ale až v září o prázdninách je tam spousta lidí. Byla jsem tam mockrát, pořád je tam něco nového🥰

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško zdravím a děkuju za pěknou podívanou. Zoo je krásná, moc se mi líbí i jak jsi vše zachytila. Opatruj se, Lenka

    OdpovědětVymazat
  7. Krásná ZOO a krásně jsi nafotila její obyvatele.Já jsem byla naposled v ZOO s vnoučatama a
    protože už dost vyrostla,tak je to pár let.Byli jsme akorát loni v jednom Zooparku.
    Maruško,měj hezké letní dny

    OdpovědětVymazat
  8. Do ZOO (různých) chodím pravidelně a vždy je tam co vidět, ale člověk i srovnává, jak se to vylepšuje. Novinkou bývají průchozí výběhy. ZOO Lešná patří k našim nejpěknějším zahradám a je dobré navštívit i ten zámek. Byla jsem tam 2x, bylo to s průvodcem, ale musíš zjistit, jak mají otevřeno. Moc hezky jsi to nafotila. 👍

    OdpovědětVymazat
  9. Už si nepamatuji kterým trolejbusem se jezdilo na konečnou a pak se šlaplo pěšky až na Lešnou.Když jsem byla děcko,chodili jsme tam snad každý rok.Pamatuji si jen kozy...skákaly po nás a loudily-já jsem se jich hrozně bála...
    Přeji krásný den-raději někde ve stínku ☺ Eva H.

    OdpovědětVymazat
  10. Maru, krása, tam to mají moc pěkně udělané a manželovi se tam kdysi líbilo, že vodili slony po ZOO a lidé je měli na dosah.Hezký výlet a pěkné fotky!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. O zoo v Lešné jsem už několikrát slyšel velkou chválu a z fotografií je to vidět, nedávno jsme byli ve Dvoře Králové, která kdysi u
    nás za éry ředitele doc. Josefa Vágnera byla nejvýznamnější, mají tam spoustu žiraf, slony, nosorožce, hrochy, ale mnohem slabší je zastoupení kočkovitých šelem, tygra tam snad ani nemají, lvy jsme viděli všeho všudy dva, a to samice, levharti a gepardi byli asi schovaní, nemají tam (myslím) ani medvědy.

    OdpovědětVymazat
  12. ZOO v Lešné jsme kdysi dávno navštívili, ale už si vůbec nepamatuji, jak to tam vypadalo. Tvoje reportáž mi ji připomněla, Majko, je to nádhera, moc krásné záběry. Mrzí mě, že už se nemůžu vydat na delší cesty, lépe řečeno nezvládám delší chůzi, autem by to ještě šlo. 😉

    OdpovědětVymazat
  13. Majko, zahrada je nádherná, bohužel pro nás dost z ruky. Prošla jsem se ale díky tvým fotkám, měli jste parádní výlet. Měj se hezky, přeji pěkný víkend. U nás prší, zahrada si libuje, hurá 🙆

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Maruško tak v Zoo v Lešné jsme nikdy nebyli.Aspoň jsem pokoukala na tvých fotečkách moc hezké.Už jsem si také udělala blog s fotkama nejen obrázky pamatka je památka.Dnes u nás lije.

    OdpovědětVymazat
  15. V ZOO Lešná jsme byli loni a viděla 1 roční slůně, rodiče se o něj hodně báli a chránili ho před zraky návštěvníků. obdivuji tu jejich lásku. V ZOO se mi moc líbilo, hlavně rozvržení, členitost, popisky, odpočívací koutky, občerstvení, WC, lavičky, nemělo to chybu. Ráda bych se tam ještě někdy vrátila, ale je to od nás hodně daleko, my v tu dobu byli v Luhačovicích.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.