úterý 8. srpna 2023

Jaroměřice nad Rokytnou-zámek 2023- interiér

V Jaroměřicích nad Rokytnou jsme již byli v roce  2014  a letos jsme se sem na skok vrátili. Při poslední návštěvě jsme se prošli i po více památkách tohoto města, protože jsme měli více času při soukromé návštěvě. Letos se zámek stal jednou ze zastávek zájezdu  při cestě z Moravy přes Vysočinu na malebnou Šumavu. Zaznamenala jsem novou fasádu  na kostele sv. Markéty. Tak trochu se sladila se zámkem. Minule byla do červena. A jelikož jsme se posledně nedostali do zámku, letos si komnatami projdeme. A vynechám i poučné texty, těch jsem si v tehdejším článku z troku 2014 užila dost, tentokrát přejdeme rovnou k obrazové části. 
V interiérech jsem většinou používala fotoaparát v mobilu, který mi umožnil i širokoúhlý záběr. Maličko se zde pak projeví zkreslení, ale nemusela jsem nastavovat ISO a čas ve foťáku. 

Zámek máme za sebou, sedáme do autobusu a jedeme dál. Naší další zastávkou dnes bude město Třeboň, Schwarzenberská hrobka a plavba po rybníku Svět.  Jelikož mám stovky fotek a přebíračka bude náročná, přidám další článek vždy ob jeden den. 
Hezký den 

30 komentářů:

  1. Krásný zámek to je, a interiéry opravdu stojí za to....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že v programu byla prohlídka interiérů. Vždycky si říkám, že jsou zámky všechny stejné, ale přece jen se v každém najde něco specifického a samozřejmě i výklad o životě majitelů a jejich osud dodá prohlídce interiérů jiný rozměr.

      Vymazat
  2. Maruško, naposledy jsme tam byli nedávno, ale jen zvenku, na prohlídku interiérů už nebyl čas, tak vítám tvoji reportáž. Tvé fotky jsou parádní.
    Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za možnost prohlídky jsem byla cestovce vděčná. Měli jsme i skvělou průvodkyni a nerušily nás žádné pobíhající a hlučíci děti, když jsme měli prohlídku jen pro náš zájezd. :)

      Vymazat
  3. Maruško, tam to znám a je tam moc hezky. ☺Přeji pohodové výlety.

    OdpovědětVymazat
  4. Paráda, Maruško - byla jsem tam třikrát, naposledy vloni. A potěšilo mne, že jsi také takový foto nenasyta a děláš stovky fotek... Krásně jsem díky tobě navštívila Jaroměřice počtvrté. Přeji hodně pohody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy si před ostatními připadám trapně, že tak moc fotím a snažím se krotit, ale pak mne mrzí že z místa, kam už se třeba nepodívám mám málo fotek. :)

      Vymazat
  5. Maruško,to je moc krásný zámek.Byli jsme tam před lety a v parku byla nějaká slavnost a my seděli
    v takovém indickém stanu,kde nám podávali čaj.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to jste měli i se skvělým zážitkem. To je fajn.

      Vymazat
  6. Ahoj Maruško hezký zámek ještě jme tam nebyli.Aspoň jsem viděla tvoje fotečky.Už jsem si konečně také udělala foto blog nejen obrázky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, taky už to je dost let, co jsme tam byli - moc ráda jsem omrkla tvé fotky.
    Děkuji, přeji hezké dny a těším se na pokračování. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezké fotky,také jsem tam před lety byla,připomenu si to,měj se hezky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ty jsi zdatný cestovatel. Ať ti k cestám stále slouží zdraví. Máš můj obdiv.

      Vymazat
  9. Naše malá zemička je tak nádherná... Eva H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš naprostou pravdu Evičko. Za jeden život člověk určitě nemůže poznat všechno.

      Vymazat
  10. Fotky mě potěšily, hezky jsi to nafotila. Na zámku jsem byla 3x, vždy s prohlídkou, ale nejvíc si pamatuji zážitek z první návštěvy, asi to byl výlet z gymplu. Šla jsem na WC a když jsem si pak myla ruce, "šla" po mě jedna starší žena, bylo to nepříjemné, doslova mě obtěžovala. Asi jsem byla "její typ". I takové mohou být Jaroměřice. 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je nepříjemný zážitek. My jsme s kamarádkou zažily něco podobného, ale to nás zase lákali dva chlapi v Praze v Koruně na "jistý kšeft" za hodně slušný výdělek! Byly jsme z toho jako holky neznalé z malého města dost vyplašené. Také při tematickém pobytu z gymplu.

      Vymazat
  11. Maruško to je moc hezký zámek, tam jsem nikdy nebyla. Opatruj se, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, stojí za návštěvu. Krásná je i kaple sv. Kateřiny

      Vymazat
  12. Ráda jsem se znovu Maruš vrátila o 4 roky zpět,kda jsem podobný zájezd absolvovala s naší partou,Třeboň,plavba lodí po rybníce,návštěva Schwarzenberské hrobky apod.Projeli jsme tehdy více míst v Jižních Čechách,je tam pěkně.Také mám o tom článeček na Blogu.Měj se hezky aopatruj se...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dovedla bych si představit tady také trávit dovolenou a podnikat výlety do okolí. I když v mnohých městech v okolí už jsme byli.

      Vymazat
  13. Maruško, já to mám kousek - každý rok sme tam jezdili na festival vážné hudby Petra Dvorského...až jednou jsem se vedle stojící kamarádce pochlubila, že jsem alergik tudíž ty hodinky musel manžel pořídit zlaté. To byla nejspíš poslední chvilka, kdy jsem se na ne mohla podívat. Nejspíš v tlačenici po koncertě nenápadně nějaký poslechnuvší nenechavec...za 10 let před tím se ani jednou nerozeply....syn mi pak jak jsem želela pravil : "Mamčo, máš držet hubu, říkáme ti to pořád". Kvůly tesknotě za hodinkami tam již nejezdíme, i když si za to můžu sama.... Se zdravím to letos jsem nějak nevychytala. Ty se drž a dávej na sebe pozor - Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, je mi líto, že máš zdravotní potíže. Já mám také problémy mající původ v zákroku před dvaceti lety, ale nějak se ho horší. Chci je začít řešit na podzim. Nějak se to nahrnulo. S těmi hodinkami je to tedy opravdu smutný zážitek. Nedivím se, že jsi tam již nechtěla jezdit a připomínat si to. Určitě to bylo jak píšeš, že někdo vyslechl a konal. Možná, kdybys to nahlásila, že by je policie našla v nějaké zastavárně nebo by věděla, kdo má možná takové spády. Také se drž.

      Vymazat
  14. Maruš, zámek je nádherný, jak z venku tak vevnitř. 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, jsem ráda, že jsme si mohli i vnitřek prohlédnout a že se mohlo fotit. A měli jsme skvělou průvodkyni. Navíc je super, že naši ucelenou skupinu neručily žádné pobíhající děti. To při některých prohlídkách o prázdninách bývá. A rodiče děti nesklidní, je jim to jedno, přece je nebudou stresovat nějakými příkazy o slušném chování.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.