středa 6. září 2023

Kutná Hora - Sedlec, rozhledna Havířská bouda na Kaňku

Na dovolené ve vlastní režii se snažím vždy naplánovat nejen poznávání měst a zámků, či hradů, ale také nějakou tu procházku přírodou se zajímavým cílem. A dnes je vhodné počasí na jednu z takových procházek. Vyšlápněte si se mnou na rozhlednu Havířská bouda nad Kutnou Horou v části Sedlec na kopci Kaňk.

Naše trasa na mapě

Rozhledna je zpřístupněna až od 10 hodin, můžeme si tedy i trochu přispat a polenošit. Je pod mrakem, ale stejně asi bude později pěkný pečák. Vyrážíme přes sídliště Šipší a dál....
Kamenné rozhledně bych hádala větší stáří, vždyť  v posledních letech se množí rozhledny dřevěné nebo kovové, tahle je poměrně nová, postavená v roce 2013 na místě bývalé hájovny.  Zvláštností je, že byla jako první od 30. let 20. století postavena metodou kamenného kyklopského zdiva. Další úžasnou věcí je, že si zde můžete po vyšlapání 144 schodů odpočinout s kávičkou i  jiným občerstvením a kochat se při tom krásnými výhledy. A to není vše. Kolik je u nás rozhleden, na které se mohou dostat maminky s kočárky nebo vozíčkáři? Zatím o žádné nevím. A zde stačí požádat obsluhu a vyvezete se výtahem. A nehoře je i WC.
Nespadnu? :)
Trochu si město přiblížíme
a ještě trochu
Poslední ohlédnutí a jdeme dál
Kamínek jsem si vzala a poslala ho dál. Ale nesmí se říkat kam.
Kousek se vrátíme alejí k odbočce na žluté značce, ale zde máme problém. Cestu zatarasilo pletivo s výstražnými cedulkami o poddolovaném nebezpečném území a přeznačení zatím udělané nebylo. Orientovala jsem se podle mobilu, zda se držíme správným směrem. Ještě, že nás ten satelit vidí.
Nějak jsme se mezi těmi ploty propletli, ale nepotkali jsme smírčí kříž, který je na mapě.
Zatodošli k památníku hornického povstání a opodál ke kříži na památku husitských válek v roce 1421
Nyní už nás čeká oběd v obci Kaňk v restauraci Na Pašince
Škoda, že jsem nevyfotila restauraci samotnou, protože jsem nechtěla fotit jedlíky v předzahrádce. Bylo obsazeno, čemuž se nedivím, protože zde se návštěvník opravdu cítí jako vítaný host a každý si určitě to své vybere. Už opět panuje velké vedro a my pokračujeme už směrem k domovu, tedy ke Kutné Hoře. Už jdeme po silnici, což není zrovna nejpříjemnější, ale zvládli jsme to. Cestou jsme ještě krátce odbočili na jednu zajímavost a tou je kamenný kruh s třímetrovým menhirem.
A nyní už jen nákup a  odpočinek na hotelu. se svačinkou. Hotel má i svůj čaj, který máme vždy na pokoji k dispozici.
Dnešní výlet máme tedy za sebou a také další den dovolené 25. července. V plánu máme ještě jeden pěší výlet, ale uvidíme, co nám dovolí počasí. A kam tedy zítra?  Možná do Poděbrad.
Hezký den.

1. Maruško,umíš zajímavě naplánovat každý den dovolené se vším všudy.Musím říct,že se mi hlady sevřel žaludek,když vidím ty dobroty.Snídám až později.Rohledna je moc pěkná,takové uzavřené mám nejraději.A výhledy jsou úžasné.Těším se na Poděbrady.Nedávno jsme jimi projížděli.
    Měj hezký den

1. Jo na lačno si prohlížet obrázky jídla není moc příjemné:). Už plánuju výlety jen krátké, max do 10 km, protože mě vždy chytnou záda. Budu to muset řešit. Zatím se z bolestí vždy vyspím, ráno jsem fit i bez prášků.

2. Maruško, ráda jsem se podívala. U rozhledny jsem byli naposledy za covidu, byla zavřená, ale restaurace fungovala. Jídlo nebylo nic moc, to vy jste si Na Pašince určitě pochutnali.
    Přeji hezké dny a zdravím, Helena

1. Na rozhledně jsme si dali jen kávičku, na oběd bylo ještě brzy, takže jsme měli asi štěstí. Na Pašince jsme si pochutnali.

3. Na Kaňk se chystám již druhý rok a stále to nevychází. Vše má svůj čas, tak jsem si ho prohlédla s tebou. Pohodový den.

4. Kutnou Horu celkem znám,ale na Kaňku jsem ještě nebyla,tak jsem se s Tebou ráda prošla.Moc hezké fotky.přeji další pohodové dny...

5. Pěkně jste to pojednali, my jsme na Kaňk vyjeli - bohužel - jen autem a nahoru výtahem. Jiřina z N.

1. Dole u výtahu byla cedule, že maminky s kočárky a vozíčkáři mají požádat v recepcí. Tak jsem myslela, že je to pro mobilní návštěvníky zapovězeno. Ale nevadí, vyšlápli jsme si nahoru a kávičku jsme si zasloužili.

6. Pěkný výlet. V K.H. jsem byla, ale tady tedy ne.
    Hezké odpoledne !
    Hanka

1. Byli jsme v KH na celý týden, tak jsme rozhlednu dali. Při krátké návštěvě města bychom se tam asi nevydali. Autem se rám vyjet dá, když je tam i penzion, ale autobus tam nejede.

7. Je to pěkný výlet a tip pro ty, kdo chtějí šlapat. Líbí se mi, jak jsi to celé pojala i s tím památníkem hornických bouří a rozhledna s výtahem je super, proč toho nevyužít. A teď na výlety jezdíte?

1. Výtahem jsme nejeli, poctivě jsme si vyšlapali. A nyní se věnujeme zahradě. Nemáme ji u domu, takže by se dalo říci, že jezdíme na výlety na zahradu. Sklízíme a zavařujeme úrodu, sečeme trávu a je stále co dělat. O zahradě píšu na blogu Střípky že života.

8. Maruško to je moc krásné místo. V Kutné Hoře jsme byli před lety, ale nahoru na Kaňka jsem se nedostali. Jednak nebyl čas a pak stejně táhla bouřka, tak bychom nahoru nešli. Děkuji tedy za tyto krásné fotografie. Mám alespoň představu, o co jsme přišli. Díky moc a přeji Ti krásné dny.

9. Maruš, parádní fotky. Líbí se mi rozhledna je krásná i s občerstvením, to je super.🥰

1. A možná i jediná, kam se dostane i vozíčkář. To mě nadchlo ještě víc.

10. My jsme na Kaňku byli letos na jaře, vraceli jsme se pak přes Sedlec kolem Vrchlice. Zaujala mne informace o hotelu s vlastním čajem (sbírám čajové přebaly, tak proto ;-))

1. Ono to balení nebylo moc do sbírky. Vlastně se na šňůrce u čaje houpala šestka, kterou má hotel ve znaku, protože sídlí na adrese Bezručova 6. Sáček s vysačkou byl jen zalisován v celofánu.