čtvrtek 14. března 2024

Jarní a moderní Olomouc

Do Olomouce nás dvakrát do roka zavede nutná kontrola na revmatologii a vždy si naplánujeme i nějakou procházku městem, abychom spojili užitečné s příjemným. Včera jsme se tedy do Olomouce opět vypravili, ale den předtím mi zavolala sestřička, že změnili adresu působiště. Nejprve jsem se lekla, kam až pojedeme tramvají a jestli tam trefíme z hlavního nádraží včas. Podle mapy jsem zjistila, že to máme dokonce blíž, že nepotřebujeme ani tramvaj a snadno to najdeme na třídě Kosmonautů. Třída kosmonautů se hodně změnila. Je zde moderní výstavba a já jsem byla naprosto nadšená. V budově, kam jsme směřovali sídlí ještě ORL, Plastická chirurgie i s operačními sály......krásné prostředí, ještě vonělo novotou. Všechny moderní budovy na ulici jsou krásně uspořádané, s prostranstvími mezi budovami, jsou vzdušné....
Nejvíc se mi líbí budova soukromé Moravské vysoké školy Olomouc.

Prostranství vedle školy a za školou skýtá krásné výhledy na řeku a je jistě i součástí relaxace. Pod tímto prostranstvím je velké podzemní parkoviště.  Opravdu moc se mi líbí ta modrá výšková část. Zvláště když je takto modrá i obloha. Den se opravdu vyloupl do krásna. 
Kousek za řekou je odbočka k rozáriu a botanické zahradě. Rozárium jsme navštívili již loni a také jsem vložila na blog dost fotek, letos jsme jen prošli  a konstatovali, že zahradníci již se hodně činí. Růže jsou okopané, ostříhané. Následující fotky jsou z botanické zahrady a částečně z Bezručových sadů.  I zde jsme byli již dříve, ale po těch všech nepěkných dnech plných deště, mlhy a větru jsme si tento den opravdu vychutnávali právě zde. 

Jihoslovanské mauzoleum v Bezručových sadech, kde jsou umístěny ostatky jugoslávských vojáků zahynulých v 1. světové válce. 
A nyní už jen projdeme věží hradní brány ke kostelu sv. Michala a dostaneme se do historické části Olomouce. To si však nechám zase třeba na zítra. 
Pokračování historickým centrem zase příště. 
Hezký večer. 

25 komentářů:

  1. Líbily se mi jak moderní budovy, tak kytičky :)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olomouc je opravdu pěkné město jak moderní, tak historická část.

      Vymazat
  2. Maruško, skvostné fotky! Olomouc se mi vždy líbila, naposledy jsme tam byly s Janou a v Rosáriu jsme se vyřádila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do rozária bych se chtěla podívat v době jejího plného květu. My tam zase pojedeme v září a to už mnohé květy jsou dost unavené. Jsem zvědavá, jestli najdu nějaký čas tam zajet i mimo plánovanou návštěvu.

      Vymazat
  3. Maruško, mám ráda moderní architekturu a v Olomouci se zjevně povedla. Zeleně tedy není nikdy dost, parky a sady jsou nedílnou součástí měst - moc děkuji za tu jarní krásu.
    Přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V našem městě jsou parky jen malé, projdu je za pár minut, ale město se snaží ozdobit květinami i ulice a okolí komunikací a hromady kruhových objezdů, kterými je naše město pověstné. :-D Teda ta pověst nespočívá v úpravě , ale v množství na krátký úsek. :)

      Vymazat
  4. Krásná a už i rozkvetlá Olomouc.Nikdy jsem tam nebyla,ale znám ji z pár blogů.
    Studuje tam sestry dcera a tak se tam možná někdy se sestrou podívám.
    Maruško,hezký den i víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Olomouci je mi i sympatické, že ve všech restauracích docela dobře vaří i meníčka za docela dobrou cenu. A je to opravdu krásné upravené město.

      Vymazat
  5. Maruš, takovou Olomouc vůbec neznám. Byla jsem vždycky jenom v tom starobylé středu. Ale nová část je krásná. Nádherné fotky si pořídila, ta kulatá budova, je jako v Bratislavě. Kytky tam už kvetou daleko víc jak u nás. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, ve městech je vždy trochu tepleji a tak i kytiček tam mají více, ale i my se dočkáme. Jsem docela ráda, že paní doktorka se přestěhovala do příjemného místa.

      Vymazat
  6. Je to radost dívat se na Tvoje fotky. Vše takové upravené, pohledné.
    Hezký den, Maru !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, byla jsem překvapená, že ten mobil tak slušně fotí. Nechtěla jsem s sebou tahat těžký foťák, nevěděla jsem, zda to záda vydrží. Ale při focení kytiček jsem litovala, že nemám velký foťák. Zjistila jsem, ale, že mobil je zase lepší při focení v interiérech, kde nemusím měnit žádné parametry.

      Vymazat
  7. Taky jsem tudy courala už dvakrát. Jak Bezručovými sady, tak centrem....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když tam budeme jezdit častěji, tak musím naplánovat zase něco jiného. tramvaje jezdí jako v Praze, každých 5 minut, takže spojení někam dál není problém. Jen by to ještě chtělo posunout termíny do jiného ročního období, ale to by jedna návštěva vyšla i na zimu a to by asi moc příjemné na toulání nebylo.

      Vymazat
  8. MOc hezké a velmi prozíravé spojit užitečné s příjemným. Já bych letos ráda zvládla konečně návštěvu Telče a Olomouc mě láká velmi. Krásné jarní dny přeji. ☘🪻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Telč a okolí je také moc pěkné místo. Byli jsme tam ubytovaní na týden a moc jsme si užili.

      Vymazat
  9. Majko, krásné fotky. 👍👍👍 Novou moderní výstavbu v Olomouci neznám a i když se řadím mezi staromilce, tyhle budovy se mi líbí. A jarní květena? Ta je prostě úžasná. 👍🌸👍
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že se jim v Olomouci povedlo spojit to moderní se s historickým. není v těsné blízkosti nebo třeba uprostřed. Také se mi líbilo, že tam nikde neparkovala auta. Proto to působilo tak čistě a vše pěkně vyniklo.

      Vymazat
  10. Maruško,nádherné fotografie květin,ty potěší vždy. Nova část Olomouce 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Já jsem ani neznala tuto část, ale manžel tvrdil, že tam byly staré domy, že je museli zbourat. Takže celá ulice se proměnila.

      Vymazat
  11. Olomouc je krásná,ta historická i ta nová moderní.A když je rozkvetlá,tak je úžasná.Pěkně jsi se prošla,přeji další hezké jarní procházky.🌷🌼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Jen se k těm procházkám musím nějak donutit. Zatím jsem jen chodil na rehabilitace, ani na zahradě jsem ještě nebyla. nějak se mi čím dál více vzdaluje. Doufám, že mě to zase chytne.

      Vymazat
  12. Majka krasny výlet, spojene príjemné s uzitocnym. Olomouc vyzera naozaj krasne mesto. Fotky su krasne 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Petro. Čekali jsme, že bude nevlídné deštivé počasí, tak jsem si říkala, že bychom mohli jet hned po prohlídce domů, ale nakonec se ten den opravdu vydařil, tak jsme odjezd oddálili. :) A Lumír říkal že u nás bylo pod mrakem. Pozdravuj doma.

      Vymazat
  13. Moderní Olomouc vůbec neznám, ale docela se mi zamlouvá, to jsou parádní záběry, Majko! K tomu květiny a historická část města, ... tvoje reportáž prostě nemá chybu. 👍😀

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.