pátek 15. března 2024

Olomouc - historické centrum

Historickým centrem Olomouce jsem se procházela již vícekrát a vždy jsem pořídila spoustu fotografií a i na tomto blogu zveřejnila.  Přesto jsem tentokrát opět neodolala a fotila jsem.  i když jen mobilem. Olomouc je prostě fotogenická, kdo by odolal.  Obloha už není bezmráčková, jako ráno, ale i tak je stále hezké počasí.  Tento příspěvek je pokračováním procházky z 13. března 2024. (Jarní a moderní Olomouc)
Následující fotografie jsem jen stručně popsala,  protože podrobnější informace jednotlivých navštívených míst jsem již uvedla v dřívějších reportážích.  Viz "Kraj Olomoucký".
Z Botanické zahrady jsme vystoupali ke kostelu sv. Michala, kam jsme opět nakoukli. Nádherným malbám opět nešlo odolat. Ale nejprve kaple sv. Sarkandra.

Hezký den všem a děkuji, že jste se prošli se mnou. Nyní budu mít na tomto blogu zase malou pauzu na velikonoční zdobení perníčků, nějaké ty návštěvy lékařů a doufám, že se tu setkáme snad příští neděli, kdy bych mohla přinést reportáž z výletu za mandloněmi do Hustopečí u Brna. :)

13 komentářů:

  1. Maruško,udělali jste si pěkný výlet. V Olomouci jsem byla hodně roků zpět ,tak jsem se pokochala aspoň zde. Měj pohodové dny.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Marti. Nás sem zavede každého půl roku nutná zdravotní prohlídka. Už pomalu nevíme, kam bychom se ještě šli podívat. Ale snad se něco zase najde. :-D

      Vymazat
  2. Maruško, do Olomouce se moc často nedostanu, ale projdu se starým městem vždycky moc ráda. Naposledny vlastně loni na Velikonoce...
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Maruško,nádherné záběry.Že je Olomouc krásná vím,jen by neměla být tak daleko.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  4. Olomouc, tam je takových míst na focení!!! Byla jsem tam v létě a bylo to nádherné, ráda na to vzpomínám. Krásný víkend přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  5. Majko, nádherné fotky. 👍👍👍 Moc ráda jsem se díky nim znovu prošla Olomoucí.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem v Olomouci ještě nebyla, takže jsem se moc ráda procházela s tebou.
    Hezký víkend a ať ti jde zdobení od ruky :)

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, to je taková nádhera....kochám se a kochám. Ty kostely to je luxusní výzdovba a ty varhany!!! To je fakt nádhera. Nikdy jsem v Olomouci nebyla a už se tam ani nedostanu, protože s manželem už ani o cestování nepřemýšlím, protože už všechno odmítá. Tak že děkuji alespoň za nádherné fotografie, kde můžu vidět místa, která by se mi tolik líbila. Přeji Ti moc hezké dny a hůavně hodně zdravíčka.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Maruško úžasné, kolem Olomouce projíždím vždy když jedu na kontrolu do Brna ale nikdy jsme se tam nezastavili. Budeme muset,to je paráda. Děkuji za komentíky na mým fotografickém i na obrázkovém blogu,krásné jarní dny přeju.

    OdpovědětVymazat
  9. Ráda jsem se podívala na fotky míst, kde to všechno znám. Aby ne, když to máme jednu rychlíkovou stanici. Loni jsem se s přítelem domluvila, týdenní pobyt jsem dostala k narozeninám a užili jsme si to oba. Takto systematicky se pozná město, ale vždy to nejde, to chápu. Ale už to, že Olomouc je druhá největší památková rezervace u nás, svědčí o tom, že je tam pestrá nabídka míst k návštěvě. Na Tvých fotkách to je vidět. 👍

    OdpovědětVymazat
  10. Olomouc je opravdu hodně fotogenická, Majko, před zhruba deseti roky jsem si to taky vyzkoušela. Někdy lituji, že blog.cz skončil, ale já už bych stejně podobné výlety nezvládla. Krásná procházka, moc se mi líbí záběry z kostela a všechna ta venkovní zákoutí. Připomněla jsi mi naši návštěvu Olomouce. 😀

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a váš komentář.